وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     معاون مسکن و ساختمان با حضور در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی بازدید کرد و گفت: توصیه‌ای که در مسکن‌اجتماعی وجود دارد و دنبال می شود این است که در مسکن اجتماعی نباید به تجمیع فقر کمک کرد بلکه باید مسکن‌اجتماعی را در تعداد کوچک و پراکنده بدون آنکه به اختلاف طبقاتی دامن بزند احداث کرد.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی که به همراه تعدادی از مدیران و کارشناسان حوزه دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان که امروز ۲۰ مهرماه با حضور در دانشکده تربیت مدرس دانشگاه تربیت بدنی دانشگاه تهران از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی، بازدید کرد با خبرنگاران به گفتگو پرداخت.

    درجمع

    مظاهریان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسی از مجموعه آزمون های ورود به حرفه مهندسی ساختمان است که در این دوره بیش از ۱۴۵ هزار نفر شرکت کرده اند.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی شرکت‌کنندگان نسبت به دوره قبلی ازمون که در اسفندماه سال گذشته برگزار شده بود، یادآورشد: آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی در هفت رشته معماری، شهرسازی، عمران، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، ترافیک و نقشه‌برداری است. همچنین ۶ آزمون ورود به حرفه کاردانان و یک رشته معماران تجربی هم در این دوره وجود دارد که در مجموع ۲۰ آزمون در سراسر کشور در ۸۷ حوزه آزمونی در حال برگزاری است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: بیش از ۱۴۵ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده اند و نتایج آزمون تستی هفته اول دی ماه اعلام خواهد شد.

    مظاهریان تاکید کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسی آزمونی رقابتی نیست بلکه آزمونی است که داوطلبان شرکت‌کننده در آن باید نشان دهند که از دانش لازم برای ورود به حرفه برخوردار هستند.

    آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی غیررقابتی است

    وی گفت: به دلیل غیررقابتی بودن این ازمون‌ها قابل پیش‌بینی نیست که چه تعداد قبول می‌شوند اما امیدواریم که همه شرکت‌کنندگان بتوانند نشان دهند که صلاحیت ورود به حرفه مهندسی را دارند.

    معاون مسکن و ساختمان همچنین در پاسخ به این پرسش که ورود این تعداد از شرکت کنندگان به شرط پذیرش در آزمون، چه تاثیری بر ساخت و ساز در سطح کشور دارد؟، گفت: این حق افراد است که بعد از تحصیل وارد حرفه شوند. البته انتقاداتی نیز وجود دارد که آیا واقعا این تعداد فارغ التحصیل مهندسی نیاز کشور است و در عین حال بازاری برای کار این تعداد فارغ التحصیل وجود دارد یا خیر؟ که البته این نقدها قابل بررسی و بحث است و باید در گفتگو با وزارتخانه‌های دیگر برای آن چاره‌اندیشی کرد.

    ساختمان‌های ایمن و باکیفیت با اجرای دقیق قوانین و مقررات ملی و کنترل ساختمان

    مظاهریان تصریح کرد: معتقدم هرچقدر بتوانیم آزمون ها را جدی تر برگزار کنیم افراد باصلاحیت بیشتری می توانند وارد حرفه شوند و از سویی دیگر مردم ایران این امیدواری را کسب خواهند کرد که ساختمان های ایمن تر و باکیفیت مناسب تری خواهند داشت.

    این مقام مسئول همچنین در مورد نقش نظام مهندسی نیز نکاتی را ارایه کرد و گفت: نظام مهندسی در حقیقت استفاده کننده پایانی این آزمون است زیرا مهندسان عموما عضو سازمان های نظام مهندسی ساختمان هستند و بعد از آزمون باید پروانه اشتغال بگیرند که تنسیق امور مهندسی مهندسان با سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

    مظاهریان در مورد آخرین وضعیت مسکن اجتماعی، گفت: در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه هفدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن را برگزار کردیم و سیاست های مسکن از جوانب مختلفی از سوی صاحبنظران مورد بررسی و نقد قرار گرفت. در صدد هستیم تا نتایج همایش هفدهم را بررسی کرده و نکات قابل اهمیت آن را سرلوحه سیاستگذاری های آتی مسکن قرار دهیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسکن‌اجتماعی هم در برنامه ششم توسعه تصویب شد و هم مصوبه هیات دولت را در اسفندماه سال گذشته (۹۵) دارد که باید طی برنامه پنج ساله هر سال ۱۰۰ هزار خانه تحت پوشش مسکن اجتماعی قرار بگیرد.

    وی تصریح کرد: از آنجاییکه مسکن اجتماعی هم مصوبه دولت را دارد و هم از مصوبات برنامه ششم توسعه است هم دستگاه‌های نظارتی، هم دولت و هم مجلس بر روی اجرای آن تاکید دارند.

    مظاهریان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئول اجرای مسکن اجتماعی است و این بنیاد تاکنون تمامی موارد تحت مسئولیت خود را آماده کرده است. بدین معنا، آن بنیاد تقسیمات استانی را انجام داده و با آن تقسیمات، سهم هر استان و درصد تامین مسکن برای هر استان تعیین شده است.

    به گفته وی، سازمان ملی زمین و مسکن نیز طی توافق‌نامه‌ای که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته زمین‌هایی که بنیاد مسکن برای اجرای مسکن‌اجتماعی نیاز دارد را تامین کرده است.

    مظاهریان ادامه داد: بانک‌مسکن نیز در هفته گذشته اعلام آمادگی کرد تا بتواند متناسب با پیشرفت کار، زمینه‌های تامین مالی را فراهم کند. اینها مجموعه اقداماتی است که به منظور اجرای طرح مسکن اجتماعی انجام شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن اجتماعی، طرحی گسترده است که همه طرح های مسکن را برای محرومان و اقشار کم درآمد پوشش می دهد. بدین معنا، وام هایی که از سال های اول برای صاحب خانه شدن مردم ارایه می‌شد تا وام‌ها و تسهیلات کنونی، اجاره به شرط تملیک و تمامی تسهیلات و سیاستگذاری‌های از گذشته تاکنون همه بخشی از مسکن‌اجتماعی هستند.

    وی با یادآوری این مطلب که اجرای سیاست‌های مسکن در دوره‌های مختلف نقاط قوت و ضعفی داشته است، گفت: توصیه‌ای که در مسکن‌اجتماعی وجود دارد و دنبال می شود این است که در مسکن اجتماعی نباید به تجمیع فقر کمک کرد بلکه باید مسکن‌اجتماعی را در تعداد کوچک و پراکنده بدون آنکه به اختلاف طبقاتی دامن زد احداث کرد.

    مظاهریان با اشاره به اینکه فرآیند ساخت مسکن زمانبر است، گفت: در اجرای طرح مسکن اجتماعی منتظر بودجه هستیم که سازمان برنامه و بودجه قول تامین بودجه را داده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی