وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    ۳۲۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

     ایزدی در ادامه با تأکید براینکه همواره اقدامات کالبدی در کنار اقدامات غیرکالبدی شکل کارآمد خود را پیدا می‌کنند گفت: ما باید برای ارتقای شرایط سکونت‌پذیری در  یک منطقه، ظرفیت‌های نهادی، اقتصادی و اجتماعی لازم را در عرصه‌های مورد نیاز آن نواحی ایجاد کنیم که این امر نوعی اقدام نرم‌افزاری محسوب می‌شود.

    محمدسعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص رویکرد وزارت راه و شهرسازی در ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت میانی و تاریخی که عمدتا تحت عنوان بافت‌های ناکارامد شناخته می‌شوند گفت: اقدامات کالبدی بخشی از برنامه جامع ما در رسیدگی به این نواحی است که توسعه و تجدید خدمات روبنایی، زیرساخت‌ها و نهایتا نوسازی مسکن را شامل می‌شود، این بدان معناست که ما باید پس از ایجاد شرایط مناسب و قابل سکونت، سرپناهی بهینه، ایمن و مقاوم برای آن‌ها ایجاد کنیم.

    محمد سعید ایزدی

    ایزدی در ادامه با تأکید براینکه همواره اقدامات کالبدی در کنار اقدامات غیرکالبدی شکل کارآمد خود را پیدا می‌کنند گفت: ما باید برای ارتقای شرایط سکونت‌پذیری در  یک منطقه، ظرفیت‌های نهادی، اقتصادی و اجتماعی لازم را در عرصه‌های مورد نیاز آن نواحی ایجاد کنیم که این امر نوعی اقدام نرم‌افزاری محسوب می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم موفق شد با طرح پیشنهاد ایجاد نهادهایی چون تسهیل‌گر و توسعه‌گر گام‌های نخست این فرایند را طی کند گفت: قطعا با ایجاد این نهادها باید ابزارها و شرایط لازم در تحقق برنامه‌هایشان فراهم کرده و از این طریق به پیشبرد طرح ساماندهی مناطق ناکارآمد کمک کنیم.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با تأکید بر این نکته که تمامی اقدامات کالبدی و غیرکالبدی این حوزه باید در چرخه‌ای تبدیل به یک جریان شود گفت: این اقدامات باید به شکل جریانی مشخص نهادینه شده و برای اجرا در محلات هدف شبکه‌سازی شود.

    این مقام مسئول در این‌باره خاطرنشان کرد: ما در بدو ورود به محلات، صرفا به بهسازی و تغییر چهره کالبدی آن فکر نمی‌کینم بلکه در وهله اول به توانمندسازی ساکنین توجه می‌کنیم چراکه مشارکت مردم در این فرایند امری الزامی به شمار می‌رود.

    به گفته ایزدی اگر بخواهیم بر روی مشارکت مردم حساب کنیم باید آن‌ها را توانمند کنیم در غیر این صورت مشارکت معنایی پیدا نمی‌کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اضافه کرد: تجربه نشان می‌دهد زمانی که دولت صرفا اقداماتی در ظاهر انجام داده و به آرایش چهره این محلات اقدام کرده در شرایطی بوده است که این محلات هنوز درگیر فقر و کمبودهایی هستند که به راحتی قابل رفع نخواهد بود.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در پایان اعلام کرد: بدون شک اگر در ساماندهی مناطق ناکارآمد دولت و شهرداری محور باشند این مسئله انگیزه‌ای برای گسترش مناطق مذکور از سوی ساکنین می‌شود پس تنها راه‌حل آن مشارکت با مردم و ساکنین خواهد بود

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۸
    تیغ گرما بر تن تهران

    یک کارشناس معماری شهری، شهرسازی در ایران را در خدمت اتومبیل دانست و گفت: در صورت نادیده گرفتن نقش شهرسازی در مهار بیماری‌های غیرواگیردار، مهار و پیشگیری این‌گونه بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی ـ عروقی، دیابت، سرطان و چاقی برای ایران بسیار سخت شده و در سالیان نه چندان دور آینده هزینه‌های سنگین مالی و عواقب اجتماعی متعددی برای مردم و دولت‌ها خواهد داشت.

    محمدجواد کوهساری در گفت‌وگوبا ایسنا اظهار کرد: متاسفانه نه تنها کمترین توجهی تا به حال به نقش شهرسازی در مبارزه با بیماریهای غیرواگیردار در ایران نشده بلکه شهرسازی در کشور به گسترش اینگونه بیماریها دامن زده است. شهرسازی دارای آثار پایدار بر روی سلامت مردم است؛ بدان معنی که یک اقدام اشتباه شهرسازی می تواند تا سالیان سال تاثیرات منفی و مخرب بر روی سلامت شهروندان داشته باشد.

    وی با بیان این‌که شهرسازی در ایران مرگبار است، تاکید کرد: برخی اقدامات شهرسازی انجام شده در ایران حتی در سالهای اخیر منطبق با یافته های علمی ۵۰ سال قبل علم شهرسازی هم نیست. متاسفانه شهرسازی در اکثر شهرهای کشور مختص به "تعریض خیابانها" و "ساختن میدان شده است. در برنامه ریزی برای ترافیک نیز تنها به اتوبان سازی و ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح عریض اکتفا می شود و هیچ آثاری از گزینه های دیگر شهرسازی برای کاهش ترافیک در شهرها دیده نمی شود.

    کوهساری ادامه داد: حرکت پیاده در طرحهای شهرسازی مختص شده به پیشنهاد "پیاده راهسازی" یک معبر که آن هم معمولا بدون هیچ مطالعه جامعی است. مدیران شهرسازی برای افتتاح بزرگراه گوی سبقت را از هم ربوده اند. در شهرهایی که کماکان مجوز ساخت مجتمعهای تجاری بزرگ با فاصله‌ی زیاد از مناطق مسکونی داده می شود، شهروندان چطور می‌توانند بدون استفاده از اتومبیل اندکی پیاده روی کنند و ناخودآگاه به سلامت قلب خود کمک کنند.

    وی توزیع تراکم ساختمانی در سطح شهرها را ناهمگون و بدون هیچ پایه واساس علمی شهرسازی عنوان و تاکید کرد: واضح است که این روند چه تاثیرات مخربی بر سلامت شهروندان داشته و دارد. در کشوری که درصد بالایی از سطح شهرهای آن را بافتهای فرسوده تشکیل می دهد، کماکان اقدام به ساخت مجتمع‌های مسکونی و شهرک‌ها در حومه‌های ساخته نشده می شود.

    چطور انتظار داریم یک مادر خانه‌دار که در یکی از این شهرک‌ها در ناکجاآباد با حداقل امکانات شهرسازی از جمله نداشتن حتی یک پارک کوچک زندگی می‌کند بتواند در روز روشن حتی ۳۰ دقیقه در آن مکان پیاده‌روی کند؟ وقتی حرکت اتومبیل شخصی مبنای اقدامات شهرسازی باشد این شهرسازی درخدمت به اتومبیل است نه انسان.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۷
    با هدف به اشتراک‌گذاری تجربیات حاصل از سال‌های سال کار و پژوهش بر روی موضوع عمده کاهش ریسک و ارتقای تاب‌آوری‌شهری و با رویکرد اجرائی، عناوین اولویت‌داری که از نظر اینجانب، به‌عنوان اصلی‌ترین چالش‌های تاب‌آور کردن کلانشهر تهران هستند، قابل طرح است که امید است موردتوجه شهردار خوشفکر جدید شهر تهران قرار گیرد.

    برنامه‌های دکتر نجفی برای شهرداری تهران‌بزرگ اعلام شد. نگاه کلان به برنامه‌های ایشان نشان از همه‌جانبه‌گری فنی و مدیریتی است که در عناوین موضوعی برنامه مستتر است. اینکه در رئوس برنامه‌های ایشان موضوع تاب‌آور کردن شهر تهران و توجه ویژه به مخاطرات طبیعی و مهم‌تر از همه، زلزله، فروریزش و فرونشست زمین، موضوعات مربوط به ایمنی ساختمان‌ها و به‌ویژه ساختمان‌های مهم، زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی و موارد مهم دیگر، مورد توجه قرار گرفته، به‌عنوان یک فرد مرتبط و دردآشنا با این مقوله‌ها، موضوعی قابل‌ستایش و قدردانی است. با هدف به اشتراک‌گذاری تجربیات حاصل از سال‌های سال کار و پژوهش بر روی موضوع عمده کاهش ریسک و ارتقای تاب‌آوری شهری و با رویکرد اجرائی، عناوین اولویت‌داری که از نظر اینجانب، به‌عنوان اصلی‌ترین چالش‌های تاب‌آور کردن کلانشهر تهران هستند، قابل طرح است که امید است موردتوجه شهردار خوشفکر جدید شهر تهران قرار گیرد.

    چالش مدیریتی

    برای ارتقای تاب‌آوری تهران در برابر مخاطرات اعم از طبیعی و انسان ساخت، مدیران شهری مسوول و تصمیم‌گیر و دارای اختیار، باید عمیقا ابعاد و دامنه خطر و تهدیدی که متوجه کلانشهر تهران و ساکنین آن است را لمس کرده باشد. تجربه ما نشان داده که در این زمینه رفتار مدیریتی ما نوسانی و وابسته به رخداد حوادث است، حوادثی مانند فروریزش شهران، آتش‌سوزی پلاسکو، زلزله‌های رخ داده در حاشیه شهر تهران، به‌طور موقت و دوره‌ای و نیز اغراق‌آمیز تمام نگاه‌ها را به‌سوی مقوله کاهش ریسک و ارتقای تاب‌آوری شهر تهران، جلب کرده و پس از چندی، به‌طور کل موضوع فراموش می‌شود، انگار که حادثه‌ای رخ نداده است.

    پیشنهاد می‌شود ضمن تکمیل و تدوین و بازنگری برنامه‌های کارشناسانه و فنی و مهندسی ارتقای تاب‌آوری، شهردار جدید تهران، مدیران جدی با نگاه استراتژیک و آینده‌نگر را در این راستا به‌کار گیرد. تجربه ما و دریافت‌های ما از رفتار مدیران، نشان داده که کشور ما از این نظر به‌شدت لطمه خورده و اینکه کار مستمر و جامع با رویکرد مدیریتی و حمایتی مسوولان را در این زمینه شاهد نبوده‌ایم، دقیقا منبعث از این چالش عمده مدیریتی و رفتار به‌شدت نوسانی مدیریتی در موضوع تاب‌آور کردن شهر تهران در برابر مخاطرات است.

    تخصیص اعتبار

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۴
    محبوبی : 11 میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد و مسئولیت اسکان آنان با وزارت راه شهرسازی است.
     
    رضا محبوبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، افزود: موضوع حاشیه نشینی و کسانی  که در این محیط ها و سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند از این حیث که کیفیت زندگی و متوسط جامعه را ندارند یک آسیب اجتماعی تلقی می شود و محیط های که از لحاظ کالبدی و ویژگی های حداقلی برخوردار نیست و وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنان با محیط شهر فاصله زیادی دارد و با محیط  های اقتصادی پیوندی ندارند لذا این افراد  باید ساماندهی و به داخل شهر هدایت شوند.
    وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی حاشیه نشینان در محیط های حاشیه نشینی از لحاظ آموزشی،  بهداشتی، فرهنگی و تربیتی دارای نرخ بالایست و موضوعاتی همچون اعتیاد، طلاق، نزاع و درگیری، فضای مناسب برای رشد باندها و جریان های که بر خلاف هنجارها و ارزشهای مورد قبول جامعه است در محیط های حاشیه نشینی وجود دارد .
    مشاور و معاون مرکز  امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور با اشاره به آمار حاشیه نشینان در کشور گفت: در حال حاضر یازده میلیون حاشیه نشین درکشور وجود دارد که درگیر مسائلی همچون آسیب اجتماعی، فقر و نبود امکانات اجتماعی و فرهنگی هستند که برای ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی  آنان از 13 سال پیش تا کنون دولت و مجلس تدابیری اتخاذ کرده که مهمترین آن پیش بینی یک ساختار جامعه ملی بوده و ستاد ملی باز آفرینی شهری پایدار  با مسئولیت  وزارت راه و شهرسازی و مشارکت بقیه دستگاه ها تشکیل شده و در دو سه سال اخیر این ستاد نسبت به قبل فعالتر شده و وزارت کشور نیز یکی از  اعضای فعال این کار گروه است.
    وی تصریح کرد: به دلیل سیاست های عمومی دولت این ستاد در سطح استان ها نیز فعال است و مجموعه اقدامات را نیز برای سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینان انجام می دهند.
    محبوبی افزود: بنابراین وزارت کشور از حیث این که به عنوان مسئول تحقق سیاست های عمومی دولت وظایفی را بر عهده دارد همه مسئولیت سکونتگاه های غیر رسمی اعم از مسائل مربوط به وضعیت کالبدی، امنیت، اقتصاد و گره خوردن آن به شهر، وزارت کشور در حال پیگیری این موضوع است و عمدتا همکاران ما در حوزه معاونت عمرانی در این حوزه فعالیت می کنند و از لحاظ  اجتماعی نیز مرکز اجتماعی و دبیرخانه شورای اجتماعی کشور پیگیر  ارتقاء  وضعیت فرهنگی این مناطق همچون مدرسه سازی ، ایجاد مراکز بهداشتی، ارایه خدمات شهری و حتی ایجاد زیرساختهای همچون فاضلاب و مسائلی دیگری از این پروژه های کالبدی است که همکاران ما دراین حوزه فعالیت می کنند .
    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۳
    صمصام شریعت

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: کلانشهر اصفهان پیشتاز مناسب سازی معابر و ساختمان های اداری برای رفت و آمد معلولان است و تاکنون اقدامات مؤثری را برای رفاه حال معلولان انجام داده است.

    سید جمال الدین صمصام شریعت در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به عنوان متولی طراحی و تصویب معابر شهری، همکاری های خوبی با استانداری و بهزیستی در رابطه با مناسب سازی معابر برای سالخوردگان و معلولان داشته و اقدامات مفیدی را در سطح کلانشهر اصفهان انجام داده است و خوشبختانه بسیاری از طرح های ارایه شده توسط این معاونت، ملاک عمل قرار گرفته و اجرا شده است.

    وی با اشاره به اینکه ساختمان های اداری شهر اصفهان برای ورود و خروج معلولان مجهز به رمپ، آسانسور و دیگر موارد مورد نیاز است، اظهارکرد: در سطح پارکها، معابر و پیاده رو های شهر نیز برای تردد آسان معلولان و همچنین عبور آنها از خطوط عابر پیاده و رسیدن به پیاده رو اقدامات ویژه ای انجام شده که گزارش آنها به کمیسیون مربوطه در استانداری اصفهان ارایه شده است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در ادامه کلانشهر اصفهان را پیشتاز مناسب سازی معابر و ساختمان های اداری برای رفت و آمد معلولان خواند و خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون اقدامات مؤثری برای رفاه حال معلولان انجام شده است.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۱
    ترافیک و آلودگی هوا از مشکلات همیشگی شهر تهران است. شهردار تهران نیزاین۲ مشکل را از چالشهای شهر تهران عنوان کرده که دراین سالها به دلیل عدم اختیارات قانونی امکان حل آن وجودنداشته است.

    خبرگزاری مهر - گروه جامعه، نورا حسینی: در حال حاضر یکی از مهمترین چالش­های جدی امروز شهر تهران مسأله ترافیک و آلودگی هوا است. منابع متحرک در ایجاد آلودگی هوای تهران سهم ۸۵ درصدی دارند. در پژوهشی که اخیرا شهرام شهابیان کارشناس شهرسازی در خصوص راهکارهای کاهش آلودگی هوا انجام شده است ۲۰ راهکار علمی برای کاهش این منبع آلودگی پیشنهاد شده است.

    این کارشناس حوزه شهرسازی با بیان این که در حال حاضر شهر تهران دارای ۴ میلیون خودرو بوده که تعداد خودروهای وارد شده از شهرهای اقماری به تهران را نیز می­ باید به این عدد اضافه کرد به مهر گفت: در جهان به ازای هر پنج نفر یک خودرو وجود داشته در حالیکه در کشور ما در ازای هر ۳ نفر یک خودرو وجود دارد. در کنار این تعداد خودرو باید رقمی بیش از ۷۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در شهر تهران را نیز به آن اضافه کرد.

    هر ساعت ۵۰ خودرو وارد معابر پایتخت می شود

    او  با اشاره به آمار منتشر شده از سوی مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت:  ۸۵ درصد از کل آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرک است، بنابراین در شهری که روزانه بیش از ۱۲۰۰ دستگاه خودرو شماره­ گذاری می­ شود یعنی در هر ساعت ۵۰ خودرو وارد شبکه معابر درون­شهری تهران می­ شود می­ توان متوجه شد که چه بار بسیار سنگینی به شهر و حیات زنده آن وارد می شود.

    به گفته شهابیان میزان خروج ماشین­های فرسوده از شبکه حمل ­و ­نقل  تهران آنقدر ناچیز است که در عمل تاثیری بر کاهش آلودگی هوا ندارد.

    او ادامه می دهد: متأسفانه آمار جدیدی از میزان منابع آلاینده در دسترس نیست. اما براساس آمار سال ۱۳۹۲ از ۳۵۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شده در شهر تهران، ۲۴ تن سهم آلاینده­های تبخیری در این شهر بوده است. در عین حال مسأله تردد بیش از ۹۵ درصد موتورسیکلت­های موجود دارای مشکل احتراق را نیز می ­باید به آن افزود.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۰
    رئیس منتخب شورای پنجم تهران: یکی از کارهایی که در شورای پنجم پیگیری می کنیم، شفاف سازی قانون شهرسازی است، تفصیل پذیری قانون باید رفع و شفافیت بر قانون حاکم شود.
    بررسی شرایط دوره انتقال مدیریت پایتختبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه خبر، محسن هاشمی درباره آلودگی هوای تهران اظهارنظر کرد: زحمات زیادی برای رفع آلودگی هوای تهران کشیده شده است. همچنین تنها راه ممکن برای رفع ترافیک شهری، جایگزین کردن راه آهن شهری برای کلان شهر تهران است.
     
     
    وی ادامه داد: ما باید 12 خط مترو داشته باشیم و 10 میلیون نفر را با این روش جا به جا کنیم، 5 میلیون نفر هم با اتوبوس جا به جا می شوند که مجموعا 15 میلیون نفر می شود که می تواند حجم ترافیک را به طور چشمگیری کاهش دهد.
     
     
    محسن هاشمی افزود: در بخش اتوبوسرانی باید این شبکه را بر مترو عمود کنیم که برای رسیدن به این مرحله، باید بین 7 تا 9 هزار اتوبوس به شبکه ناوگان اتوبوسرانی و 3 هزار واگن داشته باشیم، ما در حال حاضر تونل و ریل ها را ساخته ایم اما واگن نداریم که افزایش واگن می تواند زمان رسیدن آن را به 3 دقیقه کاهش دهد. 
     
     
    او ادامه داد: ما براساس قوانین موجود می خواهیم در سطح تهران سیستم حمل و نقل کارایی داشته باشیم.
     
     
    منتخب ریاست پنجمین دوره شورای شهر تهران افزود: یک سری از نظارتها توسط مردم صورت می گیرد و مردم از طریق تماس با شهرداری، مشکلات شهری را اطلاع رسانی می کنند، به طور مثال آلودگی صوتی، دستفروشی و ساخت و ساز غیرمجاز به ترتیب سه مورد از  مهمترین شکایت های مردمی است.
     
    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۴۸

    ساختمان هایی در دنیا هستند که با اشکال عجیب و غریب، که گاهی برای جلب گردشگر و توریست ،گاهی برای شهرت، گاهی از سر خلاقیت و گاهی برای سرگرمی و نمایش هنر معماری از معماران قهار دنیا،ساخته شده اند. در این مطلب با تعدادی از عجیب ترین ساختمان های دنیا که واقعا زیبا هم هستند، آشنا شوید و به این مطلب واقف شوید که معماری هم جزو هنرهای برتر جهان می باشد. طراحان ومعماران، در برهه ای از زندگی خود، برای نشان دادن اوج هنر و خلاقیت خود ،دست به طراحی ساختمان های خرق العاده و عجیب، می زنند که شاید از نظر منطق و عقل،طرحی جالب و خوب بنظر نیاید.

    ولی میتواند خلاقیت سازنده را به رخ دنیا بکشد. البته بیشتر این طرح ها ،در همان حد طرح و بر روی کاغذ باقی می ماند،و هرگز ساخته نمیشوند، مگر در فیلم های تخیلی و در دنیای مجازی. اما گاهی صاحبان ذوق، مدیران و کارفرمایان، به دلایلی از جمله بازار یابی، خاصیت ریسک پذیری شخصیت، جلب توجه و....این طرح های عجیب و متفاوت را پذیرفته وبه معماران اجازه ساخت آنها را می دهند.

    با 28 ساختمان عجیب و منحصر بفرد آشنا میشویم:طراحان ومعماران، در برهه ای از زندگی خود، برای نشان دادن اوج هنر و خلاقیت خود ،دست به طراحی ساختمان های خرق العاده و عجیب، می زنند که شاید از نظر منطق و عقل،طرحی جالب و خوب بنظر نیاید.ولی میتواند خلاقیت سازنده را به رخ دنیا بکشد. در توضیحی از جالب ترین ساختمان های دنیا باید گفت که البته بیشتر این طرح ها ،در همان حد طرح و بر روی کاغذ باقی می ماند،و هرگز ساخته نمیشوند، مگر در فیلم های تخیلی و در دنیای مجازی.

    اما گاهی صاحبان ذوق، مدیران و کارفرمایان، به دلایلی از جمله بازار یابی، خاصیت ریسک پذیری شخصیت، جلب توجه و....این طرح های عجیب و متفاوت را پذیرفته وبه معماران اجازه ساخت آنها را می دهند.با 28 ساختمان عجیب و منحصر بفرد آشنا میشویم:

    سازه

    موزه ی ABC، مادرید، اسپانیا

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۳۹
    وبسایت گجت نیوز - سید حسن حسینی: زیباترین زندان های دنیا علاوه بر زیبایی و شکوهی که دارند، از امنیت بالایی نیز برخوردار هستند. در ادامه، شما را با زندان های زیبای جهان آشنا خواهیم کرد.

    در اطراف جهان، از دانمارک تا انگلستان تا هند، مکان‌هایی فوق امنیتی هستند که معماری شگفت‌انگیز و طراحی داخلی بی‌نظیری دارند. اگرچه بیشتر زیباترین زندان های دنیا در کشورهای قدیمی واقع شده‌اند اما برخی از آنها، دارای طراحی مدرن و مجللی هستند. در ادامه، تصاویر 12 مورد از زیباترین زندان های دنیا را خواهیم دید.

    ساختمان زندان مرکزی اتریش توسط Joseph Hohensinn طراحی شده است. در سردر ورودی این زندان، کتیبه‌هایی وجود دارد که قوانین زندانیان و حقوق بشر را در خود جای داده‌اند.
     
    زیباترین زندان‌های دنیا؛ قصرهایی فوق امنیتی و مجلل
    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۳۶

    وب سایت خانه طرح: طراحی دکوراسیون مغازه با ایده های خلاقانه می تواند موجب جلب توجه مشتریان شود . اگر تا به حال به کیفیت طراحی داخلی بوتیک یا فروشگاه خود اهمیتی نمی دادید ، پیشنهاد می کنیم کمی بیشتر به این موضوع توجه نمایید . فرض کنید که بخواهید یک کالای لوکس و با کیفیت را از یک فروشگاه یا مغازه خریداری کنید . بسیاری از کاربران ترجیح می دهند در انتخاب اول خود فروشگاهی را بررسی کنند که ظاهر لوکسی دارد .

     

    بنابراین طراحی یک مغازه با ایده های نو و خلاقانه از اهمیت بالایی در دنیای تجارت و کسب و کار برخوردار است . در این بخش نگاهی به ۱۰ مدل طراحی داخلی مغازه با ایده های مدرن و لوکس انداختیم . که البته تعدادی از این فروشگاه ها و مغازه ها در ایران قرآر دارند.

    ۱- در دیزاین مغازه فوق از رنگ سفید استفاده شده است . اما چرا رنگ سفید !!!؟؟؟ رنگ سفید یک رنگ لوکس محسوب می شود و استفاده از این رنگ در بوتیک هایی که فضای کوچکی دارند بسیار مناسب است .
     

    10 ایده طراحی دکوراسیون مغازه مدرن و لوکس
     


    ۲- استفاده از باکس های سیاه و سفید در طراحی ویترین مغازه،  یک جذابیت شگفت انگیز و طراحی خاص را ایجاد نموده است .
    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۳۳