وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    نشست تخصصی بلند مرتبه سازی و طرح تفصیلی منطقه ٢٢ ، با حضور دکتر سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران و دکتر نوذرپور شهردار منطقه در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی(ع) برگزار شد.

     

     
    دیوار بلند بی اعتمادی بین مردم و مدیریت شهری را از بین ببریم
     

    نشست تخصصی بلند مرتبه سازی و طرح تفصیلی منطقه ٢٢ ، با حضور دکتر سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران و دکتر نوذرپور شهردار منطقه در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی(ع) برگزار شد.

    به گزارش تحریرنو از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در نشست تخصصی بلند مرتبه سازی و طرح تفصیلی منطقه ٢٢ تهران که در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع) برگزار شد، با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف بلندمرتبه سازی و طرح تفصیلی منطقه ۲۲ در ابتدای کار مجموعه مدیریت شهری جدید، اظهار کرد: ماموریت‌های شهرسازی و معماری باید به گونه‌ای تبیین شود که از نظرات نخبگان و همکارانی که در فرآیندهای تصمیم گیری و تصمیم سازی نقش دارند و صاحب نظر هستند، بهره گرفته شود و نقش شهرسازی در توسعه شهرها با حضور این افراد در جلسات هم‌اندیشی بیش از پیش نشان داده شود.

    وی با بیان اینکه منطقه ٢٢ یکی از آشفته‌ترین مناطق ٢٢ گانه تهران است، ادامه داد: متاسفانه منطقه ۲۲ به سمبلی برای رعایت نکردن طرح های تفصیلی و جامع تبدیل شده است. البته در رعایت نکردن این ضوابط و اصول و آشفتگی‌های شهری همه‌ ما به عنوان عضو شورا تا همه‌ مشاوران و کارشناسان و مدیران اجرایی مقصر هستیم. بی‌تردید کار بسیار مشکل شده است.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در دهه ۶۰ تصمیم گیری شد که شهرداری ها خودکفا اداره شوند و مقرر شده بود که لایحه درآمدهای پایدار نیز تهیه و به تصویب برسد، اما این لایحه در سال گذشته در دولت مطرح شده است، لذا شهرداری ها ویژه تهران رو به تراکم فروشی آوردند و همین شیوه به الگویی برای سایر کلانشهرها بدل شد.

    به گفته وی در صورتیکه بتوانیم چالش‌ها و مشکلات را به دغدغه‌ای در افکار عمومی تبدیل کنیم،آن چالش خود به خود حل می‌شود، لذا این دغدغه تا به امروز ایجاد نشده است.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، با اشاره به تعدد بسیار زیاد مال ها در منطقه ۲۲ و حتی شهر تهران اظهار داشت: با توجه به ساخت و ساز روز افزون مگامال ها،مال ها و پاساژهای فراوان، بارگذاری حوزه‌های درآمدزایی در مناطق مرغوب تهران به حد اشباع خود رسیده است.

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با رأیی که مردم به ما دادند مسئولیت ما زیاد شده، ادامه داد: در دوره مدیریت جدید شهر تهران، مردم با رای های خود، به نخبگان،دانشگاهیان و دیده بانهای شهری به عنوان اعضای شورای شهر تهران نشان دادند که انتظار تغییر، در وضع شهر را دارند و به هیچ عنوان عدم موفقیت مدیریت شهری در دوره پنجم را نخواهند پذیرفت. امروزه شهردار تهران که منتخب مردم است، مدیریت شهری و اعضای شورا با یک طیف فکری و دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از سوی دیگر قرابت نزدیکی با یکدیگر دارند و باید دست به دست هم دهیم؛ تا برای اصلاح رویه های غلط و حرکت به سمت توسعه پایدار، گام های موثر برداشته شود.

    سالاری تاکید کرد: باید چالش‌ها و مشکلات بیان شود تا بر مبنای آنها تصمیم سازی درست صورت گیرد، اما تهران علی رغم همه این چالش‌ها، ظرفیت‌های عظیمی نیز دارد و در این میان رسالت ما اعتمادسازی میان مردم و مدیریت شهری است که باید محقق شود. باید از مجموعه فساد و رانتی که در حوزه شهرسازی شکل گرفته، جلوگیری کنیم و از این مسیر، اعتمادسازی میان مردم و مدیریت شهری را محقق کنیم.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بازدید از منطقه ۲۲ اشاره کرد و افزود: امروز از دو پروژه در منطقه ۲۲ بازدید کردیم که در هر دوی آنها شاهد تخلفات گسترده بودیم. ابتدا پروژه تعاونی مسکن کارکنان شورای شهر تهران بود که به دلیل عدم توان کارکنان شورا برای احداث این ساختمان این پروژه واگذار شد و امروز شاهد تخلف ۲۰ هزار متری در آن هستیم. مسئله‌ای که نه در اختیار منطقه بوده و نه حتی کمیسیون ماده پنج می‌توانسته برای این پروژه بزرگ مقیاس تصمیم‌گیری کند. پروژه‌ای دیگری نیز در ۱۴ طبقه و به صورت بزرگ مقیاس ساخته می‌شود و بعد پروانه برای آن صادر شده است.این تخلفات در منطقه‌ای که می‌خواست الگوی توسعه پایدار کشور باشد، روی داده است.

    سالاری در پایان سخنان خود در پایان با تقدیر از حضور شهردار منطقه ٢٢ در نشست تخصصی بلند مرتبه سازی و طرح تفصیلی این منطقه اضافه کرد: خوشحالیم که افرادی همچون آقای نوذرپور به عنوان شهردار منطقه ۲۲ در کنار آقای نجفی به عنوان چهره‌ای که در همه مسئولیت‌های خود موفق بوده‌اند، قرار گرفته‌اند. بی‌تردید آقای نوذرپور از ظرفیت های مدیریتی کشور محسوب می‌شوند.دکتر نوذرپور از ظرفیت‌های ملی حوزه مدیریت کشور است و قطعا در این منصب هم مثل سایر بخش‌ها تحولات اساسی و مثبت ایجاد خواهند کرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی