وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    وب سایت شبکه - حمیدرضا تائبی: نزدیک به یک سال پیش دولت فنلاند در راستای هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خود تصمیم گرفت از اتوبوس‌های خودران به‌طور آزمایشی استفاده کند. در این طرح اتوبوس مدل EZ10 که از سوی شرکت ایزی‌مایل ساخته شده بود، برای نخستین بار در پایتخت این کشور به‌طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت. پس از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، اکنون دولت فنلاند در نظر دارد به شکل جدی از این اتوبوس‌ها استفاده کند.
     
     هوشمندی در ناوگان حمل‌ونقل عمومیاتوبوس‌های خودران راه خود را به سمت فنلاند گشودند


    در حالی که فرانسه خود را آماده می‌کند تا سه سال دیگری از قطارهای خودران و کاملا هوشمند در جابه‌جایی مردم میان شهرهای این کشور استفاده کند و دولت انگلستان نیز بودجه قابل توجهی را در همین ارتباط در نظر گرفته است، دولت فنلاند نیز به سراغ اتوبوس‌ها آمده است. رویکردی که پیش از این سوی سنگاپور و در راستای دستیابی به شهری کاملا هوشمند به مرحله اجرا در آمده بود.

    طرحی که یک سال پیش دولت فنلاند آن‌را به مدت یک ماه به‌طور آزمایشی عملیاتی کرد، برای اولین بار یک اتوبوس هوشمند را به منظور جابه‌جایی مسافران در منطقه هرنساری مورد استفاده قرار داد. شرکت لوکال موتورز واقع در ایالات متحده نیز اتوبوس‌های خودرانی را طراحی کرده است که قادر هستند با مسافران خود به تعامل بپردازند.

     
     هوشمندی در ناوگان حمل‌ونقل عمومیاتوبوس‌های خودران راه خود را به سمت فنلاند گشودند

     در حالی که بسیاری از کشورها و شرکت‌هایی همچون مرسدس بنز نمونه‌های آزمایشی خود را در یک محیط بسته و کنترل شده مورد آزمایش قرار داده بودند، اما دولت فنلاند تصمیم گرفت این اتوبوس‌ها را به شکلی واقعی و ملموس مورد استفاده قرار دهد. اکنون که یک سال از آن آزمایش موفقیت‌آمیز زمان گذشته است، پایتخت فنلاند در قالب برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده تصمیم گرفته است اتوبوس‌های خودران را به ناوگان حمل و نقل عمومی این کشور وارد کند.

    طرحی که قرار است از پاییز امسال به‌طور رسمی به مرحله اجرا درآید. شهرداری و مقامات دولتی این شهر می‌گویند: «پیاده‌سازی عملیاتی این طرح همانند پلی است که آزمایش‌ها و تجربیات گذشته را به زمان حال و آینده متصل می‌‌کند.» در حالی که جزییات مربوط به این تصمیم هنوز به درستی مشخص نیست، اما مسیری که این اتوبوس‌های خودران در آن به فعالیت خواهند پرداخت و همچنین زمان‌بندی دقیق آن در اواخر سال جاری میلادی اعلام خواهد شد.
     
     هوشمندی در ناوگان حمل‌ونقل عمومیاتوبوس‌های خودران راه خود را به سمت فنلاند گشودند

     در طرح آزمایشی سال گذشته مقامات شهری هلسینکی دو مینی‌بوس خودران مدل EZ10 را در یک مسیر یک چهارم مایلی مورد استفاده قرار دادند، این دو مینی‌بوس کوچک با سرعت 11 کیلومتر بر ساعت برای اولین بار مسافران را از اسکله هرنساری سوار کرده و به مقصد می‌رساندند. همچنین برای ممانعت از بروز هرگونه پیشامد ناگواری اپراتوری وظیفه مدیریت مینی‌بوس‌ها را بر عهده داشت.
     

    نکته قابل تعملی که در این خصوص وجود دارد این است که مقامات شهری گفته‌اند این اتوبوس‌ها قرار نیست جایگزین ناوگان حمل و نقل سنتی شوند، بلکه بیشتر برای جابه‌جایی مسافران در مسیر‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. مسئولان این شهر معتقد هستند که رویکرد فوق به میزان قابل توجهی ترافیک درون شهری را کاهش خواهد داد و از حجم خودروهای شخصی در حال تردد در سطح شهر کم خواهد کرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی