وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    موزه‌

    رییس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) با بیان اینکه موزه‌ها باید در معماری نیز باید به حضور کودکان، معلولان و اقشار با نیازهای خاص توجه داشته باشند، گفت: در موزه‌های کشور هیچ توجهی به معلولان نشده است

    به گزارش ایمنا، سید احمد محیط طباطبایی با تاکید بر ضرورت توجه موزه‌ها به کودکان و معلولان اظهار کرد: در قبال کارهایی که برای معلولان باید انجام می شده، هنوز عقب هستیم.

    وی افزود: به جز ایجاد رمپ‌هایی که اصلا استاندارد بودن آنها هم مورد تایید نیست، هیچ کاری برای معلولان در موزه‌های ما انجام نشده است.

    رییس ایکوم ایران گفت: موزه‌های تازه‌تاسیس در مناطقی مثل زاهدان برای معلولان جسمی، کارهایی انجام داده اند اما در مجموع موزه‌های کشور هیچ توجهی به معلولان نشده است.

    وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که نابینایان، ناشنوایان و کوتاه قدها، معلولان ذهنی و حتی بخشی از مبتلایان به اوتیسم همه جزو معلولان شمرده می شوند و ما وظیفه داریم برای آنها امکاناتی در موزه‌هایمان به وجود بیاوریم.

    محیط طباطبایی گفت: وقتی ما برای نابینایی بروشور به خط بریل تهیه می کنیم، احساس می کند که جامعه او را فراموش نکرده است.

    وی تاکید کرد: در اجلاس سال گذشته کره جنوبی، دستاوردها و تجربیات پنج سال اخیر خود را درباره کودکان و موزه ارایه کردیم ولی شاخص‌های پنج سال پیش ما با شرایط کنونی فرق زیادی داشته است.

    محیط طباطبایی افزود: بیشتر موزه‌های ما متوجه شدند که کودکان مهم هستند و بروشورهای ویژه ای برای آنها طراحی می کنند، راهنمای کودک قرار می دهند و از مدارس برای بازدید دانش آموزان دعوت می کنند.

    وی خاطرنشان کرد: حتی رفتار و تعامل با کودکان منجر به تشکیل موزه هایی در بخش خصوصی شده که رویکرد اصلی این موزه ها کودکان هستند مثل موزه عروسک های ملل، موزه عروسک های سهرابی، موزه دکتر رهگشا در شهر بادرود و نمونه های دیگر مثل موزه سیار نیکزاد در مشهد که مخاطب اصلی خود را کودکان و نوجوانان قرار داده است.

    به اعتقاد رییس ایکوم ایران، موزه هایی که جدید تشکیل می شوند حتی در معماری هم باید به حضور کودکان، معلولان و اقشار با نیازهای خاص توجه داشته باشند.

    منبع: خبرگزاری ایرنا

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی