وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    شکرچی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی

    رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در بازسازی روستاها باید به اقلیم و معماری روستایی توجه شود گفت: شتاب زلزله هجدک کرمان حدود ۱۸ صدم جی بود که تا حد تعیین شده ما فاصله زیادی دارد.

    محمد شکرچی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در هجدک اظهار‌ داشت: منطقه هجدک کرمان جمعه گذشته زلزله سخت و شدیدی را تجربه کرده که خسارات وارد شده کمتر از آنچه بود که ما انتظار داشتیم.

    وی با اشاره به اینکه امروز به همراه رئیس و اعضای کمیسیون عمران از مناطق زلزله‌زده در کرمان بازدید کردیم گفت: بیش از 600 نفر در زلزله سال 83 در همین منطقه کشته شدند که کار مقاوم‌سازی و باز‌سازی در دستور کار قرار گرفته است و امروز شاهد نتایج خوب آن هستیم.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مرکز تحقیقات راه، شبکه شتاب‌نگری کشور را برعهده دارد افزود: گزارش شتاب زلزله 6.1 ریشتری روز جمعه کرمان آماده شده و به استاندار و مسئولان استان کرمان ارسال شده است.

    وی خاطر‌نشان کرد: در آن گزارش اعلام کردیم که شتاب این زلزله حدود 18 صدم جی هست و ما طراحی‌های خودمان را معمولا برای 3 دهم تا 35 صدم جی انجام می‌دهیم و شتاب این زلزله هنوز تا حد اصلی ما فاصله دارد.

    شکرچی‌زاده با بیان اینکه باید مسیر بازسازی روستاها را ادامه هیم و هرچقدر در آن شتاب کنیم در کاهش تلفات زلزله موثر است تاکید کرد: مسئله مهمی که در باز‌سازی روستاها حائز اهمیت است، مسئله معماری روستا است.

    وی با اشاره به اینکه هیچ علاقه‌ای به اینکه شکل روستاها شهری شود نداریم افزود: در بازسازی‌ها باید به مسائل اقلیمی و معماری روستاها نیز توجه شود و صرفا به ایمنی مردم نگاه نشود.

    معاون وزیر راه و‌شهرسازی با بیان اینکه مدیرت بحران استان کرمان در زمان وقوع زلزله، نسبتا خوب عمل کرده و خسارات ناچیزی داشته‌ایم گفت: آماربرداری از میزان خسارات انجام شده و آوار‌برداری نیز در حال انجام است و ساخت و سازها به‌زودی آغاز می‌شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی