وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    "خانه کوهستان" با استفاده از مواد معاصر و پیروی از معماری سنتی رشته کوه‌های آلپ طراحی شده است.

    سرویس معماری هنرآنلاین: به‌تازگی دریکی از شهرهای فرانسه و در دامنه کوه‌های آلپ، یک‌خانه بتنی-چوبی توسط استودیو رضوی طراحی و ساخته‌شده است. "خانه کوهستان" با استفاده از مواد معاصر و پیروی از معماری سنتی رشته کوه‌های آلپ به شکلی مدرن توسط علیرضا رضوی معمار ایرانی،  طراحی شده است.

    رویکرد معاصر این پروژه به‌خوبی در ترکیب بتن و چوب آشکار شده است. حجم چوبی خانه متمایز از کوهستانی پوشیده از برف بیرون زده و بتن به‌عنوان پایه‌های آن عمل می‌کند. این خانه در دو سطح طراحی‌شده و طراحی داخلی آن به شکلی مدرن و با استفاده از چوب انجام‌شده است. همچنین استفاده از پنجره‌های گسترده رو به دامنه و جنگل‌های منطقه چشم‌اندازی فوق‌العاده برای ساکنین این خانه ۲۰۰ مترمربعی ایجاد کرده است.

    خانه بتنی-چوبی کوهستان در منطقه مانیگاد باوجود محدودیت‌ها و دسترسی به یک ساختار جدید قابل انطباق با محیط طراحی شده است. دلیل استفاده از چوب در خانه کوهستان، تقلید از اردوگاه‌ها و خانه‌های سنتی این منطقه است که این معمار ایرانی به‌خوبی پس از تجزیه‌وتحلیل به ترکیبی ایده‌آل از بتن و چوب در این خانه دست‌یافته است.

    علیرضا رضوی معمار ایرانی عضو موسسه معماری آمریکا یکی از برجسته‌ترین معماران ایرانی در سطح جهانی است. این معمار در سال ۱۹۷۰ فعالیت مستقل معماری خود را در فرانسه آغاز کرد و پس‌ازآن در سال ۲۰۰۵ مجوز حرفه‌ای معماری در آمریکا و در سال ۲۰۱۶ نشان معمار خبره انگلستان را کسب کرد. این معمار ایرانی در سال ۱۹۹۷ با کار در دفتر آیزنمن شروع به طراحی و کسب تجربه در زمینهٔ معماری کرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی