وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    وب سایت تک شات: ممکن است احتمال نابودی زمین به دلیل تغییرات آب و هوایی در آینده ای دیررس قابل تصور باشد. اما باید بدانیم که زمین الان دستخوش این اثرات مخرب است.
     
     برای نجات زمین سه سال زمان داریم


    در دو دهه اخیر نرخ بالا آمدن آب دریاها در جهان به میزان 50 درصد افزایش یافته است. در سال جاری، دمای کره زمین در بعضی نقاط از کالیفرنیا تا ویتنام به بالاترین میزان خود در طول تاریخ رسیده و سه سال اخیر گرم ترین سال هایی بوده اند که کره زمین به خود دیده است.

    به تازگی، شش دانشمند و سیاستمدار برجسته، شامل رئیس سابق تغییرات اقلیمی سازمان ملل کریستینا فیگورس و استفان رامستورف فیزیکدان، در نامه ای سرگشاده نوشتند که دنیا حدوداً سه سال تا رخداد بدترین آثار تغییرات آب و هوایی فرصت دارد.

    این نامه که در تاریخ 28 ژوئن، 7 تیر، منتشر شد، از دولت ها، کسب و کارها، دانشمندان و شهروندان می خواهد که هم اکنون به فکر ممانعت از تولید گازهای گلخانه ای باشند.

    به ادعای این گروه اگر بتوان تولید این گازهای گلخانه ای را تا سال 2020 بطور ثابت پایین نگه داشت، دمای کره زمین تا حد غیرقابل بازگشت افزایش نخواهد یافت.

    این اثرات مخرب عبارتند از افزایش سرعت جنگل زدایی، جاری شدن سیل به دنبال بالا آمدن سطح دریاها، و تغییرات آب و هوایی غیرقابل پیش بینی که می تواند کشاورزی و زندگی افراد در سواحل را تحت تاثیر قرار دهد.

    طرح این گروه شامل شش هدف است که باید تا سال 2020 محقق شود:

    • تولید الکتریسیته با استفاده از منابع تجدیدپذیر تا 30 درصد افزایش یابد.
    • پیش نویس طرح حذف استفاده از انرژی منابع فسیلی تا سال 2050 با اختصاص بودجه سالانه 300 میلیارد دلار تهیه شود.
    • فروش خودروهای الکتریکی به 15 درصد کل خودروهای فروخته شده افزایش یابد.
    •  انتشار گازها در نتیجه جنگل زدایی حذف شود.
    • طرح های کاربردی برای نصف کردن گازهای تولیدی ناشی از جنگل زدایی تا پیش از سال 2050 تهیه شود.
    • بخش مالی به برقراری "روابط سبز" بیشتر تشویق شود.

    این اهداف با اولویت هایی که در دولت ترامپ مد نظر هستند منافات دارند. اخیرا ترامپ اعلام کرد که تغییرات آب و هوایی و مبارزه با آن در اولویت دولت او قرار ندارد. اوایل ماه ژوئن، ترامپ اعلام کرد که در سال 2019، آمریکا از معاهده پاریس خارج خواهد شد.

    دانشمندان از شهروندان و کسب و کارها می خواهند که حتی بدون کمک دولت آمریکا سعی کنند که از میزان تولید گازهای گلخانه ای طبق معاهده پاریس بکاهند.

    فیگورس در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: «ما در آستانه از دست دادن آخرین مهلت برای تغییر روند تولید گازهای گلخانه ای هستیم که به حصول اهداف توسعه ای سازمان ملل و مبارزه با فقر جهانی کمک می کند. فرصتی که در سه سال آینده در اختیار داریم فرصتی است که در تاریخ تکرار نخواهد شد.»

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی