وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    شهر اصفهان

    یک کارشناس ارشد شهرسازی و معماری گفت: باید به داد بافت ارزشمند و تاریخی شهر برسیم که روز به روز با سوداگری‌های مختلف و عدم انسجام مسئولان از بین می‌رود.

    حمیدرضا نیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی چندین دهه معاصر منبع عظیمی به نام نفت داشتیم و هر بخشی سعی داشت یک برنامه فربه برای خود تعریف کند تا بتواند متناسب با عظمت برنامه بخش بیشتری از پول نفت را به سمت خزانه خود روانه کند.

    وی افزود: دستگاه‌های اجرایی برای استفاده هر چه بیشتر از سهم پول نفت برنامه‌ریزی می‌کنند و حاضر نیستند برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را از دست بدهند، زیرا ناخودآگاه حس می‌کنند اگر ذره‌ای از اقدامات خود را از دست بدهند، دوره بعد نمی‌توانند از نفت اعتبارات بیشتری دریافت کنند، از این رو تنها به شرح وظایف خود توجه دارند.

    این کارشناس ارشد شهرسازی و معماری ادامه داد: اگر هر دستگاه بر اساس کارکرد مثبت خود طبق برنامه از خزانه برداشت کند تکلیف شهر و شهروندان مشخص می‌شود، اما اکنون هر بخش برنامه‌ای ارایه می‌دهد و مطابق آن اعتبار می‌گیرد و سعی می‌کند تا همه اعتبارات را هزینه کند تا در پایان مورد سوال قرار نگیرد.

    نیلی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات اقدامات دستگاه‌ها به موازات یکدیگر انجام می‌شود، گاهی نیز اقدامات متناقص و گاهی متضاد یکدیگر است، شهروند هم این موازی کاری‌ها را نظاره می‌کند، اما نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

    وی به برخی از این موازی‌کاری‌ها اشاره و اضافه کرد: شهرداری معابر را آسفالت می‌کند، اما چند صباحی بعد شرکت‌های خدمت رسان برای کابل‌گذاری و یا لوله‌کشی حفاری انجام می‌دهند، بعد مدتی که هنوز لکه‌گیری تمام نشده، حفاری دیگری از سوی یکی دیگر از شرکت‌های تاسیساتی انجام می‌شود.

    این کارشناس ارشد شهرسازی و معماری تاکید کرد: اگر شرکت‌های خدمات‌رسان هماهنگ و یکپارچه فعالیت و برنامه واحدی تدوین کنند، شاید نقش و جایگاه هر دستگاه می‌توانست مکمل هم باشد و از سویی هزینه‌ها و منبع درآمدی همچون نفت پایان نمی‌یافت.

    نیلی خاطرنشان کرد: باید به داد بافت ارزشمند و تاریخی شهر برسیم که روز به روز با سوداگری‌های مختلف و عدم انسجام مسئولان از بین می‌رود، چهره شهر و نماهای شهر به شدت دچار اغتشاش شده و ضروری است این اغتشاش بصری را هر چه سریع‌تر آرام کنیم تا ذهن شهروندان از آشفتگی رهایی یابد.

    وی تاکید کرد: اگر در ۵۰ سال گذشته نماها را آرایش کرده‌ایم، حالا باید آنها را پیرایش کنیم، باید نهضت پیرایش شهری را در شهر اجرا کرد و به ساماندهی اجزا و عناصر ساختمان‌ها بپردازیم.

    این کارشناس ارشد شهرسازی و معماری با بیان اینکه پیرایش و رفع اغتشاشات بصری شهر نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های خدمات رسان است، گفت: باید اجازه دهیم فضاهای شهری نفس بکشد و شهروندان از فضای پیرایش شده شهر لذت ببرند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی