وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به این نکته که طبق آمار تا کنون ۲۱۸ نشست و رویداد در خانه گفتمان شهری تهران (خانه وارطان) برگزار شده است گفت: این نهاد بدون یک ریال درآمدزایی برای دولت به خدمت‌رسانی پرداخته و مکانی جهت گردهایی‌ها بین اهل حرفه و تشکل‌های گوناگون بوده است.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نخستین جلسه شورای راهبردی نهاد گفتمان شهری با حضور محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی، هوشنگ عشایری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، منا عرفانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان، حبیب خراسانی رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران و سایر اعضای شورا در محل خانه گفتمان شهری (خانه وارطان) برگزار شد.

    محمدسعید ایزدی

    ایزدی در این جلسه با تأکید بر اهمیت و ضرورت ایجاد شرایط گفتمان‌سازی بین جامعه حرفه‌ای و تشکل‌های مختلف با دولت بیان کرد: ما در ابتدای امر همواره تلاش داشتیم تا ضمن اعتمادسازی بین ۲ بخش مذکور شرایط انجام گفتگو و در نتیجه ترویج تجربه‌های خوب را فراهم سازیم.

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون شاهد تحقق این هدف در شهرهایی چون تهران، تبریز، گرگان، کرمان و ... بوده‌ایم گفت: در ابتدا با توجه به مطالعات و هم‌فکری‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که خانه‌های تاریخی در حال تخریب می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای راه‌اندازی مکانی برای انجام این گفتگوها باشد، لذا در ادامه نیز دیدیم که این تغییر کاربری‌ها بسیار دل‌چسب بوده و به نتیجه دلخواه رسیده است.

    وی دراین‌باره اضافه کرد: پس از مشخص شدن بعد مکانی این سیاست باید تلاش می‌کردیم تا اهداف و مأموریت‌های خود از راه‌اندازی این اماکن را اطلاع رسانی و بین علاقمندان، اعضای حرفه و تشکل‌ها ترویج دهیم که خوشبختانه تاکنون به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

    ایزدی با تأکید براینکه چگونگی ماندگاری این مسیر و این رویکرد در سالیان آتی یکی از دغدغه‌های اصلی ما در حال حاضر به شمار می‌رود گفت: امروز می‌بینیم که تمامی خانه‌های گفتمان در ۴ شهر مذکور در یک بعد از عملیات اجرایی موفق بوده‌ و در بعدی دیگر ضعف داشته‌اند، به طور مثال یکی مانند گرگان در نظام مدیریتی موفق ولی نمونه خانه گفتمان در تهران کمی در این مسئله ضعف داشته‌ است، از سویی دیگر بحث جانمایی و مکان لازم برای برگزاری جلسات گردهمایی و گفتگو در تبریز هنوز دچار مشکل است و ... .

    این مقام مسئول با بیان این نکته که قطعا نباید انتظار داشته باشیم تمامی نهادهای گفتگو در سطح کشور مشابه یکدیگر باشند گفت: این نهادها باید به نحوی شکل بگیرند که همواره مورد مراجعه بوده و دارای برنامه‌های فشرده باشند، ما باید این واقعیت را بپذیریم که اینگونه نهادسازی‌ها برای ایجاد فضای گفتگو طبق تجارب موجود اقدامی صحیح بوده و تاکنون پاسخ خود را داده است.

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به این نکته که طبق آمار تا کنون ۲۱۸ نشست و رویداد در خانه گفتمان شهری تهران (خانه وارطان) برگزار شده است گفت: این نهاد بدون یک ریال درآمدزایی برای دولت به خدمت‌رسانی پرداخته و مکانی جهت گردهایی‌ها و نشست های گوناگون بوده است.

    ایزدی نهاد گفتمان شهری را محلی برای حضور تمامی هنرمندان تلقی کرد و گفت: باید کاری کنیم تا اینگونه اماکن هرچند کوچک ولی تأثیرگذار باشند، طی ۵ سال گذشته و در طول مدت زمان برگزاری نشست‌های متعدد بسیاری از افراد تصور می‌کردند ما اجرا را کنار گذاشته و تنها به برگزاری جلسات پرداخته‌ایم، درحالی که باید توجه کنیم گفتگو امر واجب و مهمی بوده و همچنان نیز در بسیاری از بخش ها نیاز است تا مشکلات و ابهامات را رفع نماید.

    ایزدی در پایان با بیان اینکه متأسفانه ۲۰ سال است که به دلیل مشکلات بسیار طرح آمایش سرزمینی تعطیل شده و به همین دلیل عدم تعادل در کشور بیداد می‌کند گفت: باید تلاش کنیم تا این مسیر ایجاد شده تسهیل شده و با راهکارها و راه‌حل‌های مناسب نیز طی سال‌های آینده تداوم پیدا کند./

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی