وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    حاشیه نشینی

    ‌مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت ساکن در مناطق حاشیه نشین استان ۴۴۱ هزار و ۶۲۵ نفر بوده که به طور میانگین ۴۱ درصد جمعیت شهرهای استان را شامل می شود و این امار به تفکیک هر شهر، زاهدان با ۲۵۸ هزار و ۷۸۰ نفر دارای ۴۴ درصد، زابل ۴۵ درصد ، چابهار۵۰ درصد، کنارک ۴۵ درصد و ایرانشهر ۲۳ درصد است‌.

    ‌مسعود مالکی در گفت وگو با ایسنا- ‌افزود: تاکنون 141 هزار هکتار بافت فرسوده و حاشیه نشین، شامل ۲۷۰۰ محله شهری در ۵۴۳ شهر کشور شناسایی شده است‌.

    مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان در پنج شهر پایلوت زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار و کنارک تا کنون ۵ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی حاشیه نشینی شناسایی شده است‌.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر از این میزان، ۳ هزار هکتار آن مصوب بازسازی و بهسازی شده است‌.

    مالکی خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که از طرف شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری در محلات حاشیه نشینی که سال گذشته انجام شده، ۲۱ پروژه با اعتبار حدود 15 میلیارد تومان و ۲۷ پروژه هم در سال ۹۵ با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در حال اجرا است‌.

    وی در ادامه بیان کرد: نوع سبک زندگی ساکنین حاشیه شهرها در استان ها با یکدیگر متفاوت است به عنوان مثال حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ مانند تهران مشهد و شیراز با حاشیه نشینی در زاهدان از نظر نوع معیشت سبک زندگی و استفاده از خدمات شهری تفاوت زیادی دارند‌.

    مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: شیوع فقر و نابسامانی محیطی و پایین بودن کیفیت زندگی از ویژگی عمومی این محلات است از این رو این محلات می‌توانند آبستن هرگونه حوادث و رفتارهای فرهنگی اجتماعی اخلاقی و امنیتی باشند و به طور جدی معضلات و ناهنجاریهای اجتماعی را توسعه می‌دهند‌.

    مالکی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت عمران و بهسازی شهری و دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون خدمات شایانی را در کشور و استان بر اساس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و فرمایشات مقام معظم رهبری شروع کرده، ولی هنوز بهره‌‌وری و کارایی آن در زندگی مردم با کاستی‌هایی مواجه است که اگر برطرف نشود، گسترش یافته و تبدیل به بحران خواهند شد‌.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی