وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    پروانه ساختمانی

    مدیر شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاری شهرداری اصفهان جزییات طرح تسهیل در تهیه نقشه اعیانی، تفکیکی آپارتمان‌ها، فرآیند دریافت پایان کار برای ساخت و سازهای شهری را تشریح کرد و گفت: با تصویب این طرح فرآیند دریافت پایان کار برای ساخت و سازهای شهری آسان‌تر می‌شود.

    وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: فرآیند تهیه نقشه برای ساخت‌ و سازهای شهری و دریافت پایان کار پروسه‌ای طولانی را در بین نهادهای مختلف همچون مدیریت شهری و اداره ثبت به دنبال داشت، بر همین اساس بررسی «طرح تسهیل در فرآیند تهیه نقشه اعیانی، تفکیکی آپارتمان‌ها و فرآیند دریافت پایان کار» در دستور کار شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت و تصویب شد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر صدور پایان کار به این نحو انجام می‌شود که فرد با مراجعه حضوری به شهرداری فرم‌هایی را دریافت و پس از امضاء مهندسان، به همراه نقشه‌های اجرایی که توسط مهندسان ناظر تهیه می شود بار دیگر به شهرداری مراجعه و نوبت بازدید دریافت می‌کند، ادامه داد: پس از انجام بازدید، مراحل قانونی وکنترل ضوابط و انجام مباحث مربوط به آتش نشانی پایان کار صادر می‌شود و مالک با در دست داشتن پایان کار و نقشه‌های مهر شده مهندسان ناظر به اداره ثبت مراجعه می‌کند.

    مدیر شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاری شهرداری اصفهان گفت: در ادامه این فرایند، اداره ثبت، مالک را به نقشه برداران ذی صلاح ارجاع می‌دهد تا آنها از محل بازدید و نقشه‌های نهایی را آماده کنند.

    وی با بیان اینکه طبق آمار دریافت شده به دلیل اینکه نقشه‌های ثبتی دقت بالایی دارند در۸۰ درصد موارد نقشه‌هایی که مالک تهیه کرده و بر اساس آن پایان کار گرفته با نقشه‌های آماده شده توسط نقشه برداران ذی‌صلاح مغایرت دارد، افزود: به همین دلیل مالک ملزم است بار دیگر با نقشههای اداره ثبت به شهرداری مراجعه کند تا به صورت مجدد بازدید توسط شهرداری انجام، پایان کار اصلاح و سپس مالک به نقشه‌بردار مراجعه کند تا نقشه تایید نهایی شود در واقع شهروندان باید فرایند ۱۳ مرحله ای را طی کنند.

    مهدویان اظهارکرد: رفت و برگشت‌هایی که بین مالک، شهرداری، نقشه بردار، اداره ثبت مکرر انجام می شود باعث شده تا  از نظر هزینه و زمان، فرایند دریافت صدور پایان کار و دریافت نقشه های اعیانی به طول انجامد، بر این اساس طرحی روز گذشته در شورای اسلامی شهر اصفهان ارایه و تصویب شد تا این فرایند ۱۳ مرحله ای تبدیل به پنج مرحله شود و مالک از این رفت و برگشت‌های مکرر و زمان‌بر نجات پیدا کند.

    وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه مالک به جای اینکه در انتهای کار به نقشه برداران ذی صلاح مراجعه کند، همان ابتدای کار با نقشه‌های ثبتی در شهرداری حضور یابد و شهرداری به استناد همین نقشه‌ها که بسیار دقیق است پایان کار را صادر و بعد از پایان کار مالک برای گرفتن سند مراجعه کند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی