وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    کانون معماری و شهر موزه هنرهای معاصر تهران از روز 21 اردیبهشت به مدت 6 روز 12 فیلم مستند معماری و شهر را در 13 شهر به نمایش درمی‌آورد.

     به گزارش هنرآنلاین، کانون معماری و شهر موزه هنرهای معاصر تهران پس از سه سال فعالیت متمرکز در تهران، برای نخستین بار این رویداد فرهنگی را با عنوان جشنواره " سیار؛اتاق روشن " را به میزبانی ۱۳ شهر ایران و با نمایش 12 فیلم مستند معماری با نگاهی به موضوعات شهری از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌کند.

    این رویداد فرهنگی در قالب جشنواره‌ نمایش فیلم‌های مستندهای معماری و شهر تعریف شده است که به‌ صورت هم‌زمان در شهرهای اصفهان، انزلی، اهواز، تبریز، رشت، ساری، شاهرود، قروه، قم، کرج، کرمان، لار و مشهد افتتاح می‌شود.

    در این جشنواره فیلم‌های؛ "آلبرت اشپیر،معمارهیتلر" به کارگردانی پیتر ادلر(۱۹۹۶)،" کاتدرال‌های فرهنگ" (۲۰۱4)،"شهروند معمار،ساموئل ماکبی و روح همبستگی در رورال استودیو"به کارگردانی سم واین‌رایت داگلاس( ۲۰۰۲)،"همشهری جین، مبارزه‌ای برای شهر" به کارگردانی مت تیرنائر(۲۰۱7)،"عشق بتنی، خانواده بوهم "به کارگردانی ماریزیوس استارکل دراکس (۲۰۱۴)،"اکومنوپلیس،شهر بدون مرز"به کارگردانی ایمره اعظم(۲۰۱۱)،"شهرگمشده" به کارگردانی یورگ آدولف (۲۰۰۹)،"پدر نابغه‌ی من" به کارگردانی لوسیا اسمال (۲۰۰۲)،"معماری شورشی" (۲۰۱۴)،"شهردار چینی "به کارگردانی زو هائو (۲۰۱۴)،"افسانه پروت آیگو" به کارگردانی چاد فردریش (۲۰۱۱)،"آرمانشهر لندن به کارگردانی تام کوردل (۲۰۱۰)، به نمایش درمی‌آید.

    برگزاری این رویداد در روندی مشارکتی میان گروه‌های برگزارکننده در هر شهر و اعضای کانون معماری و شهر موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

    هدف از برگزاری این جشنواره؛ تقویت و ایجاد شبکه‌ای از فعالان حوزه معماری و شهر در سراسر کشور،ایده‌ی بازنمایش مستندهای معماری و شهری به ‌شکل هم‌زمان و هماهنگ در چندین شهر ،ایجاد بستری فعال برای گفت‌وگو حول مسائل مختلف اعم از معماری گرفته تا الگوهای مدیریت شهری تا تأثیر و تأثرات نظام قدرت و برنامه‌ریزی در ساخت شکل شهرها و امکان مشارکت مردم در مسیر تغییرات است.

    از آن‌جایی که مفاهیم معماری و شهر لاجرم با مفهوم هویت‌های مکانی و جغرافیایی گره خورده‌است، تماشای این فیلم‌ها که به‌ظاهر موضوعی منحصربه‌فرد دارند می‌تواند در جغرافیای فرهنگ‌های  مختلف ،حامل پیام‌های گوناگون و متنوعی باشد. انعکاس هر فیلم در هر شهر می‌تواند به‌مثابه روایتی نو و هر بار تجربه‌ی جدیدی از بازخوانی محیط‌های انسان‌ساخت به دست آید.

    جشنواره "سیار؛ اتاق روشن"، مجموعه‌ای از مستندهای مطرح سال‌های اخیر است که پیش‌تر در کانون معماری و شهر تهران به نمایش درآمده بودند، انتخاب و در ۶ روز جشنواره بازپخش خواهند شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی