وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    برخلاف تصور همگان و بخصوص خیران مدرسه ساز، پایتخت از همه کشور بیشتر به مدارس نو احتیاج دارد چرا که 700 مدرسه آن فرسوده هستند.
    پایتخت نیازمند از همه کشور به حضور خیران مدرسه ساز/ آوار 700 مدرسه فرسوده تهران بر سر دانش آموزان

    به گزارش تیترشهر: پیش از این صحبت از ساخت مدرسه و خیر مدرسه ساز می شد، همگان تصور می کردند که باید به مناطق روستایی و محروم رفت و آنجا مدرسه ساخت.

    بر همین اساس تعداد زیادی از خیران و مدرسه ساز ها راه مناطق محروم را پیش گرفتند، غافل از اینکه همین پایتخت 700 مدرسه ای دارد که با کوچکترین لرزه بر سر دانش آموزان آوار می شود.

    اینکه تهران بلرزد و ساعت زلزله همان ساعتی باشد که دانش آموزان سر کلاس درس باشند، فاجعه ای را رقم می زند که نمی توان در مورد آن قلم زد.

    به طور خلاصه باید گفت اگر هر مدرسه فرسوده 250 دانش آموز داشته باشد، آنگاه باید در انتظار مرگ 175 هزار دانش آموز در مدارس فرسوده باشیم.

    این درکنار تلفات سایر ساختمان های ناایمن مانند دانشگاه ها و برج ها و مراکز خرید می تواند جمعیت تهران را به نصف اهش دهد.

    البته مسئولان پیش بینی تلفات میلیونی برای تهران داشته اند. در گذشته از ساختمان های ناایمن دانشگاه قدیمی تهران نوشتیم و حالا مدارس پایتخت نیز فرسوده هستند.

    در همین رابطه عباسعلی باقری مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در رابطه با وضعیت مدارس شهر تهران اظهار کرد: دو سال قبل طوفانی در تهران رخ داد و شاهد بودیم که دیوار دو مدرسه فرو ریخت و سقف شیروانی مدارس کنده و به خیابان پرتاب شد.

    وی افزود: 700 مدرسه شهر تهران با قدمت بالای 40 سال در برابر حوادث مقاومت زیادی ندارند و نیازمند تخریب و بازسازی هستند، هم اکنون ناچار هستیم تعدادی از این مدارس را خالی نگه داریم و نمی‌توانیم اجازه ورود دانش آموزان را به مدارس بدهیم. 9 هزار و 900 کلاس درس به تعداد یک هزار مدرسه در تهران نیز 14 تا 40 سال قدمت داشته و نیازمند مقاوم سازی هستند که با اعتبارات جاری و معمولی نمی‌توان برای آنها کاری کرد.

    باقری گفت:‌ آموزش و پرورش تهران سه هزار ساختمان دارد که حدود دو هزارو 600 ساختمان مدرسه و باقیمانده فضاهای پرورشی و کانونها هستند.همچنین 100 مدرسه نیز به دلیل ناامنی خالی از دانش آموز هستند، 1600 مدرسه غیردولتی نیز در تهران داریم که وضعیت آنها بدتر است و حتی برخی خانه‌ها را تبدیل به مدرسه کرده‌اند. مدارس فرسوده بیشتر در جاهای قدیمی تهران مانند مرکز، شمیران و شهرری قرار دارند.

    مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران بیان کرد: با اعتبارات موجود اتفاقی برای مدارس فرسوده تهران رخ نمی دهد و اگر 700 مدرسه تهران برای بازسازی هر کدام 2 میلیارد تومان نیاز داشته باشند به 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است همچنین در شهر تهران کمبود فضاهای آموزشی داریم و برای جبران آن جمعیت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس را افزایش دادیم به گونه‌ای که 34 درصد کلاس‌های شهر تهران جمعیتی به میزان 33 تا 37 نفر دارند.

    وی عنوان کرد:‌در برنامه ششم توسعه اعتباری به میزان 3 میلیارد دلار برای تخریب و نوسازی مدارس اختصاص یافته ولی تاکنون این مسئله عملیاتی نشده است و باید موانع قانونی آن را برطرف کرد چرا که اعتبار آن از جایی پیش‌بینی شده است که این رقم اعتبار را ندارد.

    باقری بیان کرد:‌خیران تهران تمایل به ساخت مدرسه در شهرستان‌ها را دارند در حالیکه تهران به لحاظ وضعیت مدارس جزو فقیرترین استان‌های کشور است

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی