وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    وب سایت کلیک: دولت استرالیا و شرکت تسلا برای نصب بزرگ ترین باتری جهان در مزرعه ای بادی جنوب استرالیا به توافق رسیدند.

    بر اساس اخبار منتشر شده از شرکت تسلا، این شرکت تصمیم دارد بزرگ ترین باتری لیتیومی-یونی جهان را در مزرعه بادی جنوب استرالیا نصب کند.  این تصمیم در پی امضا توافق نامه میان شرکت تسلا، دولت استرالیا و شرکت فرانسوی فعال در زمینه انرژی های تجدید پذیر به نام نئون، اتخاذ شده است.
     
      تسلا و نصب بزرگترین باتری جهان در استرالیا


    این باتری که از نوع باتری ۱۰۰ مگاواتی است قرار است در مزرعه بادی در شهر جیم استاو درکشور استرالیا تا اواخر سال جاری میلادی نصب شود. شرکت نئون از میان ۹۰ شرکتی که تمایل خود را برای شرکت در این پروژه اعلام کرده بودند، انتخاب شده است.

    طبق گفته های الون ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، بر اساس توافق نامه امضا شده، تسلا موظف است که ظرف ۱۰۰ روز از تاریخ انعقاد قرار داد، باتری را به محل مورد نظر یعنی مزرعه بادی جنوب استرالیا انتقال دهد. انرژی تولید شده توسط این باتری قرار است به عنوان انرژی پشتیبان مورد استفاده قرار گیرد.

    این باتری نه تنها می تواند بزرگ ترین تولید کننده انرژی در کشور استرالیا باشد بلکه به عنوان بزرگ ترین باتری لیتیومی-یونی در جهان برای ذخیره انرژی شناخته می شود که با سرمایه گذاری مستقیم دولت استرالیا و شرکت نئون کار خود را آغاز خواهد کرد. این پروژه از نظر اقتصادی نه تنها برای دو شرکت تسلا و نئون به صرفه خواهد بود بلکه برای کشور استرالیا نیز مزایای اقتصادی منحصر به فردی به همراه خواهد داشت.

    مشترکین برق ساکن در جنوب استرالیا اولین افرادی خواهند بود که از انرژی تولید شده توسط این باتری برای تولید برق بهره مند خواهند شد. به گفته نخست وزیر استرالیا، بخش جنوبی استرالیا یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان انرژی از منابع تجدید پذیر است به همین دلیل این باتری ها در این بخش از کشور استرالیا قرار داده شده است. وی همچنین از این قرار داد به عنوان یکی از قرار دادهای پر سود اقتصادی نام برده است.

    در ابتدای سال جاری میلادی، دولت استرالیا در پی شکست در سیاست های خود در زمینه بازار انرژی اعلام کرد که قصد دارد تا در حدود ۵۵۰ میلیون دلار استرالیا در زمینه انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری کند. بخشی از این سرمایه گذاری صرف تولید گاز و بخشی نیز صرف تولید برق خواهد شد. قرار است طی دو سال آینده، در حدود ۵۰۰ هزار دلار استرالیا صرف بررسی سیستم های میتنی بر باتری در آدلاید به منظور سنجش قابلیت های سیستم های ذخیره انرژی شود.

    روز جمعه گذشته نیز دولت استرالیا شرکت  سرمایه گذاری آسمان آبی را موظف به مدیریت بیش از ۵۰ میلیون دلار استرالیا در صندوق سرمایه گذاری این کشور کرده است. وظایف این صندوق سرمایه گذاری، تامین اعتبار برای سرمایه گذاری های محلی به منظور کار آفرینی و همچنین افزایش رشد اقتصادی است. این صندوق همچنین برای سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی تسهیلات لازم را ارئه می دهد.

    هفته گذشته دولت استرالیا تسهیلات لازم را در اختیار شرکت اسکیپ نت یکی از شرکت های فعال در زمینه ارائه سرویس اینترنت محلی در آدلاید قرار داد تا بتواند پروزه شبکه فیبر نوری برای ارئه سرویس اینترنت با سرعت ۱۰ گیگ بر ثانیه را آغاز کند. قرار است ۱۰ شهر بزرگ در استرالیا تحت پوشش این شبکه فیبر نوری قرار گیرند که بیشتر به دانشگاه ها سازمان های دولتی و خصوص اارئه خواهد شد. هزینه این پروژه در ۴٫۷ میلیون دلار استارلیا خواهد بود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی