وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: پروژه حیات طیبه از جمله طرح‌ها و پروژه‌ها در سطح کشور بوده که برنامه‌ریزی شده به تعداد ۵۴ پروژه در سطح کشور اجرایی شود.

    مدارس جایگزین کپر با معماری بومی در حال طراحی است

    به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور صبح امروز به همراه فرماندار اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان در حوزه مدرسه‌‌سازی از مجتمع حیات طیبه و پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در اردبیل بازدید کرد.

    بازدید از مدرسه 6 کلاسه شهرک نیایش و تاکید بر تامین اعتبار این واحد آموزشی در قالب پروژه مسکن مهر از سوی راه و شهرسازی و ارائه مجوز از طریق شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان و نیز بازدید از پروژه حیات طیبه اردبیل واقع در شهرک کارشناسان از جمله برنامه‌ها در این حوزه بود.

    معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در این بازدید اظهار داشت: پروژه حیات طیبه از جمله طرح‌ها و پروژه‌ها در سطح کشور بوده که برنامه‌ریزی شده به تعداد 54 پروژه در سطح کشور اجرایی شود که از این تعداد تاکنون 18 پروژه تکمیل شده به بهره‌برداری رسیده است.

    مهراله رخشانی‌مهر با بیان اینکه اجرای مجتمع‌های حیات طیبه در سال 91 آغاز شده است، تصریح کرد: براساس هدف گذاری‌ها در هر استان دو یا سه مورد پروژه در این حوزه در متراز هشت هزار و 500 تا 12 هزار مترمربع اجرا می‌شود اما متاسفانه در برخی از استان‌های اجرای این طرح هنوز آغاز نشده است.

    وی از اختصاص30   میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه نیمه تمام مجتمع حیات طیبه اردبیل خبر داد و گفت: در استان اردبیل اجرای این پروژه با وجود گذشت هفت سال اما به صورت نیمه‌تمام رها شده بود که با تامین این اعتبار و نیز 30 تا 40 میلیارد ریال اعتبار در مراحل بعدی شاهد بهره‌برداری از آن در سال آینده باشیم.

    رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور اجرای این طرح را در راستای ایجاد یک نظام آموزشی متمرکز از ابتدایی تا پایان متوسطه برشمرد و بیان کرد:   ممانعت از خسارت‌های احتمالی وارده به این ساختمان‌ها در اثر مرور زمان و عوامل طبیعی و آب و هوایی و جلوگیری از هدررفت سرمایه‌ها به دنبال اجرای این طرح دنبال می‌شود.

    رخشانی‌مهر با اشاره به وجود 107 هزار مدرسه در کشور و مشکلات فراروی آنها در حوزه نیروی انسانی و مدیریتی اظهار کرد: با راه‌اندازی مجتمع‌های حیات طیبه که شامل سالن‌های آموزشی، نمازخانه، آمفی تئاتر و مجموعه‌های متعدد تربیتی بوده از این مشکلات و تضییع بیت‌المال و هدررفت انرژی جلوگیری می‌شود.

    وی با اشاره به شعار کپرزدایی بیان کرد: کپر یک معماری ویژه منطقه‌ای و سنتی به شمار می‌رود و باید جایگزین مناسب برای آن تعیین شود که ما به دنبال این جایگزینی با معماری محلی و بومی هستیم چرا که راه‌اندازی کانکس به جای کپر در مناطق عشایری نه تنها جذابیتی نداشته بلکه سبب وارد شدن انتقاداتی نیز به این حوزه شده است.

    کمبود شدید فضاهای آموزشی در شهرک‌های جدیدالاحداث اردبیل

    فرماندار اردبیل نیز در این بازدید اظهار کرد: در حال حاضر نیمی از جمعیت دانش‌آموزی استان اردبیل در مرکز استان مشغول به تحصیل هستند که این امر سبب شده تا در برخی مناطق شهر اردبیل با کمبود فضاهای آموزشی روبه‌رو شویم.

    جواد زنجانی با اشاره به مشکل فضاهای آموزشی در شهرک‌های جدیدالاحداث اردبیل بیان کرد: کمبود شدید فضای آموزشی در این شهرک‌ها به یک دغدغه جدی تبدیل شده که باید در راستای توسعه فضاهای آموزشی در این مناطق اقدام شود.

    وی افزود: برای نمونه شهرک کارشناسان اردبیل در فازهای یک، دو و سه جمعیتی برابر جمعیت مشگین‌شهر داشته اما متاسفانه هیچ مدرسه و واحد آموزشی متوسطه در این شهرک احداث نشده که این یک معضل جدی به شمار می‌رود.

    فرماندار اردبیل با اشاره به اجرای پروژه حیات طیبه در اردبیل تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند گام اساسی در حلش مشکلات مربوط به کمبود فضاهای آموزشی در مرکز استان باشد که باید تلاش و جدیت بر بهره‌برداری هر ژه سریع‌تر از این پروژه باشد.

    زنجانی گفت: با توجه به اختصاص 30 میلیارد ریال برای اجرای پروژه نیمه‌تمام حیات طیبه اردبیل از سوی معاون وزیرآموزش و پرورش انتظار می‌رود اجرای این پروژه جان تازه‌ای گرفته و شاهد بهره‌برداری از فاز نخست این پروگه تا مهرماه امسال باشیم.

    مجتمع حیات طیبه اردبیل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

    مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این بازدید اظهار کرد: پروژه حیات طیبه اردبیل که از سال 91 شاهد آغاز عملیات اجرای آن بودیم در حال حاضر 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به تخصیص اعتبارات مورد نیاز تلاش می‌کنیم تا زمینه برای ادامه اجرای آن فراهم شود.

    احمد ناصری با اشاره به قول مساعد معاون وزیر برای اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای مجتمع حیات طیبه اردبیل گفت: با تخصیص و تزریق این اعتبار تلاش می‌کنیم تا هر چه زودتر زمینه را برای ادامه اجرای این پروژه فراهم کرده و بهره‌برداری از آن را تا مهرماه سال آینده شاهد باشیم.

    وی ساخت این مجتمع‌ها را  در راستای سند تحول بنیادین دانست و بیان کرد: مجتمع‌های آموزشی در یک تیپ خاص با الگو و طراحی ایرانی و اسلامی احداث شده و زمینه تحصیل دانش‌آموزان را از پایه ابتدایی تا دوازدهم فراهم می‌سازد.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد:  سالن آمفی‌تئاتر، آزمایشگاه، سالن ورزشی و کلاس‌ها و مجموعه‌های آموزشی و تربیتی از جمله فضاهای مجتمع حیات طیبه اردبیل خواهد بود که تا یک سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی