وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه کاهش تخلفات و افزایش اعتبار مقررات ملی ساخت و ساز در شورای شهر به تصویب رسید.

    به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه کاهش تخلفات و افزایش اعتبار مقررات ملی ساخت و ساز در صحن شورا توسط محمد سالاری (رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی) ارائه شد.

    وی در دفاع از این طرح گفت: سال‌های گذشته با وجود کمیسیون‌های ماده 100 شاهد هستیم که ماهانه هزار پرونده به این کمیسیون‌ها که به بررسی تخلفات ساخت و ساز اختصاص دارند ارسال می‌شوند اما میزان تحقق آرای صادره کمتر از یک درصد بوده است و میزان وقوع تخلفات در کاربری‌های غیرمسکونی نسبت به مسکونی رشد قابل توجهی داشته است.

    وی افزود: سال 94 ، 10 هزار پروانه ساخت صادر شده و جالب آن است که همان سال 11 هزار پرونده تخلف ساختمانی به این کمیسیون ارسال شده است. یعنی به ازای هر پروانه، 1.2 پرونده به این کمیسیون ارسال می‌شود این در حالی است که مهندسین ناظر و عوامل شهرداری و شرکت شهربان باید در فرآیند ساخت و ساز کنترل داشته  باشند.

    وی با بیان اینکه مصوبات شورا برای ساماندهی کمیسیون 100 اجرایی نمی‌شود، علت پیشنهاد این طرح را حذف ایجاد فضای غیرشفاف و ممانعت از بروز هر چه بیشتر تخلفات ساختمانی دانست.

    در ادامه صدراعظم نوری (رئیس کمیسیون سلامت و خدمات محیط زیست شورای شهر تهران) در مخالفت با این طرح گفت: 574 میلیارد ریال از مجموع 757 میلیارد ریال از کل جرائم ساختمانی ماده 100 مربوط به منطقه یک و مابقی متعلق به بقیه شهر تهران است.

    وی در ادامه با انتقاد از عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک شهر افزود: این دفاتر قرار بود هزینه‌ها را منطقی کرده و خدمات رسانی را سرعت بخشند اما با وجود آنکه نیروی انسانی چهار برابر شده اما تخلفات کاهش نیافته بلکه زمان فرآیند صدور پروانه بیشتر شده است.

    صدراعظم نوری با بیان اینکه هرچه زودتر باید معاون شهرسازی و معماری انتخاب شود، گفت: در طرح کمیسیون ابهاماتی وجود دارد در این طرح به حذف کمیسیون ماده 100 اشاره شده این در حالی است که نمی‌توان مرجع رسیدگی به تخلفات را حذف کرد. از سوی دیگر مصوبات متعددی در گذشته در این رابطه وجود داشته که هیچ کدام راهگشا نبوده است به همین دلیل باید چاره جدیدی اندیشید.

    در ادامه افشین حبیب‌زاده (عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک) نیز به عنوان موافق طرح از اعضای شورا خوتاست به وضعیت نامناسب نظارت بر ساخت و ساز در شهر تهران توجه کنند و به این طرح رای مثبت دهند.

    در انتها طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه کاهش تخلفات و افزایش اعتبار مقررات ملی ساخت و ساز به تصویب رسید.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی