وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    مناسب سازی

    مدیر معماری و طراحی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: در سال‌جاری ۵۴ طرح مناسب‌سازی شامل ۳۷ محور پیاده، ۹ پارک و بوستان و هشت ساختمان در اختیار شهرداری، در دستور کار قرار گرفته است.

    مسعود کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از سال ۹۱ با جلب همکاری یکی از معلولان ویلچیر نشین به عنوان مشاور مناسب سازی ستاد مناسب‌سازی، در راستای اجرای طرح‌های مناسب سازی شهر تشکیل شد.

    وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد مناسب‌سازی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: تدوین و تصویب دستورالعمل اجرایی ستاد مناسب‌سازی، مشاوره به حوزه‌های مختلف شهرداری از طریق بازدید از محل‌ها و انجام پژوهش‌های علمی از جمله فعالیت‌های این ستاد بوده است.

    مدیر معماری و طراحی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه این ستاد از پروژه‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری بازدید و گزارش‌هایی جهت اصلاح برخی موارد ارایه داده است، افزود: در خصوص بودجه‌های سالیانه مناسب سازی نیز تاکنون فعالیت‌های خوبی توسط این ستاد انجام شده است.

    وی ادامه داد: در ابتدای آغاز فعالیت ستاد مناسب‌سازی شهرداری اصفهان در سال ۹۱، بودجه این ستاد ۵۰۰ میلیون تومان برای مناسب‌سازی شهر بود، در حالی که پس از گذشت شش سال این بودجه به حدود چهار میلیارد تومان افزایش یافته است.

    کریمیان با اشاره به اهم پروژه‌های مناسب‌سازی در سال ۹۷، گفت: در سال‌جاری ۵۴ طرح مناسب سازی برای معلولان شامل ۳۷ محور پیاده، ۹ پارک و بوستان و هشت ساختمان در اختیار شهرداری، در دستور کار قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا انجام شده است.

    وی خاطرنشان کرد: در تمام نهادها و ارکان شهرداری پیگیری‌های لازم برای مناسب‌سازی بخش‌های مختلف در حال انجام است.

    توجه به هویت اصفهان در معماری ایستگاه های مترو

    مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان بر استفاده از ظرفیت بدنه تخصصی معماران اصفهان در طراحی ایستگاه‌های خط دو تاکید کرد.  جلسه کمیته معماری سازمان قطار شهری اصفهان با حضور اساتید مطرح معماری کشور و به منظور بررسی طراحی ایستگاه‌های خط دوم مترو اصفهان برگزار شد. سیدمحمدرضا بنکدار هاشمی، مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان، در این جلسه اظهار کرد: تلاش بر این است که نکات مد نظر مردم و تجربیات خط یک مترو در طراحی و ساخت خطوط دیگر مورد استفاده قرار گیرد و تشکیل کمیته معماری در سازمان بدین منظور صورت گرفته است.وی ادامه داد: نگاه سازمان، توجه به هویت ایستگاه‌ها و محل ساخت آنهاست و در این راستا تلاش می‌کنیم که بر اساس استانداردهای موجود، این موضوع را عملیاتی کنیم تا همخوانی خوبی بین محل ساخت ایستگاه‌ها و هویت آن با معماری محیط وجود داشته باشد.مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر از ظرفیت قابل توجه معماران متخصص شهر اصفهان در ساخت ایستگاه‌ها به‌خوبی استفاده می‌شود، البته آمادگی استفاده از دیگر ظرفیت‌های موجود را نیز داریم.وی خاطرنشان کرد: تلاش اصلی تیم متخصص قطارشهری اصفهان، بهبود کیفیت ساخت ایستگاه‌ها نسبت به خط یک بوده و در این زمینه اقدامات موثری صورت گرفته است.

            خلاقیت در طراحی ایستگاه های مترو
    شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه خلاقیت یکی از موضوعات مهم در ساخت ایستگاه‌های خطوط مترو قلمداد می‌شود، گفت: برای طراحی ایستگاه‌ها باید به خلاقیت طراحان و معماران و همچنین بهبود کیفیت ساخت ایستگاه‌ها توجه شود.وی به اهمیت فعالیت کمیته معماری این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: جلسات کمیته معماری سازمان قطارشهری اصفهان باید به صورت مداوم و با استفاده از چهره‌های توانمند تشکیل شود و در ادامه ساخت خط 2 مترو نگاه ویژه‌ای به طراحی با کیفیت ایستگاه‌ها صورت گیرد.رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت معماران توانمند شهر اصفهان در طراحی ایستگاه‌ها به خوبی استفاده شود.

     

            مترو باید برای استفاده معلولان و نابینایان مناسب شود
    بهرام شاهدی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، نیز در این جلسه به بیان نکات مختلفی در حوزه معماری ایستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در طراحی ایستگاه‌های خط دوم مترو اصفهان باید نگاه ویژه‌ای به روشنایی ایستگاه‌ها و موضوع نور در آن داشت.وی با بیان اینکه بدون شک بسیاری از دغدغه‌های اساسی جامعه معماری اصفهان در معماری ایستگاه های مترو این شهر مد نظر قرار گرفته شده است، ادامه داد: مترو باید برای استفاده معلولان و نابینایان مناسب شود، زیرا آنها حق دارند همچون دیگر شهروندان، بدون هرگونه مانع از مترو استفاده کنند. عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اضافه کرد: طراحی ایستگاه‌ها باید بر اساس ساعات پیک استفاده آنها صورت گیرد و توجه به موضوعات ایمنی، شفافیت و نحوه استفاده از مصالح شیشه‌ای، فضاهای باز و... نیز اهمیت زیادی دارد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی