وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    افزایش موش ها در تهران در سایه بی توجهی شهرداری تهران

    این روزها مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به دنبال استفاده از ظرفیت های مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم است، غافل از اینکه عدم تداوم طرح  مبارزه با حیوانات موذی باعث شده تا یکی از شکایات مردمی در بیشتر محله های شهر تهران افزایش موش هادر سطح معابر و جوی ها شود.
    به گزارش تیتر شهر: اوایل دهه 90 بود که افزایش موش ها در معابر و جوی های شهر تهران با اعتراضات گسترده ای از سمت شهروندان روبه رو شد. این در حالی بود که برخی از رسانه ها جمعیت موش های تهران را که از آنها به عنوان موش های گوشتخوار نام می بردند حتی تا 50 میلیون عدد نیز پیش بینی شد اما همان زمان مدیرعامل وقت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اعلام کرد که طبق سرشماری های انجام شده جمعیت موش های پایتخت که باعث وحشت تهرانی ها شده است، حدود 2 تا 3 میلیون عدد می شود.
    فشار رسانه ها در خصوص ناموفق بودن شهرداری تهران در اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی و ریشه کن کردن موش های تهران باعث شد تا از متخصصان خارجی و بهره گیری از روش های نوین در این زمینه استفاده شود.
    هر چند در آن زمان نیز موش ها به عنوان مهمانان ناخوانده شهر تهران از بین نرفتند، اما استفاده از روش های جدید و تجربه شهرهای مطرح دنیا باعث شد تا حدودی جمعیت این حیوانات موذی کنترل شود.
    اما بعد از تغییر مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و قطع همکاری این مجموعه با پیمانکاری که برای این موضوع انتخاب شده بود باعث شد تا دوباره کنترل جمعیت موش های پایتخت از دست شهرداری تهران خارج شود.
    این در حالی است که حضور موش ها به عنوان مهمانان ناخوانده در تمامی محله ها و معابر شهر تهران قابل مشاهد است. از محله های شمال تهران گرفته تا محله های جنوب تهران وجود این حیوانات موذی باعث شده تا مزاحمت های زیادی برای شهروندان ایجاد شود و در برخی از موارد با ورود این حیوانات به داخل منازل شهروندان آرامش و آسایش را از آنها سلب کند.

    افزایش موش ها در تهران در سایه بی توجهی شهرداری تهران

    درست است که در مبارزه با حیوانات موذی رعایت مسائل بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار است اما در کنار رعایت هایی که شهروندان باید به آن توجه کنند؛ شهرداری تهران نیز وظایفی برعهده داشت که اکنون از تمامی این وظایف سر باز زده است به گونه ای که با تمامس های مکرری که با سامانه 137 در خصوص وجود موش در معابر و سطح محله ها انجام می شود نهایت یک اکیپ از شهرداری منطقه به محل مورد نظر اعزام و تنهی اقدام به تله گذاری می کنند و بدون اینکه این معضل را در محله ها رفع کنند اعلام می کنند که نهایت کاری که می توانند در این خصوص انجام دهند؛ تله گذاری است.
    سوال اینجاست چگونه تا دو، سه سال قبل تک تیراندازهایی برای از بین بردن موش های بزرگ شهر تهران استخدام شده بود و در کنار استفاده از فوم هایی که از یک شرکت بین المللی اتریشی برای مبارزه با موش ها خریداری شده بود و اکیپی در این رابطه از کشور مذکور مدتی این طرح را در شهر تهران انجام می داد؛ اکنون شهرداری تهران بودن توجه به این معضل تنها اقدام به تله گذاری می کند؟

    افزایش موش ها در تهران در سایه بی توجهی شهرداری تهرانبه نظر می رسد که مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به جای آنکه فکر خود را به طور کامل روی استفاده از ظرفیت های شهرهای جاده ابریشم متمرکز کند، باید فکری به حال مبارزه با حیوانات موذی شهر تهران کند که رفته رفته جمعیت آنها از تعداد جمعیت ساکن شهر بیشتر می شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی