وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    شهر اصفهان

    یک کارشناس شهرسازی انعطاف پذیری در طرح‌ تفصیلی را امری ضروری دانست و گفت: طرح تفصیلی محدود کننده است و نمی تواند لحظه به لحظه بروز رسانی شود در صورتی‌که با توجه به شرایط مختلف در زمان های خاص طرح باید قابلیت انعطاف و تغییر را داشته باشد.

    مهرداد کیهان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طرح های تفصیلی از دهه هفتاد میلادی در بیشترهای شهرهای دنیا منسوخ شده است، این شهرها به سمت تدوین طرح‌های استراتژیک حرکت کرده اند.

    وی افزود: در شهرهای کشور همچون اصفهان نیز طرح های استراتژیک که دارای قابلیت های بیشتری در مقایسه با طرح های تفصیلی هستند باید تهیه و اجرایی شود.

    این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه یکپارچه سازی دستگاه‌ها در اجرای طرح تفصیلی ضروری است، ادامه داد: در طرح های استراتژیک میان دستگاه های ذی ربط یکپارچگی و هماهنگی وجود دارد که همین مسئله سبب سرعت بخشیدن به اجرای طرح می‌شود و مانند طرح تفصیلی شاهد تاخیر زمان از تصویب طرح  تا زمان اجرا نخواهیم بود.

    کیهان‌فر با بیان اینکه یکی از اصول طرح های جامع و تفصیلی استفاده از سرانه های مورد نیاز برای شهروندان است، گفت: متاسفانه طرح های تفصیلی پشت درهای بسته تصویب می شود در صورتی‌که این طرح ها نقش اساسی در زندگی مردم داشته و لازم است خود شهروندان در تصویب و اجرای آن مشارکت داشته باشند.

    وی اضافه کرد: در طرح های استرتژیک نه تنها مردم مشارکت  و نقش تعیین کننده ای دارند، بلکه این طرح در زمان اجرای بر اساس شرایط موجود قابلیت تغییر دارد و به نوعی طرح بروزرسانی می شود.

    این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی محدود کننده است و نمی تواند لحظه به لحظه بروز رسانی شود در صورتی‌که با توجه به شرایط مختلف در زمان های خاص طرح باید قابلیت انعطاف و تغییر را داشته باشد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی