وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    یک پژوهشگر معماری در کرج گفت: المان شهری آینه‌ای تمام‌نما از هویت یک شهر است که در حال حاضر استان البرز در این زمینه بسیار فقیر است.

    رضا پورشکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس استان البرز گفت: المان‌های شهری ابزاری ارزشمند برای معرفی یک شهر است؛ درواقع این المان‌ها آینه‌ای تمام‌نما، از هویت و فرهنگ یک شهرمی باشند که سبب ارتقای حس مکان و هویت شهروندان می‌شود.

    وی با اشاره به آثار تاریخی، شخصیت‌های گوناگون علمی، هنری، مذهبی و قهرمانان ملی در عرصه‌های مختلف جهاد و دفاع از میهن در شهر کرج، تأکید کرد: کرج با این تاریخچه چندین ساله و هویتی دیرینه مستحق داشتن نمادهایی با هویت تاریخی، فرهنگی و علمی است.

    این پژوهشگر معماری تأکید کرد: در عصر حاضر کرج هیچ المان و نشان خاصی برای معرفی و هویت بخشی به شهر نداشته است؛ المانی که بتوان با آن وجه تمایز ایجاد کرد و در میان دیگر شهرهای کشور به معرفی و هویت بخشی خاص آن پرداخت.

    پورشکری در خصوص خلأ این المان‌ها در سطح شهر گفت: به نظر می‌رسد این امر ناشی از کم‌کاری درزمینهٔ مطالعات گسترده و عمیق تاریخی درباره شهر و در پی آن گزینش و معرفی یک یا چندین نمونه‌ی خاص به‌عنوان المانی برای معرفی آن از سوی متولیان است.

    وی افزود: علاوه بر متولیان این امر، محققان و پژوهشگران داخلی و به‌طور خاص بومیان این منطقه نیز وظیفه‌دارند بر روی این مسئله مطالعه کرده و ایده پردازی کنند.

    این پژوهشگر معماری خاطرنشان کرد: برخی از پژوهشگران در سال‌های اخیر تحقیقات و پژوهش‌هایی درزمینهٔ البرز شناسی انجام داده‌اند و در برخی موارد این پژوهش‌ها مکتوب و منتشرشده است.

    پورشکری ادامه داد: متأسفانه معرفی گسترده نتیجه این تحقیقات به عموم جامعه، موضوعی می‌باشد که در این میان مغفول مانده است.

    وی بابیان اینکه استان البرز درزمینهٔ المان شهری بسیار فقیر است یادآور شد: در کرج بزرگ‌ترین شهرستان این استان، تعداد انگشت‌شماری نماد در میدان‌ها و برخی فضاهای شهری دیده می‌شود که با دیدن تصاویر آن‌ها در یک مجموعه می‌توان به‌وضوح چندگانگی، شلختگی مفهومی و عدم هم سویی در ایده پردازی باهدفی مشترک و کارشناسی شده را مشاهده کرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی