وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز از اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای اجرای طرح سازمان ملل در مناطق حاشیه‌نشین تبریز خبر داد.

    به گزارش ایلنا، فریدون بابایی اقدم  گفت: چندماه قبل نشستی در کشور مالزی با عنوان نشست شهری دنیا به همت سازمان ملل برگزار شد و مهم‌ترین بحث مطرح‌شده در آنجا، موضوع بدمسنکی در کشورهای جهان سوم از جمله ایران بود.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز ادامه داد: برخی ارتباط‌هایی با مرکز سازمان ملل در تهران برقرار کردیم و شهرداری تبریز برای همکاری‌های مختلف اعلام آمادگی کرد و مقرر شد طرح «سولات» که برنامه ارزیابی و بهسازی مناطق حاشیه‌نشین است در تبریز اجرا شود.

    به گفته بابایی در ایران فقط تبریز و سنندج مورد قبول اجرای این طرح قرار گرفته که برای این کلانشهر فرصت خوبی به شمار می آید تا نسبت به ساماندهی مناطق حاشیه نشین اقدام کند.

    وی اولین گام برای بهبود وضعیت مناطق حاشیه‌نشین شهر را به رسمیت شناختن مالکیت اهالی حاشیه شهر دانست و اظهار کرد: بحث دوم این است که تمام کارهای‌مان را از دولت نخواهیم بلکه باید در این موضوع  از بخش خصوصی و پیمانکاران و سازمان‌های مردم‌نهاد و حتی دانشگاه‌ها نیز استفاده کنیم.

    بابایی اقدم در خصوص اقدامات و تصمیم‌های شورای شهر تبریز در حوزه بافت فرسوده شهر نیز اعلام کرد: بحث بافت فرسوده شهر یک موضوع حاکمیتی است و دولت نقش بسیاری زیادی در بهبود وضعیت بافت فرسوده دارد.

    وی خاطرنشان کرد: ابتدا لازم است که شهروندان خودشان قدم پیش بگذارند و درخواست صدور پروانه کنند و متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و همین باعث شده که اکنون شهر ما بیشترین بافت فرسوده را داشته باشد.

    بابایی اقدم

    بابایی اقدم تصریح کرد: از متولیان و مسئولان خواهشمندیم موضوع حاشیه‌شهر و بدمسکنی را یکی از اصلی‌ترین مشکلات شهر بدانند و برای برطرف کردن مشکلات ساکنان آن مناطق همت کنند.

    این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با اشاره به موضوع پسماندهای شهری و بیمارستانی گفت: طبق قانون پسماند شهری، بیمارستان‌ها موظف هستند که زباله‌ها و پسماندهای‌شان را ابتدا بی‌خطرسازی و سپس دفع کنند اما در بازدیدی که از چند بیمارستان تبریز داشتیم، با وضعیت نامطلوبی مواجه شدیم و این برای سلامت شهروندان خطرناک است.

    وی همچنین اظهار داشت: همچنین در بازدیدی که اخیرا از منطقه غرب تبریز داشتیم، متوجه شدیم که پساب‌های صنعتی از داخل روستا و مزارع و کشتزارها عبور می‌کنند و علیرغم اینکه در صحن شورا مطرح کردم هنوز اتفاقی نیفتاده است.

    بابایی اقدم همچنین تصریح کرد: در سال‌های گذشته مقرر شده بود که برای قالیبافان سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شود اما برخی اتحادیه‌ها از این موضوع سواستفاده می‌کردند؛ امسال نیز تلاش کردیم برای قالیبافان عزیز ۱۰میلیون تومان بخشودگی بدهی شهرداری تبریز را در نظر بگیریم و از امروز این موضوع به مناطق ۱۰گانه شهرداری تبریز توسط شهردار محترم ابلاغ شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی