وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    گسل

    مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به شناسایی پهنه‌های گسلی در سراسر کشور گفت: غرب و شمال غرب شهر تهران بر روی گسل زلزله قرار دارند.

    مسعود حمزه‌ای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا به شناسایی پهنه‌های گسلی در سراسر کشور برای جلوگیری از آسیب‌هایی که ممکن است در زمان وقوع زلزله رخ دهد اشاره کرد و گفت: پهنه‌های روی گسل در تهران عمدتاً در سمت غرب و شمال غرب هستند.

    وی افزود: برای جلوگیری از آسیب‌هایی که شهروندان در زمان وقوع خطرهایی همچون سیل و زلزله با آن مواجه هستند پهنه‌های پرخطر در سراسر کشور شناسایی و به شهرداری‌ها اعلام شدند.

    مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پهنه‌های گسلی با جزئیات دقیق یعنی در مقیاس خیابان تعریف شده و در سایت معاونت شهرسازی هم قابل رویت است، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت مشاهده کنند که واحد مسکونی‌شان به لحاظ قرار گرفتن بر روی گسل تا چه میزانی با خطر وقوع زلزله مواجه است.

    حمزه‌ای اظهار کرد: هدف از طرح شناسایی پهنه‌های گسلی و پر خطر این است که مشخص شود احداث چه ساختمان‌هایی در این پهنه‌های گسلی مقدور است و چه اماکن و سازه‌هایی ممنوعیت احداث دارند.

    قائم مقام معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی از اعلام پهنه‌های پر خطر و گسلی به شهرداری‌های سراسر کشور خبر داد و افزود: شهرداری‌ها موظف هستند از ساخت و ساز و ارائه جواز احداث ساختمان‌هایی که کاربری خدماتی مثل مراکز بهداشتی داشته یا قابلیت خطرزا بودن دارند جلوگیری کنند.

    وی گفت: بیمارستان‌ها و مراکز امدادی که باید در زمان وقوع خطر از جمله سیل و زلزله به مردم خدمات بدهند و یا مراکزی مثل پمپ بنزین‌ها و منابع سوختی که در صورت وقوع خطر، باعث ایجاد خطرات مضاعفی برای مردم هستند نباید بر روی این پهنه‌های گسلی احداث شوند.

    مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی افزود: به شهرداری‌ها اعلام شده است که اگر مراکز خدماتی و بهداشتی و یا مراکز خطرزا بر روی این پهنه‌ها هستند، باید از روی این گسل‌ها جابه‌جا شده و به مکان دیگری منتقل شوند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی