وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

      رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور بیش از ۴ برابر میانگین جهانی است که اگر الگوی مصرف را اصلاح نکنیم در اینده نزدیک وارد کننده انرژی خواهیم بود.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص مصرف بهینه انرژی و ایجاد ساختمان‌های پایدار، اظهار داشت: امروزه انرژی به عنوان چالش مهم و حیاتی جهان است و ما باید توجه داشته باشیم که انرژی که مصرف می‌کنیم تجدید ناپذیر و سرمایه ملی است.

    محمد شکرچی زاده

    همچنین رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در بازارهای جهانی قیمت انرژی بالا است و بدلیل اینکه اغلب مصرف انرژی همراه با الوده کردن محیط زیست است رابطه نزدیکی بین مصرف انرژی و تغییر اقلیم خواهیم داشت.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با هریک درجه افزایش هوا ۱۶ درصد نیاز ابی در مصرف کشاورزی افزایش می یابد.

    خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شکرچی‌زاده نوشت: مصرف انرژی در کشور ما بسیار زیاد است و بالاخص در بخش ساختمان مصرف انرژی چندین برابر متوسط جهانی است.

    وی تاکید کرد: آسیب‌شناسی‌های وضع موجود بیانگر این است که الگوی مصرف انرژی در کشور غلط است و با وجود تلاش برای هدفمندی یارانه‌ها، حدود ۱۰ میلیارد دلار یارانه مصرف انرژی برای ساختمانها دریافت می‌کنیم.

    وی درباره عدم رعایت مقررات ملی ساختمان مبحث ۱۹ گفت: اجرا و میزان نفوذ مبحث۱۹ در ساخت و سازها بسیار کم است و ساختمانهایی که با مصرف انرژی کم ساخته می‌شوند مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

    رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: نکته‌ای که باید مدنظر قرار گیرد عدم اگاهی مردم از حقوق شهروندی است وقتی با مصرف زیاد انرژی در ساختمان روبرو می‌شوند می‌توانند سازنده را وادار کنند تا به وظایفش درست عمل کند و مقررات ساختمانی را رعایت کنند.

    شکرچی زاده تاکید کرد: استفاده از مقرارات ملی ساختمان از جمله استفاده از سیستم های تاسیساتی، سیستم های خورشیدی در برخی استانها ناقص اجرا می‌شود و برخی قوانین اصلا اجرا نمی شود.

    وی ادامه داد: از اقدامات اخیر تهیه راهنمای برای مبحث ۱۹ است تا نظارت و پیاده سازی برای مهندسین راحت شود.

    نظرات  (۱)

    سلام
    کاهگل و چوب بهتر نبود؟
    سازه کاهگلی برخلاف سیمان و فوم، مواد نفتی و فایبرهای مصنوعی که طبع سرد دارند و بوی مرگ! می دهند، دارای طبعی گرم است و اگر روی سطح آن آب پاشیده شود عطر مطبوعی از آن به مشام می رسد. آسان و ارزان است و عایق بسیار مناسب حرارت. در زمستان خانه را گرم و در تابستان خنک نگه می دارد. باران در آن نفوذ نمی کند. با استقامت و بادوام است و در مناطقی که باران زیاد دارد دیوارهایی که مسقف نیستند مثل دیوار حیاط صرفا به تعمیر سالیانه نیاز دارد که آن هم ساده است نه اینکه فرو بریزد. امکان ساخت طبقات متعدد که ایجاد مزاحمت می کند و در معماری اسلامی مذموم دانسته شده را مشکل می کند. چون خودش از خاک است ضدعفونی کننده طبیعی است و پس از تخریب نوخاله و پسماند ندارد بلکه حاصلخیزتر به طبیعت برمی گردد.

    تمدن بدلی bornos.blog.ir

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی