وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    شیخ بهاییحوزه/ استاد دانشگاه لبنان، گفت: معماری اسلامی در ایران که توسط شیخ بهایی اوج گرفت، با محوریت رشد و توسعه فرهنگ اسلامی انجام شد و ایشان، معادلات پیچیده هندسی را در خدمت اسلام قرار داد و مسجد را به شکلی ساخت که صدای امام جماعت با همین بنا به مردم برسد.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، ایمن اظهاری،  در کمسیون «ویژگی های تمدن نوین اسلامی و تمایز آن از غرب» در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، گفت: اگر می خواهیم فکر و اندیشه اسلامی را به عنوان یک راهبرد وارد زندگی خود کنیم، باید شکل و رفتاری که از فکر آنها گرفته می شود، تغییر کند.

    وی افزود: ما مسلمانان، مثل مردمی هستیم که نیازمند یک هوای تازه هستیم، ولی باید خانه خود را به سوی آن هوای دلپذیری بسازیم که به ما زندگی می دهد.

    استاد دانشگاه لبنان، بیان کرد: معماری اسلامی در ایران که توسط شیخ بهایی اوج گرفت، با محوریت رشد و توسعه فرهنگ اسلامی انجام شد و ایشان،‌ معادلات پیچیده هندسی را در خدمت اسلام قرار داد و  مسجد را به شکلی ساخت که صدای امام جماعت با همین بنا به مردم برسد.

    وی گفت: در غرب، مردم به اشکال مختلف زندگی می کنند ولی مردم غرب به این شکل پوشش مسلمانان نیز احترام می گذارند. مشکل اصلی، خودباختگی ما در همه عرصه ها به غرب است؛ در روی فرش چینی نماز خوانده و با تسبیح چینی، ذکر می گوییم ولی خودمان به دنبال تولید این کالاها نیستیم.

    استاد دانشگاه لبنان، بیان کرد: ریشه اصلی تمدن، فرهنگ است؛ استفاده از تکنولوژی جدید و رسیدن به دامنه این تکنولوژی، ما را به سمت توسعه تمدن، موفق می کند.

    وی گفت: اگر امروز، مسلمانان برای ساختن یک خانه متوسل به وام ربوی شوند، در حقیقت، بنای یک خانه در جامعه اسلامی با عنصر حرام شکل گرفته است که این مسأله، قطعاً از تک‌تک قطعات پازل تکمیل کننده یک جامعه است و بدون تردید، این جامعه به تمدن اسلامی رهنمون نخواهد شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی