وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    صما-ششمین جلسه همایش «ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی» شامگاه روز سه‌شنبه 7 آذرماه با حضور مسئولان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و جمعی از فعالان بخش خصوصی در مرکز تحقیقات راه برگزار شد.
    به گزارش «صما» در این جلسه ضمن بررسی پنل های همایش «ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی» نقش بخش خصوصی و تولیدکنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی مؤثر در کاهش و بهینه‌سازی مصرف انرژی موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت؛ و از حاضران درخواست شد در خصوص موضوعات کارگاه‌ها اظهارنظر داشته باشند.
    پیشنهادات درباره موضوعات کارگاه‌های همایش به دبیرخانه ارسال شود

    بر اساس این گزارش ریاست این جلسه بر عهده بهروز کاری دبیر علمی سومین همایش ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی بود. همچنین در این نشست مهرداد کرمی اصل از شرکت برنامه‌ریزی فروش شیشه‌های تخت گروه کاوه، محمد حسینی مدیر طراحی شرکت ایران چوب، امینی از شرکت تاربگین، محمدمهدی اسرار مدیر تحقیقی و توسعه بازار آبتین، هادی آقا براتی مدیرعامل شرکت آریوسان شید، ایرج حسینی مدیر کنترل کیفیت شرکت پایکار بنیان پانل، فرشید غلام حسینی معاونت بازرگانی شرکت تولیدی صنعتی پروزن، احد فرج الهی مدیرعامل شرکت رامیار تجارت آراد، میلاد خوشفر مدیر فروش شرکت یامیار تجارت آراد، آیدا انتظاری از شرکت گروه صنعتی سانا عایق، کریمی از شرکت شیشه کاوه و جدید زاده از شرکت شیواپس، ناهید فردوسی، سهراب ویسه و شهرام دلفانی از مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و محمدحسین فرخیان مجتمع رسانه‌ای ساختمان حضور داشتند.

    نقطه قوت همایش‌ها کارگاه‌های تخصصی است

    در ابتدای این جلسه محمدحسین فرخیان- روابط عمومی مجتمع رسانه‌ای ساختمان گفت: با توجه به برگزاری موفق دو دوره همایش «برچسب انرژی ساختمان» در سال 94 و «اجرای قوانین انرژی در ساختمان» در سال 95 توسط «کمپین ساختمان پایدار، محیط‌زیست پایدار» و بررسی ضرورت توجه ویژه به راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت ساختمان، امسال نیز کمپین برای سومین سال متوالی اقدام به برگزاری همایش ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی کرده است.

    وی گفت: همایش مذکور به‌صورت مشترک توسط مجتمع رسانه‌ای ساختمان، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور و مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی 20 و 21 آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

    وی گفت: این همایش با حمایت و همکاری ارگان‌های مختلف ازجمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایران، شهرداری‌ها، سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان و انجمن‌های مهندسی در حوزه صنعت ساختمان برگزار خواهد شد.

    فرخیان بابیان اینکه در طی همایش‌های قبلی نقطه قوت همایش‌ها کارگاه‌های تخصصی بوده تأکید کرد: در همایش امسال نیز مقررشده 12 کارگاه برگزار شود.

    وی درنهایت گفت: از تمام شرکت‌کنندگان درخواست داریم موضوعاتی تخصصی را برای کارگاه‌ها عنوان کنند.

     

    پیشنهادهای موضوعات کارگاهی به دبیرخانه همایش ارسال شود

    در ادامه همین نشست بهروز کاری دبیر علمی سومین همایش ساختمان پایدار در خصوص 7 پنل این همایش گفت: در این همایش 7 پنل با عناوین راهکارهای عملی بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های در حال ساخت و موجود، ساختمان‌های با رتبه انرژی برتر - مؤلفه‌های تجویزی و کارکردی مطرح، نقش مصالح و فناوری‌های نوین ساختمانی در ارتقاء انرژی، راهکارهای ممکن برای هماهنگی فعالیت‌ها و هم‌افزایی نهادها (با تعیین حوزه مسئولیت‌ها) در جهت اجرای قوانین و آئین‌نامه‌های حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان، الگوهای موفق در اجرای مبحث 19 و الگوهای مطرح برای ساختمان‌های سبز، نقش مسائل اجتماعی و فرهنگی در ایجاد بستر و پذیرش جامعه در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی و حرکت به سمت ساختمان‌های پایدار و پنل نقش تکنولوژی‌ها و تأسیسات الکتریکال و مکانیکال در بهینه‌سازی مصرف انرژی برگزار خواهد شد.

    وی همچنین گفت: مقررشده در این همایش 12 کارگاه آموزشی و تخصصی برگزارش شود در جلسات قبلی این کارگاه‌های پیشنهادی شامل بررسی استانداردهای درب و پنجره و تأثیر آن بر ساختمان سبز، نقش ملات خشک در بهینه‌سازی مصرف انرژی، نگهداشت هوشمند IOT و پایش آنلاین تأسیسات ساختمانی، ساختمان‌های انرژی صفر و روش‌های طراحی آن‌ها با رتبه انرژی پایین، نقش‌نماهای شیشه‌ای در بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان، روش‌های کاهش مصرف انرژی در ساختمان با اجرای نماهای خشک آجری، نقش سیستم‌های پیش‌ساخته در بهینه‌سازی مصرف انرژی، پوسته‌های سبک و عایق ساختمانی، اصول و کاربردهای مدل‌سازی انرژی ساختمان، معماری پایدار و روش‌های صرفه‌جویی انرژی در ساختمان (مدیریت انرژی)، نقش تأسیسات و موتورخانه در بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان با رویکرد ماده 12 و اصول طراحی ساختمان پایدار بود.

    کاری از شرکت‌های حاضر خواست تا پیشنهادهای خود را در خصوص برگزاری کارگاه به‌صورت مکتوب به دبیرخانه دائمی همایش ارائه دهند.

     

    کارگاه‌های باید جزئی و عملی برگزار شود

    در ادامه همین نشست شهرام دلفانی عضو هیئت‌علمی و رئیس بخش تأسیسات مکانیکی و الکتریکی نیز از شرکت‌های حاضر خواست مباحث مطرح‌شده در کارگاه‌ها به‌صورت بسیار ریز و جزئی بیان شود.

    پیشنهادات درباره موضوعات کارگاه‌های همایش به دبیرخانه ارسال شود

    وی گفت: مباحث کلان برای کارگاه‌ها مناسب نبوده و لازم است جزئی‌نگری در کارگاه‌ها لحاظ شود. اگر هر کارگاه تنها بتواند یک موضوع مهم را برای مهندسان تبیین کند به هدف غایی خود رسیده است.

    دیلفانی گفت: کارگاه‌ها باید بتواند بخش کوچکی از سؤالات مهندسان را پاسخ دهد در این صورتیم توان گفت کارگاه مذکور عملکرد مطلوبی در همایش داشته است.

    عضو هیئت‌علمی و رئیس بخش تأسیسات مکانیکی و الکتریکی خاطرنشان کرد: کارگاه‌ها در صورتی می‌تواند عملکرد مطلوبی داشته باشد که به‌صورت عملی و اجرایی پاسخ گوی بخشی از سؤالات حاضران باشد.

    وی درنهایت از شرکت‌ها خواست در صورت پذیرش برگزاری کارگاه‌ها نگاه جامعی‌تر به مباحث داشته و به دنبال برگزاری موضوعات کلان نباشند.

    در ادامه این نشست برخی از شرکت‌کنندگان اظهار نظراتی در خصوص کارگاه‌ها ارائه دادند و مقرر شد نظرات خود را به‌صورت مکتوب به دبیرخانه دائمی همایش برچسب انرژی ساختمان ارائه دهند.

    درانتهای باید خاطر نشان کرد با توجه به اهمیت مدیریت انرژی در ساختمان برای پروژه های در حال ساخت و بهره برداری شده و طی مراحل قانونی برای تصویب آیین نامه اجرایی ماده 18 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، آیین نامه اجرایی صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان ها توسط هیئت وزیران، سومین همایش ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی در روزهای 20 و 21 آذر ماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می شود.

    گفتنی است؛ مخاطبان و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با «سومین همایش ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی»، به سایت همایش به آدرس www.samainfo.ir مراجع یا با شماره تماس 021-22853530 داخلی 3 تماس حاصل فرمایند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی