وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    مسطح سازی شهری! عنوانی که سال ها سر زبان مدیریت شهری است و از آن به عنوان شهر بدون مانع یاد می کنند اما به راستی تا چه میزان در این امر موفق بوده ایم؟
    بازاری که حتی جایی برای کالسکه در خود ندید
    به گزارش تیتر شهر؛ مناسب سازی شهر و نوسازی کلان شهرها امری است که اهمیت به سزایی دارد و مدیریت شهری جدید بارها در شعارهای انتخاباتی و پس از آن طرح کرده اند و قدم هایی برای این امر نیز برداشته اند اما شاید مطالعات این گونه طرح ها اهمیت بیشتری نسبت به بحث بودجه داشته باشد.
    هنگامی که در بازار بزرگ قدم می زنی با افراد زیادی مواجه خواهی بود که محدودیت حرکتی دارند و ناچار از ویلچر استفاده می کنند اما در کنار این افراد کودکانی هستند که در کالسکه نشسته اند اما علاوه بر نامناسب بودن سطح عابر پیاده، میله هایی ایجاد شده است که حتی کالسکه کودک هم توان عبور ندارد. 
    گرچه تسطیح خیابان ها و مناسب سازی آن هزینه زیادی ممکن است داشته باشد اما برخی عملکردها آن قدر ها هزینه ندارد و تنها نیاز به تدبیر و درکی از عبور و مرور شهری نیاز است. تنها تنظیم کارشناسی میله هایی که در معابر نصب شده است راه چاره است تا حداقل بتوان کالسکه و یا ویلچر را در بازار حرکت داد.
    ساختمان‌های جدید  باید طوری طراحی شوند که برای انسان‌هایی با محدودیت‌های جسمی، بدون هیچ دست‌اندازی قابل زندگی یا استفاده باشند. این موضوع سال‌هاست که برای معماران مطرح است و در بسیاری پروژه‌ها نیز عملی شده. است؛ اما موضوع طراحی مدرن شهری، تنها محدود به معلولان نیست. آلمان کشوری است که جمعیت آن رو به پیری می‌رود. به همین دلیل نیز توجه به نکات بسیاری در شهرسازی در این جا سال‌هاست اهمیت ویژه دارد. به این فکر می‌شود که ساخت شهری طوری تغییر کند که ساکنان‌اش در سالمندی و کاهش توان جسمی نیز به تنهایی و تا حد زیادی، از پس رتق و فتق زندگی روزمره برآیند.
    کشور ما نیز در حال ورود به سن میانسالی هستند و مناسب سازی سطوح اهمیت زیادی دارد. نحوه نصب مانع های سطح معابر از دیگر مسائلی است که نباید احساس شود برای جلوگیری از عبور و مرور گاری ها، شهروندان به زحمت بیفتند. این امر در جای جای بازار بزرگ نیز دیده می شود؛ جایی که درست مسیر عبور صدها نفر طی روز است. در پایان اینکه شهر دوستدار کودک با شعار محقق نمی شود و لازم است ابتدا به سراغ فعالیت هایی رفت که تنها به تفکر بیش از بودجه نیاز دارد از این رو به نظر می رسد شهرداری منطقه 12 نسبت به این مهم باید اقدام نماید.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی