وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     راهکارهای عبوراز زلزله بررسی شد

    اقتصاد ایران: آیین اختتامیه راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران توسط معاونت معماری وشهرسازی وزارت راه و شهرسازی برگزار و از طرح‌های برتر تقدیر شد.

    به گزارش ایسنا، مراسم و جشن اختتامیه راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران، با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، تعدادی از معماران جوان و کهنه کار و هیات داوران، با تجلیل از خالقان معمار ۳ طرح برتر به پایان رسید و  طرح های معماران جوان در اختیار سازمان مدیریت بحران تهران قرار می گیرد.

    در جریان برگزاری این مراسم ۸۶ طرح ارسالی به دبیرخانه مسابقه در معرض بازدید قرار گرفت و با همکاری معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی مقرر شد تمامی آنها در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار گیرد تا بتوان از این استعدادها در هنگام وقوع بلایای طبیعی غیر قابل پیش بینی بهره گیری شود.

    در این طرح‌ها، معماران راه حل هایی برای ایجاد فضایی امن در برابر زلزله، کاهش آسیب‌های زلزله، ایجاد شرایط پس از بحران از جمله کاهش آسیب های مربوط به از بین رفتن راه های ارتباطی و امدادرسانی، امکان ریزش ویرانه‌ها، ترکیدگی لوله‌ها و حوادث بعد از زلزله و ... را ارائه کرده اند.

    محمود صداقت ـ فعال صنعت ساختمان ـ در این مراسم گفت: وجه امتیاز شرکت های تولیدی و صنعتی موفق کشور، ایجاد بستر مناسب برای استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاهی در کنار تجربه بزرگان آن صنعت است؛ چرا که به‌روز بودن تکنولوژی و تجهیزات واحدهای تولیدی، همراهی دانش به‌روز قشر تحصیل کرده جوان را طلب می کند.

    وی خواستار صبوری و مدیریت لازم از سوی مدیران واحدهای صنعتی کشور برای به فعلیت رساندن فعالیت‌های قشر جوان دانشگاهی در مسیر تولید و صنعت شد تا ضمن عمق‌بخشی به ارتباط صنعت و دانشگاه، شاهد توسعه اقتصادی روز افزون کشور باشیم.

    صداقت تصریح کرد: چنانچه به دنبال کیفیت و افزایش آن هستیم، باید بگویم که دلیل این موضوع کسب بازار بیشتر نیست بلکه معتقد هستیم به موازات کار و فعالیتی که ایجاد کرده‌ایم، باید بتوانیم نگاهی هم به مسئولیت های اجتماعی با نگاه انسانی، اجتماعی و عاطفی داشته باشیم.

    وی با تقاضا از مسئولان سازمان مدیریت بحران کشور برای بررسی جدی طرح های معماران جوان کشور، تاکید کرد: از مسئولان، معماران و داوران نیز درخواست می‌کنم که موضوع "راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران زلزله تهران" را رها نکنند و طرح های فعلی و جدید با کمک دیگر دست اندرکاران و کارگروهی در این خصوص به روز شود چراکه علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

    بنابراین گزارش، دبیرخانه مسابقه راهکارهای معمارانه عبور از بحران بهمن سال گذشته در نخستین روزهای پس از وقوع زلزله تهران با هدف جمع‌آوری راهکارهای معماران، برای تسهیل عبور از بحران‌های پس از زلزله تشکیل شد. در مدت دو ماه، تعداد ۸۶ طرح به صورت انفرادی یا گروهی از سراسر کشور دریافت و پس از داوری طرح‌ها، در جشن اختتامیه این مسابقه که ۵ مرداد ۱۳۹۷ برگزار شد، چهار طرح برتر و همچنین ۱۲ طرح شایسته تقدیر مسابقه اعلام و  با اهدای جوایز نقدی و تندیس، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی