وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با اعتبارات وزارت راه و شهرسازی احداث برج هنر استان ایلام پیشرفت مطلوبی دارد .

    به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان ایلام، سید کمال‌الدین میرجعفریان اظهار داشت: پیشرفت مناسب احداث برج هنر اسلامی شهر ایلام با معماری منحصر به فرد با مساعدت وزارت راه وشهرسازی (شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران) و اعتبارات استانی در حال احداث است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: استان ایلام این برج در زمینی به مساحت یکهزار و 250 متر مربع در 7 طبقه در حال احداث است و در مجموع  8 هزار متر مربع فضای ساختمانی خواهد داشت.

    وی ادامه داد: برج هنر اسلامی استان که از نیازهای ضروری نسل جوان بوده با پیگیری این اداره کل و همکاری و همراهی وزارت راه و شهرسازی (شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران) به مرحله اجرا درآمده است و هم اکنون که کمتر از سه ماه از اجرایی شدن این پروژه سپری شده است پیشرفت کار در مرحله مناسبی است و با توجه به اینکه عمده فعالیت در این مدت مراحل خاکبرداری و زیرسازی و ایمن سازی ساختمانهای مجاور بوده به زودی مراحل اجرا با شتاب بیشتری به انجام خواهد رسید.

    میرجعفریان افزود: در معماری این پروژه هنری از معماری سنتی و طرح لاله واژگون که نمادی از منطقه زاگرس نشین ایلام است و نیز زیگورات که پیشینه تاریخی چند هزار ساله تمدن ایلامی است و همچنین در جزئیات و تزئینات از صنایع دستی ایلام الگو برداری شده است.

    وی خاطر نشان کرد : مساحت برج هنر اسلامی شهر ایلام شامل نگارخانه، کارگاه تجسمی، سالن خلق آثار، بازار قرفه تولیدات فرهنگی هنری، استدیو ضبط، سالن نمایش و تمرینات، سالن کنفرانس، سالن نمایش، سالن تئاتر، سالن سینما، سالن اجتماعات، نمازخانه و ... بوده و چهار ورودی خواهد داشت.

    میرجعفریان قرارداد فاز اول این پروژه را نزدیک به 4 و نیم  میلیارد تومان عنوان کرد که از محل اعتبارات شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران وابسته به وزارت راه وشهرسازی و اعتبارات استانی تامین خواهد شد و این فاز شامل زیرسازی، اسکلت بتنی و سقفها خواهد بود و در فاز دوم مراحل نازک کاری و نما و تاسیسات اجرایی خواهد شد.

    مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام محل ساخت این برج عظیم هنری را میدان شهدا، خیابان شهیده ربابه کمالی  جنب پارک قدیمی ملت عنوان کرد و افزود: جا نمایی این برج در این محل به لحاظ قدمت محله ، فضای سبز اطراف آن و از همه مهمتر احیاء بافت‌های فرسوده و رونق بخشی مناطق قدیمی  و هدف شهر عنوان کرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی