وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    بلدیه | مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: در حال حاضر 668 دستگاه تاورکرین در پایتخت حضور دارد که حدود یک سوم از آن ها در منطقه 1 مستقر است.

    شهرنوشت: سید حمید موسوی با اشاره به پراکندگی تاورکرین ها در مناطق مختلف شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر 668 تاور کرین در تهران موجود است که از این تعداد به ترتیب 216 دستگاه در منطقه 1، 92 دستگاه در منطقه 3، 67 دستگاه در منطقه 22 و 65 دستگاه در منطقه 2 مستقر هستند.

    وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در بحث تاورکرین ها توجه به ایمنی این دستگاه ها است، گفت: فعالیت این دستگاه ها نیاز به اخذ گواهی های مربوط به استاندارد دستگاه و صلاحیت اپراتور را دارد. بنابر آخرین آمارها، در حال حاضر 338 دستگاه گواهی صلاحیت اپراتور را دریافت کرده اند و 353 دستگاه هم از سازمان استاندارد گواهی های لازم درباره ایمنی دستگاه را اخذ کردند.

    مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران ادامه داد: با این وجود، 300 دستگاه به دلیل تعلل در اخذ مجوزهای لازم یا نقص در ارائه گواهی نامه های مورد نیاز از سوی شهرداری تهران اخطاریه دریافت کرده اند.

    سقوط جرثقیل در تهران از جمله حوادثی است که هر از چندگاه در پایتخت اتفاق می افتد. خردادماه سال گذشته سقوط جرثقیل در کارگاه مترو میدان سپاه منجر به کشته شدن یکی از شهروندان شد. پیش از این نیز در آذرماه سال 94 سقوط یک دستگاه جرثقیل در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) جان دو تن از شهروندان را گرفت و یک ماه قبل از آن هم بزرگراه نیایش شاهد مرگ یکی از شهروندان بر اثر سقوط یک دستگاه تاورکرین بود.

    موضوع ایمنی تاورکرین های پایتخت 3 سال پیش پای معاون شهرسازی و معماری وقت شهرداری تهران را به شورای شهر کشید. پژمان پشمچی زاده در صد و نود و پنجمین جلسه شورای چهرام شهر تهران از فعالیت 978 دستگاه تاوکرین در تهران خبر داد که تنها 21 درصد از آن ها گواهی کیفیت، 27 درصد گواهی صلاحیت اپراتور و 13 درصد تایید مهندس ناظر را اخذ کردند.

    براساس قانون نظارت بر ایمنی تاورکرین ها با سازمان استاندارد، سازمان نظام مهندسی، شهرداری و حتی سندیکای پیمانکاران است. معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران هم در ماه های اخیر با توجه به مسئولیت خود در زمینه فعالیت تاورکرین ها اقدامات مشترکی را با سازمان آتش نشانی برای رصد دستگاه ها آغاز کرده است.

    مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در توضیح این اقدامات گفت: صدور گواهی برای فعالیت دستگاه ها برعهده سازمان هایی همچون استاندارد است و شهرداری در این میان مسئولیت نظارت و رصد بر فعالیت تاورکرین ها و بررسی مجوزها و گواهی نامه های لازم را دارد.

    موسوی با بیان اینکه شهرداری در زمینه مسئولیت خود تاکنون 300 دستگاه فاقد مجوز را شناسایی کرده و اخطارهای لازم را صادر کرده است، عنوان کرد: طبق قانون، شهرداری مهلتی را به صاحبان دستگاه‌ها برای اخذ گواهی صلاحیت می‌دهد، اگر در آن بازه زمانی گواهی صادر نشود شهرداری با حکم قضائی فعالیت دستگاه را متوقف می‌کند. با این وجود، تاکنون موردی از توقف دستگاه به دلیل بی‌توجهی نداشتم چرا که صاحبان دستگاه اغلب در بازه زمانی تعیین شده مجوزهای لازم را به شهرداری تهران ارائه داده اند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی