وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    غلامی

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص محل برگزاری کنفرانس توسعه پایدار و عمران شهری گفت: وقتی محور ویژه کنفرانس بازآفرینی شهری می شود، منطق ایجاد می کند از مکان  لوکس و مجلل نقل مکان کنیم و در فضاهای واقعی به مباحثه و مذاکره بنشینیم.

    به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله غلامی در هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری اظهار کرد: این روزها شهرهای کشور به ویژه کلانشهر نیازمند برنامه هایی جامع برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان هستند.

    وی  به مشکلات آب و هوای شهرها به ویژه کلانشهرها اشاره کرد و توضیح داد: شهرهایی که شهروندانش برای نفس کشیدن در آن با مشکل روبرو هستند، آب که مایه حیات زندگی است و در آینده نزدیک به بحران شهری تبدیل می شود، نشاط و شادابی شهروندان که لازمه آن مهربانی است به لحاظ نبود فضاهای شهر از ساختار شهرها کوچ کرده اند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در دهه های اخیر با استفاد از عنوان توسعه و توسعه پایدار، پروژه هایی به شهرها تحمیل شده که با افتتاح و اجرا  آن مانعی بر سر راه توسعه پایدار قرار گرفتند که نمونه های آن را در شهرها می بینیم.

    غلامی اظهارکرد: متاسفانه حس تعلق به شهر محله و کوچه که جز افتخار شهروندان و جزیی از شناسنامه های آنان بود را از زندگی روزمره آنها حذف کردیم.

    وی ادامه داد: سکونتگاه های ساکنان که محل آسایش و آرامش بود در حد انبار کالا تنزل دادیم و نگاه مان به انسان را در حد یک کالا تقلیل داده ایم.

    غلامی عنوان کرد: در حال حاضر شهرهای انسان محور به شهرهایی که همه چیز به جز انسان در آن قرار دارد، تبدیل شده است لذا برآن شدیم برای اصلاح مسیر توسعه شهرها هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری را با همکاری مراکز دانشگاهی و دستگاههای اجرایی و وزارت راه و شهرسازی برگزار کنیم.

    وی عنوان کرد: در این راستا برای برگزاری مطلوب سه کمیته سیاست گذاری علمی و اجرایی با حضور اساتید و اندیشمندان و مدیران ارشد دستگاه های اجرای و برنامه ریزان شهری تشکیل و مقالات بررسی شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به ۶ محور اساسی این کنفرانس اشاره کرد و گفت: در اولین محور با توجه به برداشت ها و تعاریف از توسعه پایدار شهری مقرر شد تعریف جامع و کامل از توسعه پایدار و عمران شهری ارایه شود و چالش ها و راهکارهای برون رفت مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

    غلامی افزود: در محور دوم نقش معماری و شهرسازی در توسعه پایدار مشخص شود تا ضرورت ایجاد فضاهای شهری و پرداختن به معماری ایرانی مقدمه ای برای بررسی نیازهای امروز شهروندان باشد.

    وی ادامه داد: در محور سوم نقش حمل و نقل یکپارچه و تاثیر آن به مهار توسعه پیرامونی شهرها و جلوگیری از حاشیه نشینی مورد بررسی قرار می گیرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: در محور چهارم نقش مدیریت منابع آب و انرژی و فناوری های نوین در توسعه پایدار و در محور پنجم نقش اقتصاد شهری و مدیریت سرمایه های شهری در توسعه پایدار و ضرورت عبور از راهکارهای درآمدی مخرب که در واقع درآمد نیست و هزینه و انتقال به آینده است مورد بررسی قرار می گیرد.

    غلامی به ویژه ترین محور این کنفرانس اشاره کرد و گفت: محور ششم و اصلی ترین محور، به نقش بازآفرینی شهری در توسعه پایدار شهرها می پردازد تا در راستای تدوین ، تبیین و بازآفرینی شهری گام استواری رقم بزنیم.

    وی در خصوص محل برگزاری کنفرانس گفت: وقتی محور ویژه کنفرانس بازآفرینی شهری می شود، منطق ایجاد می کند از مکان  لوکس و مجلل  نقل مکان کنیم و درباره بازآفرینی شهری که به نوعی احیا و بازآفرینی شهری و یا خلق هویت های از دست رفته است در فضاهای واقعی به مباحثه و مذاکره بنشینیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در این راستا تصمیم گرفته شد تا در کارخانه ریسباف که با حمایت های وزارت خانه این کارخانه به وسعت ۶۹ هزار مترمربع با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان تملک شد تا نقش زندگی بخش خود را جاری سازد بر این اساس شاهد تغییر رویکردی از سوداگرانه به تفکر خردمندانه در شیوه برخورد با این فضاها هستیم.

    غلامی خاطرنشان کرد: ضروری بود در ادامه اندیشه و تغییر رویکرد اول تغییر رویکرد دوم رقم بخورد و آن انتقال همایش ها و نشست ها از مکان ها لوکس به فضاهای متروکه که زمانی حیات داشتند بنابراین پذیرفتیم این کنفرانس را در این مکان توسط معماران ایرانی و آلمانی در سال های ۱۳۱۳ تا ۱۳۱۵ احداث شد،  برگزار کنیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی