وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه معماری و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره جلسه اول خود با نمایندگان کمپین راه حل اندیشی برای مسائل مالی مهندسان ومشاوران و برنامه‌های این حوزه برای رفع مشکل این افراد اظهار کرد: برای بهبود وضعیت مهندسان مشاور و رفع مشکلات مالی این افراد، دو ابلاغیه درباره ضریب K و ضمانت پرداخت خواهیم داشت.  

     

    محمد سعید ایزدی

    وی در خصوص جلسه اول خود با نمایندگان کمپین راه حل اندیشی برای مسائل مالی مهندسان ومشاوران بیان کرد: نقطه نظرات واصله از اعضا طبقه بندی و در چند گروه اعلام شد که اولین مورد مطالبات مهندسان مشاور از دستگاه کارفرمایی بود که قرار شد در این بخش با طبقه بندی هر کاری می‌توانیم انجام دهیم و اگر مطالبات به طور مستقیم مربوط به وزارت راه و شهرسازی است یا بخشی از آنها مرتبط به فرآیند تصویب طرح‌های مهندسان مشاور در وزارت راه و شهرسازی است یا به سایر دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها مربوط است باید به شکل روشنی طبقه بندی شود و به ترتیب اولویت مواردی که در حوزه اختیار وزارت راه و شهرسازی است در وهله اول و در مرحله بعد، به وصول سایر مطالبات به صورت مناسب در زمان معین کمک کنیم که این موضوع بخش اول سوالات کمپین در خصوص دستگاه کارفرمایی بود.  

     معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه معماری و شهرسازی درباره دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه خود با کمپین راه حل اندیشی برای مسائل مالی مهندسان و مشاوران گفت: سوالات دیگر به مسائل اجرایی مانند ضریب K، موضوع پیش پرداخت و معضلاتی که در نحوه انعقاد قرارداد‌ها وجود دارد، مربوط بود و بنا شد که پس از رسیدگی به این مشکلات از طریق بخشنامه‌ها تسهیلات لازم را در خصوص قرارداد‌های آنها فراهم کنیم.  

    وی افزود: سومین بخش جلسه به شیوه‌های ارجاع کار و ابهام در حوزه مهندسان مشاور مربوط بود و در خصوص مسائل مربوطه مانند نحوه انعقاد قرارداد باید شفاف سازی شود که به عنوان دغدغه نیز مورد توجه ما بود و قرار شد به عنوان یک سرفصل برای آن راه حل تعیین کنیم.   

    ایزدی تصریح کرد: اعضای کمپین درباره مسائلی مانند ادغام‌ دو وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی ابهاماتی داشتند که تصور آنها بر این بود برخی از مشکلات ناشی از ادغام است که این ابهامات به طور کامل کارشناسی و تخصصی نبود و تنها براساس پیش فرض‌هایی شکل گرفته بود، در خصوص آینده و سرنوشت مهندسان مشاور سوالات و صحبت‌هایی مطرح و درباره برنامه‌های حوزه شهرسازی در دولت دوازدهم نیز توضیحاتی ارائه شد.  

    وی با اظهار تشکر از راه اندازی این کمپین که برای مطالبه گری به حق در عرصه حرفه‌ای معماری و شهرسازی به وجود آمده، از اعضای آن درخواست کرد که مراقب حاشیه‌های احتمالی در فرآیند فعالیت‌های خود باشند و از هرگونه گرایش سیاسی پرهیز و اصول اخلاقی را در این زمینه رعایت کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه معماری و شهرسازی افزود: اعضای کمپین سعی کنند به مرز‌های بین خود و گروه‌های هم ارز توجه و از ورود به حوزه‌های مسئولیتی مشاورین پرهیز کنند، زیرا آنها مطالبات خود را از طریق صنف پیگیری می‌کنند که اعضای این کمپین اغلب اشخاص حقیقی هستند.  

    وی گفت: بسیار نگران این هستم که در صورت عدم مراقبت، کمپین گرفتار برخی حاشیه‌ها شود و گفت و گو‌ها در گروه نشان داد که در صورت عدم مراقبت، اشخاصی علاقمند به حاشیه سازی هستند که خوشبختانه فضای گروه به خوبی مدیریت شد.  

    ایزدی تصریح کرد: اینکه می‌گویم دولت را سوپرمن فرض نکنید و نمی‌تواند حلال تمام مسائل و مشکلات شود به معنای شانه خالی کردن از بار مسئولیت نیست و در واقع مهندسان مشاور باید بدانند که با توجه به علم و تخصص خود قدرت بسیاری دارند و در این گروه می‌توانند فعالیت‌های بزرگی انجام دهند و نباید نگاه یک طرفه وجود داشته باشد.  

    معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه معماری و شهرسازی با تاکید بر اینکه ورود او به این عرصه تنها به دلیل همدردی با اعضای کمپین است و نماینده دستگاه‌هایی که اعضای کمپین با آنها مرتبط هستند را ندارد، افزود: دستگاه‌های مختلفی از جمله دستگاه‌های اجرایی و شهرداری با مهندسان مشاور فعالیت کردند و من تلاش می‌کنم مشکلات مطرح شده را بشنوم و از طریق ابزار‌هایی که اختیار دارم آنها را حل و فصل کنم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی