وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    علی بیات روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کار اجرای طراحی شهری خیابان امام خمینی(ره) نراق در محدوده ورودی بازار تاریخی این شهر از نیمه دوم مردادماه سال جاری کلید خورد.
    وی اظهار کرد: این طرح با رویکرد ساماندهی بناهای محور بازار تاریخی نراق، مناسب‌سازی محیط شهری، ساختمان‌ها و فضای شهری برای عبور و مرور معلولان تهیه شده است.
    وی بیان کرد: با این طراحی جدید، بازار نراق به عنوان یکی از عناصر قدیمی پهنه محور تاریخی کاشان - قم معرفی می شود.
    مدیرشهرسازی و معماری راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: طراحی شهری محدوده بازار تاریخی نراق تا پایان امسال تکمیل می شود.
    بیات گفت: با پیگیری مستمر طرح ویژه جامع شهری نراق از توابع دلیجان و استان مرکزی پس از 2 سال تصویب در شورای عالی شهر سازی و معماری، از سوی معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی به استانداری مرکزی در تیرماه امسال ابلاغ شود.
    بازار نراق که به شمس السلطنه شهرت دارد از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهر تاریخی و از شاهکارهای معماری عصر قاجاریه است.
    این بازار بهترین دلیل و گواه بر رونق کسب و تجارت گذشته در نراق است چرا که این شهر تاریخی از مناطق در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و به لحاظ واقع شدن در مسیر شهرهای بزرگی چون کاشان، اصفهان، اراک و همدان در گذشته یکی از کانون های تجارت در منطقه محسوب می شده است.
    این مجموعه شامل یک راسته بازار، چهار سوق، تاجرسرا و کاروانسرا است که طول تقریبی آن 200 متر و در راستای خیابان اصلی شهر شرقی، غربی احداث شده است و مصالح به کار رفته در این بنا آجر، سنگ و خشت خام است.
    طاق چار سوق بازار شمس السلطنه دارای شمسه با کاشی هایی به رنگ فیروزه و سرمه ای است.
    نراق از توابع شهرستان دلیجان شهری باستانی با قدمتی 2 هزار ساله است که از مجموع 140 هکتارعرصه شهری آن، 20 هکتار حوزه کالبدی بافت تاریخی است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی