وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    کلان شهر مشهد با شعار هوشمندسازی پا به عرصه مدیریت شهری گذاشته اما لزوم این امر مواجهه با مقدماتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. اولین کاری که نیاز است در مشهد انجام شود داشتن طرح جامع تحول دیجیتال و هوشمندسازی است؛ یعنی نیازمند نقشه راه در مشهد هستیم که بدانیم از کجا می خواهیم شروع کنیم و به کجا می خواهیم برسیم...
    برای هوشمند سازی مشهد، طرح تفضیلی بنویسیم
     
    به گزارش تیتر شهر؛ شهر هوشمند و شهر مجازی از آن دسته واژه هایی است که لازمه زندگی شهری و مدرن امروزی است؛ انجام فعالیت با بالاترین کیفیت و کمترین زمان ممکن؛ شاید ایده ای جذاب به نظر برسد اما رسیدن به این اتفاق، نیازمند زیر ساخت های بسیاری است. ایده ای که امروزه در برنامه های مدیریت شهری مشهد به وفور به چشم می خورد و امری دور از ذهن و تخیلی برای این روزهای کلان شهر مشهد نیست. از این رو برای درک بهتر شهر هوشمند نیازمند تعریفی یکپارچه هستیم. در این راستا متخصصان تعاریف بسیاری از شهر هوشمند ارائه می کنند که ساده ترین تعریف آن، این است که بتوان در تمامی ساعات شبانه روز و 24 ساعته که امور شهری را انجام داد؛ شهری که شهروندان بتوانند از طریق اینترنت، در هر زمان و هر مکانی به اطلاعات و خدمات آموزشی، تجاری، رفاهی اداری و … خود دسترسی پیدا کنند. دست یافتن به این ایده برای مقاصد گردشگری و زیارتی یک ضرورت است و لازمه رسیدن به این ضرورت در نظر گرفتن زیر ساخت ها است
    هوشمندسازی راهی است برای جذب سرمایه گذار خارجی است که این امر در کشور ما بسیار اهمیت دارد. 
    مهم ترین مشکل سرمایه گذار خارجی پس از ورود به ایران این است که احساس می کند وارد یک سیاهچاله ای شده و بسیاری از مسائلی که در گذشته داشته امروزه در اختیار ندارد؛ مثلا ویزا کارت و مستر کارتش کار نمی کند و به شبکه مالی جهانی وصل نیست. 
    وقتی سرمایه گذاران مقایسه می کنند متوجه می شوند در کشورشان امکان پر قدرت اینترنت داشته اند اما اینجا انگونه نیست. بسیاری از کارها را نمی تواند به راحتی از طریق اینترنت پیگیری کند؛ به هر حال هوشمند کردن و تحول دیجیتال شهر از مهم ترین بسترهای مورد نیاز جذب سرمایه گذار خارجی است.
     اولین کاری که نیاز است در مشهد انجام شود داشتن طرح جامع تحول دیجیتال و هوشمندسازی است؛ یعنی نیازمند نقشه راه در مشهد هستیم که بدانیم از کجا می خواهیم شروع کنیم و به کجا می خواهیم برسیم. 
    پس از آن باید برای این امر طرح تفضیلی بنویسیم؛ اگر برای شهر های خودمان، برای ساختمان سازی و... طرح تفضیلی می نویسیم باید برای هوشمند سازی شهر طرح تفضیلی بنویسیم تا معلوم شود چه کار را می خواهیم در کجا انجام بدهیم. 
    تهیه طرح تفضیلی برای هوشمند سازی مشهد نیازمند مطالعه و تحقیق است؛ پیشنهاد من این است که برای این کار شرکت فرا ملی جذب شود و این مطالعه را برای شهر مشهد انجام دهیم و اصطلاحا طرح جامع تفضیلی هوشمند سازی شهر مشهد را تدوین کنیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی