وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    بعد از یک روز کاری سخت در راه خانه هستید. بهترین گزینه برای رسیدن به خانه و استراحت، استفاده از مترو است.مترو در ترافیک نمی ماند و آلودگی صوتی ناشی از خیابان را به شما منتقل نمی کند اما این روزها آلودگی صوتی در مترو بیداد می کند.
     
     

     
    به گزارش تیتر شهر؛ حضور دستفروشان مترو از جمله معضلاتی تبدیل شده که آرامش این وسیله حمل و نقل را گرفته است. بر اساس آمارهای موجود روزانه دو هزار دست فروش در مترو تهران مشغول فعالیت هستند که از نظر سنی بین گروههای 21 تا 40 سال را شامل می شوند. دست فروشانی که تقریبا به صورت خانوادگی و یا قومیتی از شهرهای مرزی یا از ساکنان جنوب و حومه استان تهران تشکیل شبکه داده‌اند و طی 8 تا 12ساعت فعالیت، کالاهایی به ارزش یک میلیارد تومان وارد چرخه فروش می‌کنند که اگر از این مبلغ فقط 20 درصد سود شناسایی شود،آنها روزانه 200 میلیون تومان سود عاید خود می‌کنند. سود این عده را می‌بایست در تقاضای خرید مسافرین مترو هم جستجو کرد. با توجه به قدرت خرید اکثریت مسافران مترو و تقاضا ی آنها برای خرید از دست فروشان هر روز شاهد رشد این پدیده در مترو هستیم.
     
    از درآمد این دسته از افراد که بگذریم، این روزها شاهد سر و صدای زیاد آنان برای فروش کالاهایشان هستیم. تصور کنید تقریبا از هر سه الی چهار نفر در مترو یک دستفروش میبینیم که هر یک با وسایل بزرگ خود در ساعات پیک وارد خطوط شده و با صدای بلند اقدام به فروش محصولات خود می کنند. هر یک نفر هم که جنس خود را معرفی میکند، صحبت هایش تمام نشده دیگری می آید و این رفت و آمد و سر و صدا بعد از یک روز پر جنجال چه بر سر روان شهروندان می آورد؟
     
    آلودگی صوتی ناشی از حضور دستفروشان در مترو این وسیله حمل و نقل راحت و ایمن را به محلی پر چالش هایی مواجه کرده است. متاسفانه خرید شهروندان از این افراد سبب تشویق حضور بیش از پیش و بازار گرمی دستفروشان مترو گرد شده است. در این میان طبق گفته های یک مقام مسئول، یک دستفروش به طور متوسط ماهی دو میلیون و 250 هزار تومان درآمد دارد، یعنی این فرد سه برابر یک فرد بیمه‌ای درآمد دارد که اگر این عدد واقعیت داشته باشد، احتمالا باید شاهد این باشیم که طی روزهای آینده تعداد دستفروشان از 4000 به 40 میلیون نفر افزایش یابد و تصور این قضیه شاید فاجعه بار باشد که نیاز است مدیران شهری این افراد را ساماندهی کنند تا بدین گونه روی روان مردم پا نگذارند

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی