وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    زنجان-مدیرگروه شهرسازی دانشگاه آزاد واحد زنجان از برگزاری نشست تخصصی بررسی مسائل شهری در زنجان خبرداد.

    به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ساشورپور شامگاه دوشنبه در نشست خبری بررسی مسائل شهری و ارتقای فرهنگ شهری؛ با بیان اینکه روز ۱۸ آبان ماه به‌عنوان روز شهرسازی نامگذاری شده، افزود: باید همه آحاد جامعه نسبت به وضعیت شهرسازی دغدغه داشته باشند و در این زمینه نگاه مطالبه گرانه  داشته باشند.

    وی بابیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی همواره حوزه شهرسازی به عنوان یک نهاد علمی باید تخصیص وارد عرصه شده است،  ادامه داد:  ۱۸ آبان به عنوان روز جهانی شهرسازی نام‌گذاری شده که امسال با توجه به تقارن با ایام اربعین، با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سه‌شنبه اول آذر نمایشگاهی در محل کارخانه کبریت زنجان برگزار خواهد شد.

    ساشورپور با اشاره به برگزاری نشست تخصصی بررسی مسائل شهری در زنجان، افزود: در این نشست تخصصی برنامه‌های مختلفی برنامه‌ریزی‌شده که با حضور اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و میهمانان دیگر برگزار می‌شود که نخستین برنامه اجرایی نشست تخصصی، پنل تخصصی زیباسازی در فضاسازی شهری با رویکرد شهرسازی تاکتیکال است.

    وی بابیان اینکه تعامل و همکاری دانشگاه با نهادهای مرتبط در زمینه توسعه اصول و قواعد شهرسازی نقش مهم و اساسی دارد، گفت: باید تعامل مناسبی برای اتصال فعالیت‌ها بین دانشگاه و نهادهایی همچون آموزش‌وپرورش و نهاد خانواده برقرار شود.

    مدیر گروه شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با تأکید بر اهمیت مسائل فرهنگی در حوزه شهرسازی، گفت: بسیاری از مشکلات شهرسازی ریشه فرهنگی دارد.

    ساشورپور بابیان اینکه ارتباط حوزه شهرسازی با مسائل فرهنگی برای کاهش مشکلات شهری دارای اهمیت است، اظهار کرد: خوشبختانه نخستین گام‌ها در این زمینه برای تقویت مسائل فرهنگی در شهرسازی برداشته‌شده است.

    وی بابیان اینکه فعالیت فرهنگی نیازمند استمرار برنامه‌ها در سطح جامعه است، افزود: متأسفانه در آموزش حوزه فرهنگی شاهد تداوم فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده نیستیم و باید این رویکرد استمرار و تداوم در فعالیت‌ها نهادینه شود.

    مدیر گروه شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بابیان اینکه زندگی شهری نیازمند تعاملات اجتماعی برای شهروندان است، یادآور شد: زندگی شهروندی در جامعه اتفاق نمی‌افتد مگر با تعاملات اجتماعی و فعالیت گروهی که بین افراد مختلف جامعه انجام می‌شود.

    همچنین مشاور شهردار زنجان گفت: در حال برنامه‌ریزی برای اجرای زنگ شهرداری در مدارس هستیم تا فرهنگ شهر از پایه در جامعه نهادینه شود.

    سید اسماعیل موسوی افزود: با ارائه مسائل تئوری در کلاس‌های درس نمی‌توان فرهنگ شهری را نهادینه کرد و در راستای آشنایی دانش‌آموزان با این مقوله مهم در تلاش هستیم با همکاری آموزش‌وپرورش زنگ شهرداری را اجرا کنیم.

    مشاور شهردار زنجان گفت: در حال برنامه‌ریزی برای اجرای زنگ شهرداری در مدارس هستیم تا فرهنگ شهر از پایه در جامعه نهادینه شود.

    سید اسماعیل موسوی افزود: با ارائه مسائل تئوری در کلاس‌های درس نمی‌توان فرهنگ شهری را نهادینه کرد و در راستای آشنایی دانش‌آموزان با این مقوله مهم در تلاش هستیم با همکاری آموزش‌وپرورش زنگ شهرداری را اجرا کنیم.

    وی بابیان اینکه در حوزه نتیجه بخشی برنامه‌های فرهنگی  افراد عجولی هستیم، ادامه داد: باید جامعه و مسئولان به این نتیجه برسند که فعالیت فرهنگی نیازمند زمان و رویکرد زیربنایی بوده و نباید در این حوزه منتظر بازخورد آنی بود.

    موسوی افزود: رویکرد جدید در حوزه فرهنگی شهرداری از مراسم محوری به فرهنگ محوری تغییر می‌کند و در رویکرد جدید شهرداری و دانشگاه سطح تعاملات خود را درزمینهٔ حوزه‌هایم مختلف بالا می‌برند.

    به اعتقاد موسوی حجم اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی شهرداری زنجان مناسب بوده اما رویکردهای فرهنگی در مجموعه مشکلاتی داشته است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی