وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیر بنایی شرکت راه‌آهن با بیان اینکه « با اجرای طرح جامع ایستگاه‌های تهران، خدمات ایستگاهی به مد‌های ریلی دور برد،‌ حومه‌ای و سریع‌السیر ارائه و فعالیت‌های تعمیر و نگهداری از ایستگاه کاسته می شود» گفت: زمین‌های حاصل از این انتقال برای اجرای طرح TOD در نظر گرفته می‌شود.

    وحید علی قارداشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع ایستگاه راه‌آهن تهران و روند پیشرفت برخی از پروژه‌های تحت این طرح اظهار داشت: این طرح در چند سطح در دست پیگیری قرار دارد که یکی از اهداف اولیه برنامه‌ریزی برای ترافیک ریلی تهران بزرگ است.

    ایستگاه راه‌آهن تهران

    وی افزود: برای اجرای طرح جامع ایستگاه راه‌آهن تهران علاوه بر طراحی و جانمایی ایستگاه‌های مختلف برای شهر تهران، باید کاربری‌ها و فعالیت‌های جدید برای ایستگاه مرکزی تهران برنامه‌ریزی شود تا در افق ۲۰۵۰ نه‌تنها به قطارهای دوربرد بلکه به تمامی مسافران و قطارهای حومه‌ای، برقی و سریع‌السیر عبوری از تهران خدمات ارائه کند.

    مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیر بنایی شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: البته در راستای اجرای این طرح،‌ فعالیت‌هایی نظیر تعمیر و نگهداری سنگین از ایستگاه راه‌آهن تهران کاسته و به ایستگاه‌های اطراف تهران منتقل می‌شود.

    این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن افزود: زمین‌های حاصل از جمع‌آوری فعالیت‌های مذکور برای اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (TOD﴾ جانمایی می‌شوند و ایستگاه تهران را به عنوان یک منطقه پویای شهری و یک محرک توسعه در جنوب شهر تهران تبدیل خواهد شود.

    علی قارداشی در ادامه بیان داشت: همچنین به دنبال ایجاد چند کانون ریلی جدید برای تهران هستیم و بر سر انتخاب محل ایستگاه ری به عنوان یکی از این کانون‌های مد نظر با شهرداری تهران به توافق رسیده‌ایم.

    وی افزود: علاوه بر اینکه ایستگاه ری می‌تواند جمعیت شهر ری به عنوان یک شهر هویت دار و تاریخی را پوشش  ‌دهد با اتصال به خطوط ۱ و ۶ مترو امکان توزیع مناسب با شبکه مترو، قطارهای حومه‌ای و دور برد را  ایجاد می‌کند.

    مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیر بنایی شرکت راه‌آهن از تعیین محل ایستگاه جدید ری در کنار ایستگاه مترو خبر داد و گفت: در این رابطه برای اولین بار راه‌آهن خود را با شبکه مترو منطبق کرد و متقابلا  مسئولان شهرداری تهران در حال برنامه ریزی برای امتداد خط ۶ مترو به طول حدود ۲ کیلومتر از ایستگاه حرم عبدالعظیم هستند تا خط حومه‌ای تهران-گرمسار، خط بلند برد تهران-مشهد، خط ۱ و ۶ مترو تهران  در یک نقطه یکدیگر به یکدیگر متصل شوند.

     علی قارداشی در رابطه با مسئله فوق یادآور شد: با در نظر گرفتن سامانه‌های اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی در اطراف  ایستگاه ری می‌توان شاهد تشکیل یک کانون حمل‌ونقلی در جنوب تهران بود.

    وی با اشاره به پروژه‌های توسعه ایستگاه تهران و دسترسی‌های جدید بیان داشت: به طور مثال در گذشته دو خط به سمت مشهد و دو خط به سمت اهواز وجود داشت که برای کدام از مسیرها دو خط دیگر در دست اجرا قرار دارد. همچنین عملیات اجرایی خطوط سوم و چهارم تهران-کرج نیز به اتمام رسیده و در مراحل نهایی آماده‌سازی برای بهره برداری قرار دارد.

    مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیربنایی شرکت راه‌آهن با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام برای تسهیل تردد و دسترسی مستقیم شهروندان از داخل ایستگاه مترو راه‌آهن در خط ۳ به داخل ایستگاه راه‌آهن گفت: مسافران از ایستگاه مترو  برای دسترسی به ایستگاه راه‌اهن باید از طریق فضای شهری  و روی سطح زمین استفاده کند، اما هم‌اکنون تونلی با همکاری شرکت مترو تهران در حال احداث است تا مسافران از طریق زیرسطح به طبقه ۲- ایستگاه راه‌آهن دسترسی داشته باشند و سپس از طریق دو تونل مجزا به سکو‌ها دسترسی یابند که این اتفاق در برگشت نیز دسترسی مسافران به مترو را  فراهم می‌‌کند.

    علی قارداشی یادآور شد: هر دو پروژه در مرحله نازک کاری قرار دارند و تامین تجهیزات در دست اقدام است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی