وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گونه دستورالعمل و ابلاغیه ای از سوی ریاست جمهوری مبنی بر برج سازی در بافت فرسوده به وزارت راه و شهرسازی ارسال نشده است، گفت: انتشار خبر برج سازی در بافت فرسوده برداشت اشتباه یک خبرنگار از صحبت های رییس سازمان برنامه و بودجه بوده است.

    هوشنگ عشایری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه تا کنون هیچ گونه دستورالعمل و ابلاغیه ای از سوی ریاست جمهوری مبنی بر برج سازی در بافت فرسوده به وزارت راه و شهرسازی ارسال نشده است، گفت: حتی به صورت شفاهی هم هیچ مقام مسئولی در مجموعه ریاست جمهوری درباره برج سازی در بافت فرسوده با مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سایر نهادهای مربوطه  حرفی نزده است.

    وی تاکید کرد: چندی پیش آقای نوبخت، سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه درباره انبوه سازی در بافت فرسوده در جمع رسانه ها صحبت کرد که متاسفانه خبرنگار یک رسانه از تولید انبوه مسکن برداشت برج سازی را داشت و خبر را هم بنا بر برداشت اشتباه خود منتشر کرد.

    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری افزود: آقای نوبخت در آن رویداد خبری درباره جریان تولید انبوه مسکن در بافت ها از جمله بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های حاشیه شهرها صحبت کرد و پس از انتشار اخبار اشتباه، موضوع برج سازی در بافت فرسوده هم تکذیب شد.    

    عشایری تاکید کرد: آن رسانه هم پس از تکذیب خبر، مستندی که مبنی بر گفته آقای نوبخت درباره برج سازی در بافت فرسوده باشد را منتشر نکرد.

    این مقام مسئول تاکید کرد: صحبت های آقای نوبخت غیر واقعی و اغراق آمیز منتشر شد وگرنه همه می دانند که برج سازی در بافت فرسوده نه خواسته مردم و نه سیاست دولت است.  

    به گزارش ایلنا، اخیرا برخی از رسانه ها اقدام به انتشار اخباری مبنی بر صدور دستور برج سازی در بافت فرسوده از سوی رییس جمهوری و مخالفت عده ای با این دستور کرده اند که این اخبار تا کنون از سوی چند نهاد تکذیب شده است.

     

    و اما خبر منتشر شده چه بود ؟

    به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت اواخر ماه گذشته با اشاره به تأکید رییس‌جمهوری برای نوسازی بافت‌های فرسوده از ابلاغ برنامه جدید ساخت‌وساز در این بافت‌ها به نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت راه و شهرسازی خبر داد.
     
    وی راجع به برنامه‌ریزی‌های دولت برای احیای بافت‌های فرسوده شهری به تسنیم گفت:‌ رییس‌جمهوری به‌دلایل مختلف برای نوسازی بافت‌های فرسوده اولویت‌ قائل شده‌اند.
     
    وی تصریح کرد:‌ به این ترتیب که بخش‌هایی از شهرها نیازمند مرمت است که باید بتوانیم این بافت‌های فرسوده را قطعه قطعه بازسازی کنیم.
     
    وی افزود: شاید این کار خیلی به پول دولتی نیازی نداشته باشد،‌ افرادی آمادگی سرمایه‌‌گذاری دارند تا در واحدهای کوچک برج یا ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای را بسازند.
     
    معاون رییس‌جمهوری با بیان این‌که پس از ساخت، نیمی از واحدها را به سازنده و نیمی دیگر از واحدها را به ساکنان می‌دهند، گفت:‌ با این کار شهر نوسازی می‌شود و آقای رییس‌جمهوری روی این مسئله تأکید دارند. این یک اولویت ابلاغی از سوی رییس‌جمهوری به نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت راه و شهرسازی است.
     
    این در حالی است که هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی در جمع انبوه‌سازان  با اعلام این‌که "طبق ارزیابی‌های انجام‌شده در سطح ملی به این نتیجه رسیده‌ایم که مشکل عمده ما در بافت‌های فرسوده بحث کیفی است نه کمی"، گفت: تاکنون نگاه دولت و انبوه‌سازان به این موضوع ــ بافت فرسوده ــ در راستای ساخت واحدهای مسکونی جدید بوده و توجهی به واحدهای موجود نشده است.
     
    آخوندی با ابراز این‌که متأسفانه ارتقای کیفیت زندگی و ساخت‌وساز تا کنون در کشور مدنظر نبوده است، افزود: سیاست ما در این دوره آن است که دیگر ساختمان جدیدی به بافت فرسوده اضافه نشود، در این راستا فرآیند مدنظر انبوه‌ساز برای ما بسیار حائز اهمیت است چرا که قطعاً پس از ساخت واحدهای جدید نمی‌توانیم مردم را مجبور به انتقال از یک خانه به خانه دیگر کنیم.
     
    وی بیان کرد: چندین مدل برای ورود به بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که تهیه یک قطعه زمین در بافت به‌عنوان ذخیره ساختمان یکی از آن‌ها به‌شمار می‌رود، در این مدل قطعه ذخیره با قطعه مجاور معاوضه شده و بدین طریق روند ساخت‌وساز تداوم پیدا می‌کند. در مدلی دیگر دولت پول خرید خانه را به انبوه‌ساز داده و سازنده پس از ساخت، واحدها را به مالکان واگذار می‌کند و مازاد را می‌فروشد که احساس امنیت در این مدل تا حد زیادی دیده می‌شود.

     

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی