وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    مدیریت شهری کرج این روزها سراسر حاشیه است؛ از استعفای شهردار تهدید به استیضاح گرفته تا مدرک نا معتبر شهردار دوم! همه اینها دست به دست هم داده تا شهرداری کرج را در بی ثباتی قرار داده تا کاری از پیش نرود اما ماجرا از چه قرار است؟

    داستان شهرداران کرج؛ استیضاح و استعفا یا تقلب؟

    به گزارش تیتر شهر؛ مدیریت شهری کرج این روزها سراسر حاشیه است؛ از استعفای شهردار تهدید به استیضاح گرفته تا مدرک نا معتبر شهردار دوم! همه اینها دست به دست هم داده تا شهرداری کرج را در بی ثباتی قرار داده تا کاری از پیش نرود اما ماجرا از چه قرار است؟
    تهدید به استیضاح برای انتصابات
    شهردار سابق کرج به دلیل عدم همراهی با شورای شهر اصلاح طلب ابتدا تهدید به استیضاح و سپس مجبور به استعفا شد. در این رابطه  خلیلی اردکانی عضو شورای شهر کرج چندین ماه پیش و در صحن علنی شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل در خصوص طرح سؤال از شهردار کرج مشخص‌شده است، اظهار کرد: بسیاری از انتصابات شهردار ازنظر صلاحیت و شایستگی افراد مورد تائید اعضای شورای شهر کرج و مردم نیست.
    وی بابیان اینکه درصورتی‌که شهردار نسبت به رفع مسائل یادشده اهتمام داشته باشد مشکلی از این حیث وجود نخواهد داشت، با اشاره به اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر استیضاح شهردار، افزود: باید به فکر رأی برای استیضاح باشیم.
    عضو شورای اسلامی شهر کرج با تأکید بر اینکه برای استیضاح شهردار به ۹ رأی اعضا نیاز داریم، گفت: در حال حاضر هشت نفر از اعضای شورای شهر کرج موافق استیضاح هستند.
    خلیلی اردکانی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر کرج برای حمایت از منافع مردم قدم بر خواهد داشت، تصریح کرد: احتمال کسب ۹ رأی برای استیضاح شهردار وجود دارد.
    استعفای آقای شهردار در هاله ای از ابهام
    در این راستا  اصغر نصیری شهردار کرج صبح یکشنبه در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر از سمت خود استعفا داد.
    اما جلسه شورای شهر پس از قرائت استعفای شهردار با حاشیه همراه بود. مخالفان استعفای شهردار که حاضر به امضای لایحه استیضاح نشده بودند برای لحظاتی صحن علنی را به علامت اعتراض ترک کردند.
    یکی از اعضای شورای شهر که ازجمله مخالفان استعفای شهردار بود قبل از اینکه صحن را ترک کند، گفت: ای‌کاش آقای شهردار پیش از استعفا با ما مشورت می‌کرد.
    حاجی قاسمی دیگر عضو شورای شهر در واکنش به ترک صحن علنی توسط برخی از همتایان خود، گفت: شهردار استعفا داده است، باید به نظرشان احترام گذاشت، ترک جلسه توسط برخی از اعضا کار زشتی است.
    غدیر مهدوی یکی دیگر از اعضای شورای شهر در ادامه ضمن تشکر از شهردار بابت استعفا، این اقدام شهردار را سنجیده دانست و گفت: لازم به ذکر است که شهردار کرج یک ماه پیش در جمع هشت نفره شورای شهر استعفا داده بود ولی برگه استعفای وی توسط بنده پاره شده بود.
    وی با تأکید بر اینکه استعفای شهردار به مصلحت شهر است، گفت: دامنه اختلافات اگر ادامه پیدا می‌کرد به شهر صدمه می‌زد.
    مهدوی با اشاره به اینکه دلایل استعفای شهردار ریشه در مسائل دیگری نیز داشته است، گفت: این اقدام آقای نصیری در جهت بهبود وضعیت مدیریت شهری خواهد بود.
    اکبر سلیم نژاد یکی دیگر از اعضای شورای شهر ضمن تشکر از شهردار برای تقدیم استعفایش به شورای شهر، گفت: شهردار کرج در ابتدای راه وعده‌های داد که به آن‌ها عمل نکرد، ادامه این روند ممکن بود ختم به مسیری شود که به صلاح شهر نبود.
    سلیم نژاد با تأکید بر اینکه شهردار کرج ادعای اصلاح‌طلبی داشت، گفت: هر ضرری که به لیست امید وارد شود ضربه به همه ما است.
    شهرداری که تقلب بلد است
    در این راستا با تمام این حاشیه ها شهرداری دیگر برای کرج انتخاب شد. اما پس از چند ماه با حاشیه هایی همراه گشت. حاشیه هایی مبنی بر اینکه مدرک کارشناسی ارشد شهردار کرج باطل است و پایان‌نامه احمدی‌نژاد کپی است. در این راستا رئیس شورای شهر کرج با اعلام اینکه مدرک کارشناسی ارشد شهردار منتخب کرج باطل شده است گفت: پایان‌نامه آقای احمدی‌نژاد کپی یک طرح تحقیقاتی است که به سفارش شورای شهر و شهرداری کرج توسط دانشگاه خوارزمی انجام شده و به امانت در اختیار شهرداری قرار داشته است.
    محمد نبیونی اظهار کرد: براساس مستنداتی که سازمان مربوطه و کمیسیونی که در ارتباط با موضوع مدرک تحصیلی آقای احمدی‌نژاد به ما اعلام کرده ؛ مدرک ایشان باطل شده است.
    نبیونی افزود: پایان‌نامه کارشناسی ارشد آقای احمدی‌نژاد کپی یک طرح تحقیقاتی است که برای شهرداری انجام و هزینه‌های آن نیز پرداخت شده و به عنوان امانت در اختیار شهرداری قرار داشته تا در اجرای پروژه‌ها بهره‌برداری شود نه بهره‌برداری شخصی و نوشتن پایان‌نامه آن هم بدون ذکر منبع است.
    رئیس شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: طرح تحقیقاتی مذکور به سفارش شهرداری کرج و شورای اسلامی این کلانشهر به دانشگاه خوارزمی سفارش داده شده و توسط پنج نفر از اعضای هیئت علمی و کارشناسان دانشگاه خوارزمی انجام و نتیجه در اختیار شورا و شهرداری قرار گرفته و بابت انجام آن هم مبلغ 72 میلیون تومان به دانشگاه خوارزمی پرداخت شده و آقای احمدی‌نژاد هیچ نقشی در انجام و فرآیند تحقیق این پروژه نداشته است. این طرح تحقیقاتی خرداد ماه امسال به پایان رسیده است.
    این مسئول در خصوص وضعیت شهردار کرج با به وجود آمدن این موضوع نیز گفت: تعیین تکلیف این موضوع بر عهده وزارت کشور است؛ وزارت کشور هنوز چیزی به ما اعلام نکرده و منتظریم که بررسی‌های خود را انجام دهد و یا با ابلاغ حکم و یا رد صلاحیت به ما نتیجه را اعلام کند.
    وی  اعلام کرد: شورای شهر به مباحث حقوقی این موضوع ورود نمی‌کند و این موضوع در حوزه دادستانی و دادگاه است.
    در این راستا این سوال پیش می آید که چه اتفاقی رخ می دهد که در طی یک سال مدیریت شهری، شهرداری را تا پای استیضاح و استعفا می کشاند و بدون هیچ نظارتی متوجه دزدیدن طرح ها و پروژه ها نمی شود. آیا نظارت در شورای پنجم کرج وجود دارد؟

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی