وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    نکست: ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی تعدادی از برترین آثار معماری مدرن در جهان بپردازیم که به سبب هنر خلاقانه طراحان خود در فهرست جاذبه های گردشگری مهم جهان قرار گرفته‌­اند. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا با این 10 اثر معماری هیجان‌انگیز آشنا شوید.

    1. موزه گوگنهایم. بیلبائو. اسپانیا

    این موزه بسیار زیبا در تاریخ 18 اکتبر سال 1997 میلادی افتتاح شده است. طراح این جاذبه گردشگری معمار سرشناس آمریکایی فرانک گهری است. بعد از افتتاح این موزه صنعت گردشگری شهر بیلبائو تحول عظیمی را تجربه کرد و در تورهای مسافرتی اسپانیا یک جایگاه مستحکم را به خود اختصاص داد.

    2. درخت آسمانی (Sky Tree)، توکیو. ژاپن

    ساخت این آسمان‌خراش در فوریه سال 2012 میلادی به پایان رسید و سه ماه بعد درهای آن به روی بازدیدکنندگان گشوده شد. این سازه‌­های معماری زیبا در حال حاضر لقب مرتفع‌­ترین برج مخابراتی و تلویزیونی جهان را به خود اختصاص داده است. علاوه بر کاربری­‌های مخابراتی و ارتباطاتی در این برج یک رستوران و یک سکوی پانارومیک نیز وجود دارد که شما در تور مسافرتی خود می‌­توانید از آنجا شاهد یک منظره زیبا از شهر توکیو باشید.

    3. مرکز ملی هنرهای نمایشی. پکن

    شهر پکن در دو دهه اخیر با ساخت آثار معماری و هنری جدید به یک کانون مهم فرهنگی و هنری در شرق آسیا مبدل شده است. یکی از جاذبه­‌های گردشگری و معماری این شهر مرکز ملی هنرهای نمایشی شهر پکن است که در دسامبر سال 2007 میلادی افتتاح شده است. در ساخت این مرکز فرهنگی به صورت گسترده­‌ای از فلز تیتانیوم استفاده شده است و به همین علت در فهرست گرانقیمت‌­ترین آثار معماری مدرن قرار می­‌گیرد. طراح این جاذبه گردشگری یک معمار سرشناس به نام پال آندریو است.

    4. برج العرب، دبی

    برج العرب یک هتل هفت ستاره بسیار مجلل است که هر گردشگری که در تور دبی خود قصد اقامت در آن را داشته باشید برای هر شب باید چندین میلیون تومان هزینه پرداخت کند. این هتل مجلل که بیش از 200 متر ارتفاع دارد بر روی یک قطعه زمین مصنوعی ساخته شده است و در دسامبر سال 1999 میلادی افتتاح شده است. سرپرست تیم طراحی این جاذبه گردشگری تام رایت می‌­باشد.

    5. موزه علوم ناگویا. آیچی. ژاپن

    این بنای پست مدرن که در سال 2012 میلادی افتتاح شده است یک موزه علمی است که از آن برای نمایش پیشرفت­‌های علمی و تاریخ اندیشه در جهان استفاده می‌­شود. این جاذبه گردشگری یکی از مهم‌­ترین آثار معماری ژاپن است که شما در آن می­‌توانید با علم و تکنولوژی مدرن آشنا شوید.

    6. ساختمان کلمبوس، نوربورگ. دانمارک

    این جاذبه گردشگری یک موزه عمومی است که توسط جی مایر اچ طراحی شده است. این جاذبه گردشگری در پارک تفریحی دنیای دانفوس ساخته شده است و هر ساله میزبان هزاران گردشگری است که از سراسر جهان برای بازدید از آن به کشور دانمارک سفر می­‌کنند.

    7. هتل مارینا بای سندز. سنگاپور

    یکی از بهترین تفریحاتی که هر گردشگری در تور سنگاپور خود می‌­تواند آن را انجام بدهد بازدید از هتل بسیار مجلل مارینا بای سندز می‌­باشد. یکی از موضوعاتی که باعث شهرت و محبوبیت این هتل در میان گردشگران شده است استخر عظیم و رو باز آن است که بر فراز برج‌­های سه قلوی این هتل ساخته شده است و گردشگران در آن می­‌توانند شاهد یک منظره هیجان‌انگیز از چشم‌انداز شهر سنگاپور باشند.

    8. هتل سان رایز کمپینسکی، پکن. چین

    این هتل پنج ستاره یکی از خیره‌کننده‌­ترین آثار معماری است که در یک دهه اخیر در سراسر جهان ساخته شده است. هتل سان رایز کمپینسکی دارای 306 اتاق و سوئیت مجلل است که با استفاده از امکانات و تجهیزات بسیار مدرن تزئین شده است. شما با اقامت در این هتل لوکس فرصت آن را خواهید داشت تا از مناظر شگفت‌انگیز شهر پکن در تور چین خود نهایت لذت را ببرید.

    9. کاپیتال گیت، ابوظبی

    برخی از گردشگرانی که در تور مسافرتی ابوظبی از ساختمان کاپیتال گیت دیدن کرده‌­اند بر این باور هستند که می­‌توان به این جاذبه گردشگری لقب برج پیزای دنیای مدرن را داد. این ساختمان هیجان‌انگیز که به تازگی در شهر ابوظبی افتتاح شده است بیش از 35 طبقه ارتفاع دارد و به سبب معماری خیره‌کننده خود در میان گردشگران بسیار محبوب است. یک هتل بسیار لوکس در این ساختمان قرار دارد و سایر بخش­‌های کاپیتال گیت در اختیار شرکت­‌های بازرگانی است که در شهر ابوظبی مستقر هستند.

    10. دنیای فراری، ابوظبی

    اگر طرفدار تفریح و هیجان هستید حتما باید در بخشی از تور مسافرتی امارات سری به دنیای فراری بزنید. دنیای فراری یک پارک تفریحی است که با کمک مهندسان شرکت خودروسازی فراری و در شهر ابوظبی ساخته شده است. شما در این جاذبه گردشگری که تمام تجهیزات آن دارای تم‌­های خودروهای فراری هستند می­‌توانید تفریحات بسیار هیجان‌انگیزی را تجربه کنید که نظیر آن را در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت. به هر صورت این جاذبه گردشگری در فهرست یکی از 10 اثر معماری بسیار هیجان‌انگیز دنیای مدرن قرار گرفته است و شما نیز می­‌توانید جز معدود افرادی باشید که در تور مسافرتی خود از آن بازدید کرده‌­اند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی