وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    اواخر شب گذشته سرانجام وزارت کشور حکم شهرداری نجفی را صادر کرد تا مصطفی سلیمی تنها یک نصفه روز شهردار تهران باشد.
     

    حکم نجفی آمد/ سلیمی شهردار یک روزه تهرانبه گزارش تیترشهر: در حالی که روز گذشته شورای شهر تهران در دومین جلسه رسمی خود تصمیم به انتخاب سرپرست برای تهران گرفته، بعد از گذشت چند ساعت وزیر کشور حکم شهرداری نجفی را امضا کرد تا سرپرست تهران تنها یک نصفه روز بر سر کار باشد.

    مصطفی سلیمی هنوز روی صندلی شهرداری تهران ننشسته بود که اعلام شد حکم نجفی آمده است. عقربه های ساعت به 22 نرسیده بود که سامانى سخنگوى وزارت کشور گفت: در اجراى تبصره ٣ ذیل بند ١ ماده ٨٠ قانون شوراهاى اسلامى کشور و انتخاب شهرداران و پس از طى مراحل قانونى، حکم شهردار تهران توسط وزیر کشور صادر شد.

    سخنگوى وزارت کشور با تشریح فرآیند قانونى صدور حکم شهردار افزود: صورتجلسه شوراى شهر تهران درخصوص شهردار پیشنهادى در روز چهارشنبه یکم شهریورماه به وزارت کشور واصل شد و علیرغم آنکه مطابق قانون فرصت ده روزه اى براى وزارت کشور به منظور تطبیق شرایط فرد پیشنهادى با موازین قانونى پیش بینى شده است، به جهت اهمیت مدیریت کلانشهر تهران، در روزهاى گذشته، بررسى هاى لازم توسط وزارت کشور و همزمان با آن استعلامات قانونى از مراجع ذیصلاح به عمل آمد.

    وى تاکید کرد: باتوجه به وصول پاسخ مثبت استعلامات و تکمیل مراحل قانونى، حکم جناب آقاى نجفى براى تصدى سمت شهردار تهران توسط وزیر محترم کشور صادر شد.

    حالا نجفی رسما شهردار تهران است و از امروز فعالیت خود را در بهشت آغاز کرده و اتمالا تا چند ساعت دیگر شاهد انتشار احکامی جدید در شهرداری تهران باشیم.

    یکی از این احکام احتمالا به احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو اختصاص خواهد داشت چرا که او بود با خالی کردن یک واگن مترو در روز اول کاری شورای پنجم مردم را نسبت به اعضا بدبین کرد.

    با توجه به صحبت های یکی از اعضای شورای شهر تهران که گفته بود سابقه معاونان و مدیران شهری قالیباف تنها به حضور در سپاه ختم می شود، باید انتظار تغییرات اساسی در پایتخت را داشته باشیم.

    تغییراتی که گرچه لقب اتوبوسی به خود می گیرد اما می تواند خون تازه ای در رگ های تهران جاری کند.

    آخرین خبرها از شهرداری تهران حکایت از تغییر حداقل 4 معاون طی روزهای آینده دارد.

     

    آخرین اخبار از تغییرات در شهرداری/ کدام افراد معاون نجفی می شوند؟از شهرداری تهران خبر می رسد که با آغاز کار رسمی نجفی به عنوان شهردار تهران، مذاکرات او برای انتخاب معاونان شهرداری پایتخت نیز آغاز شده است.
    خبرها حاکی از بکارگیری تعدادی از اعضای ناکام شورای چهارم است که جایی در شورای پنجم نداشتند. یکی از این افراد ولی الله شجاع پوریان است که یکی از منفعل ترین اعضای شورای چهارم محسوب می شد و کمترین اظهار نظر را در صحن شورا در میان اصلاح طلبان داشت.
    او که به علت زد وبند های سیاسی جایگاهی در میان اصلاح طلبان شورای چهارم داشت، حتی یک تذکر یا نطق تاثیر گذار در 4 سال گذشته نداشت و به عبارتی مردم تهران از علکرد او ناراضی هستند.
    همچنین محمد حقانی که از اعضای فعال شورای شهر گذشته محسوب می شد نیز قرار است به عنوان معاون امور مناطق شهردار انتخاب شود.
    حسین مرعشی از رقبای نجفی در کسب عنوان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام یا معاون عمرانی معرفی خواهد شد. شاید عیادت امروز نجفی از مرعشی که در بستر بیماری در بیمارستان بود، به همین دلیل باشد.
    پیروز حناچی معاون سابق وزارت راه و شهرسازی و منتقد بزرگ مهدی چمران نیز به معاونت شهرسازی خواهد رسید و امین عارف نیا مدیر کل حوزه وزارتی ارشاد در زمان صالحی امیری نیز به عنوان مدیرکل دفتر شهردار جایگزین شوشتری خواهد شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی