سرویس معماری هنرآنلاین: "سایه پود" عنوان پروژه ای مسکونی از "دفتر معماری تچرا" در تهران است که طراحان آن با رویکرد ایجاد بافت بصری با متریالی سنتی نمای آن را شکل داده‌اند. چالش اصلی برای معماری این ساختمان پیاده‌سازی ایده‌های مؤثر در طراحی جزئیات بوده است.

در طراحی فرم نمای ساختمان "سایه پود"، از یک ویژگی بصری خلاقانه استفاده‌شده است. این طرح اوریگامی متشکل از پیکسل‌های کوچک آجری به دست آمده، و دلیلی بر ایجاد سایه و بازی زیبای آن با نور شده است. با توجه به مکان قرارگیری پروژه  از آجر به‌عنوان متریالی ارزان‌قیمت که متناسب با معماری و پیکربندی و خواسته  معمار برای ایجاد جزئیات در بافت این ساختمان مسکونی است، مورد استفاده قرار گرفته است .

پوسته نما در این ساختمان با بطن فضای داخلی هماهنگ است و میزان نور، آلودگی بصری و حفظ حریم خصوصی به آن بستگی دارد. با توجه به اینکه بیشترین آلودگی بصری، در طبقات میانی ساختمان سایه پود پیش بینی می شدهریا، تصمیم به فشردگی  نقاط و گره در نمای این طبقات شده است.

در نظر گرفتن پنجره‌هایی یا قاب‌هایی منحصربه‌فرد در نقاط مختلف ساختمان، دیدگاه‌هایی مختلف برای ساکنین در بالای یک دیوار سبز ایجاد کرده است.

نکته مهم در معماری ساختمان مسکونی "سایه پود"، کاهش تعداد تراس‌ها و ایجاد محرمیت در دیدگاه شهری بوده که معمار، برای پر کردن این خلأ تصمیم به ایجاد و معرفی یک بعد سوم در نمای خارجی گرفته است.