وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزایش درآمد ملی، قدرت خرید مردم و ایجاد سهولت در پرداخت تسهیلات خرید مسکن را از راهکارهای خروج از رکود و رونق بازار مسکن عنوان کرد.

     

    «علی چگنی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با بیان این که حوزه مسکن مجموعه ای از زنجیره اقتصاد ملی است، افزود: با رونق اقتصادی و افزایش درآمدهای ملی، بازار مسکن نیز در کشور رونق می گیرد.


    وی اظهار داشت: در شرایطی که بازار مسکن در رکود قرار دارد باید با راهکارهای بخشی شرایط مناسب را برای دسترسی خریداران به تسهیلات بانکی با تقویت صندوق ها و بازارهای رهنی فراهم کنیم.
    مدیرکل دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از سوی دیگر تنظیم ضوابط و مقررات درست را در این مقطع برای رونق بازار مسکن اثرگذار دانست.


    چگنی بیان کرد: زمانی که دستورالعمل دریافت مالیات سازندگان مسکن مطرح شد ما پیشنهاد کردیم به توجه به شرایط موجود اجرای این دستورالعمل مدتی عقب بیفتد و یا به صورت پلکانی این مالیات دریافت شود، اما این پیشنهاد مورد توجه قرار نگرفت.
    این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی اظهارداشت: دستورالعمل دریافت مالیات از سازندگان مسکن در کشور مشمول تولید کنندگانی است که از سال 1395 به بعد پروانه ساختمان دریافت کرده اند.


    مدیرکل دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: بنابراین سازندگانی که پروانه ساخت آنها مربوط به سال 94 باشد و واحدهای آنها معمولا در سال 1397 وارد بازار مسکن خواهد شد، مشمول این دستورالعمل نمی شوند.
    به گزارش ایرنا، با افزایش قیمت مسکن در اواخر سال 1391، در اوایل سال 1392 بازار مسکن در کشور به رکود رفت و تاکنون این بازار از رکود خارج نشده، هرچند که دولت در تلاش است با ارایه راهکارهای مناسب از جمله افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت، بازار مسکن کشور رونق بگیرد.


    برخی از کارشاسنان حوزه مسکن معتقدند پیش زمینه رونق بازار مسکن در کشور آغاز شده و از نیمه دوم سال 96 شاهد رونق تدریجی بازار خواهیم بود.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۹

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی