وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    سرویس اقتصادی - عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: طی تفاهم نامه‌ای که بین شهرداری و آموزش و پرورش بسته شد بیشتر هزینه‌های ایمن سازی مدارس را شهرداری متقبل می‌شود اما با این وجود آموزش و پرورش برای اجرای این طرح جدیت نشان نداده و بی رغبت است.

    به گزارش فانوس،شیوا امیری-علی اعطا عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در گفتگو با «فانوس»، با اشاره به فرسودگی مدارس تهران بیان کرد: متأسفانه در شهر تهران مدارس فرسوده بیش از دیگر شهرها خودنمایی می‌کند که نیاز فوری به تخریب و بازسازی دارد.

    وی افزود: طی چند روز اخیر مدیرکل آموزش و پرورش تهران در صحن شورای شهر خبر از ۷۰۰ مدرسه فرسوده با ضریب ایمنی بسیار پایین داد که نیاز فوری به نوسازی دارند.

    اعطا ادامه داد: برای جلوگیری از زیان فرسودگی باید مدارسی که خطر تخریب دارند فعالیتشان متوقف شود زیرا این بحران امنیت دانش آموزان و کارکنان مدارس را به خطر می‌اندازد.

    *پاس‌کاری مسئولان در نوسازی مدارس تهران

    عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: در هر مدرسه دولتی بیش از ۵۰۰ دانش آموز در حال تحصیل هستند و فرسودگی مدارس جان دانش آموزان را تهدید می‌کند به همین دلیل نوسازی مدارس باید در اولویت تمام دستگاه‌های متولی قرار بگیرد.

    وی گفت: با وجود اینکه تهران بر روی گسل قرار دارد و شهر نا ایمنی است باید برای مدارس و بیمارستان‌ها تدابیر خاصی اندیشیده شود و بیش از دیگر اماکن مورد توجه قرار گیرد.

    اعطا مطرح کرد: مدیریت بحران ضعیف موجب بروز مشکلات خطرناکی می‌شود که جان مردم را به خطر می‌اندازد که متأسفانه در شهر تهران بحران مدیریت ضعیف به وضوح دیده می‌شود که با هزینه کرد درست میتوان جلوی بسیاری از خطرات را گرفت تا بار دیگر شاهد پلاسکوها نباشیم.

     *وضعیت بحرانی تهران در فضای آموزشی

    عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران یاد آور شد: تهران از لحاظ مقاوم سازی در وضعیت بدی به سر می‌برد و حتی در ساخت و نوسازی قواعد و اصول اولیه و مهم زیر پا گذاشته می‌شود و این موضوع باعث پایین آمدن درصد اعتبار عمران ایران در دنیا می‌شود.

    وی اظهار داشت: عجیب است آموزش و پرورش برای طرح ایمن سازی مدارس که بین شهرداری و آموزش و پرورش بسته شده است، جدیت نشان نمی‌دهد زیرا بیشتر هزینه‌ها در این طرح به عهده شهرداری می‌باشد.

    اعطا افزود: تهران با وجود اینکه پایتخت است و به خاطر موقعیتی که دارد باید بیش از شهرهای دیگر مورد توجه قرار گیرد اما از کمترین و محروم‌ترین فضای آموزشی برخوردار است و ایمنی مدارس در آن اولویت و دغدغه شورای شهر است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی