وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    زمینلرزه

    با امضا تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری مشهد و وزارت راه و شهرسازی 10 ایستگاه شتاب‌نگار در مشهد راه‌اندازی خواهد شد.

    به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قاسم تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد، در این نشست با تأکید براهمیت توجه به ایمنی در ساخت وسازها، اظهار کرد: با وجود گسل‌ها و زلزله خیز بودن شهر مشهد شهرداری به موضوع مشارکت در ایجاد ایستگاه‌های شتاب نگار ورود پیدا کرده است.

    وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع به مشاوران تدوین طرح‌های تفصیلی گفته‌ایم که مناطق زلزله خیز شهر مشهد را مشخص کنند تا براساس شناخت این مناطق برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. 

    محمد شکرچی‌زاده، رییس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: با توجه به زلزله خیز بودن خراسان رضوی و شهر مشهد این منطقه از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است.

    وی افزود: ایجاد و نصب دستگاه‌های شتاب نگار تاثیر زیادی درایجاد سیستم هشدار زلزله و همچنین برنامه‌ریزی واقدامات مناسب در هنگام وقوع زلزله دارد.

    شکرچی‌زاده بیان کرد: در ابتدا کار را با نصب و ایجاد 10 ایستگاه شتاب نگاری در مشهد آغاز خواهیم کرد و در ادامه امیدواریم بتوانیم با کمک شهرداری مشهد و ستاد مدیریت بحران استان این ایستگاه‌ها رادرآینده افزایش دهیم

    همچنین امیر عزیزی، سرپرست مدیریت ساماندهی و مدیریت بحران شهرداری مشهد نیز در حاشیه این نشست دراین خصوص، گفت: اهمیت شتاب نگارها و ثبت جنبش نیرومند زمین در زمان وقوع زلزله است که در مهندسی زلزله و زلزله شناسی کاربرد بسیاری دارد زیرا بدون داشتن این اطلاعات نمی‌توان طراحی و برنامه‌ریزی دقیقی برای ساختمان‌های مقاوم در مقابل زلزله انجام داد.

    وی ادامه داد: در حال حاضر 52 شتاب نگار در خراسان رضوی فعال است که از این تعداد تنها دو مورد در دانشگاه فردوسی و اداره کل راه و شهرسازی فعال هستند.

    عزیزی با بیان اینکه ایجاد 10 ایستگاه شتاب نگار در مشهد فازاول راه‌اندازی یک سیستم هشدار سریع و در واقع یکی از مصادیق شهر هوشمند است، افزود: بر پایه اطلاعات ثبت شده توسط این ایستگاه‌ها در آینده می‌توان دو سامانه هوشمند هشدار دهنده دیگر را نیز فعال کرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی