وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «از آرمانشهر تا تهران؛ وزیر راه و شهرسازی گلایه کرد؛ در دوران سختی به سر می‌بریم» نوشت:
    «آخوندی در دولت یازدهم دو استیضاح را به دلیل نقدهای تند و عملکردش در حوزه مسکن پشت سر گذاشت. حال که در دولت دوازدهم دوباره قرعه به نامش افتاد و ردای وزارت راه و شهرسازی را بر تن کرده در دفاعیات خود همانند دو دفاعی که پیش‌تر هنگام استیضاح در مجلس کرده بود، تنها جایگزین تأمین نیاز مسکن کشور را «مسکن اجتماعی» اعلام کرد... آخوندی تاکید می‌کند که در دوران سختی به‌سر می‌بریم. راه ناپیموده بسیار طولانی در پیش داریم. وضع شهرسازی در ایران وضعیت بسیار آشفته‌ای دارد و هنوز هم رسیدن به یک مرحله قابل‌قبول سخت و دشوار است».

    متاسفانه آقای آخوندی در ۴ سال اخیر بدون توجه به مسئولیت اجرایی و وظایف سنگین وزرات راه و شهرسازی همواره در جایگاه منتقد نشسته و از وضع موجود گلایه کرده است. گویی وزیر راه و شهرسازی شخص دیگری است و ایشان منتقد دولت هستند!
    «محمودصادقی» عضو فراکسیون امید مجلس-مرداد ۹۶- با انتقاد از به نتیجه نرسیدن مسکن اجتماعی در طول ۴ سال گذشته تاکید کرد: «مسکن اجتماعی که در ابتدای دولت یازدهم به عنوان یک جایگزین و آلترناتیو برای مسکن مهر مطرح شد اما اقدامات علمی در این زمینه ندیده‌ایم در صورتی که آقای وزیر هم گزارش عملکرد در مسکن اجتماعی را فقط در حد تصویب آن در هیئت وزیران ارائه کرده است. وزارت راه و شهرسازی در حوزه توسعه مسکن روستایی نیز توفیقی نداشته و در برنامه‌های اقای آخوندی نیز به آن توجهی نشده است».
    علاوه بر این، «اسماعیل خاک‌فرجی» مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت-اردیبهشت ۹۵- گفت: «طرح مسکن اجتماعی تنها روی کاغذ است و برای نمایش تبلیغاتی رسانه‌ای اعلام شد».
    دولت یازدهم تلاش کرد تا «کلمه» مسکن اجتماعی را جایگزین «طرح عملیاتی شده» مسکن مهر کند و از آن به‌عنوان طرح اصلی دولت در حوزه مسکن نام برد؛ اما علیرغم هیاهوی رسانه‌ای تا به امروز حتی یک ماکت از «مسکن اجتماعی» نیز ساخته نشده است چه برسد به ساخت و تحویل آن به مردم. در نهایت مسکن مهر رها شد و مسکن اجتماعی نیز تنها روی کاغذ اجرا شد

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی