وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    ساخت بیمارستان 35 طبقه در کوچه 7 متری/ ساخت و سازی که امنیت جانی و مالی را از شهروندان گرفته است + فیلم
     
    به گزارش تیتر شهر؛ اینجا کوچه هفتم خیابان حسن سیف واقع در شهرک غرب است. کوچه چند متری که با کامیون های حامل سیمان مسدود شده است. سر و صدای حاصل از عملیات ساخت ساختمانی 35 طبقه که بناست به بیمارستان تبدیل شود در تمام طول کوچه به گوش می رسد.
     
     
    در طول کوچه که حرکت کنید شاهد خودروهای تخریب شده توسط کارگران و کامیون های حامل سیمان هستید. خودروهای اهالی محل از حضور ماشین های سنگین در امان نبوده است و یا با سیمان و بتن پوشیده شده اند و یا اثرات برخورد کامیون ها با آنها روی بدنه خودروها مشاهده می شود.
     
     
    اما مزاحمت های این ساختمان بدین جا ختم نمی شود؛ کافی است شب هنگام سر و کارتان به این کوچه بیفتد؛ پروژکتورهای بزرگی وجود دارد که نور بسیاری از آن صاتع می شود و اگر از روی بداقبالی صاحب یکی از منازل اطراف باشید، روی آرامش را نخواهید دید.
     
     
    در کوچه هفتم شب معنا ندارد و اهالی نه شب دارند نه روز. ساخت و ساز در کوچه 7 متری 24 ساعته ادامه دارد و آرامش را از محل دزدیده است. خاک زیاد ناشی از ساخت و ساز، هوا را از اهالی گرفته است. در این میان سوال های بسیاری درخصوص ترافیک ساخت بیمارستان در شهرک غرب از یک سو و ساخت این گونه ساختمان های بلند مرتبه که مزاحمت برای اهالی را در بر دارد مطرح است.
     
     
    اگر نام این بیمارستان را در اینترنت سرچ کنید مشخص می شود در سال ١٣٨٤ فکر احداث یک ساختمان جدید که از اول برای بیمارستان طراحی و ساخته گردد، مطرح شد و سرانجام با خرید زمینی به مساحت 8100 متر مربع در مجاورات بلوار فرحزادی با کاربری بهداشتی - درمانی منجر شد. این پروژه با مشارکت شهرداری تهران به میزان حدود 11 در صد قدرالسهم شهرداری و 89 درصد شرکت پزشکی کوشک آتیه سرمایه گذاری گردیده و احداث میگردد.
     
     
    در این خصوص 48 خانوار این محله به طور مکرر نامه های اعتراضی به ارگان های مختلف نوشته اند. آن ها ادعا می کنند که ظرف ٤ سال گذشته با شروع گود برداری این ساختمان باعث نشست وتخریب مجتمع آپارتمانهای پلاک ٦ و ٨ و همینطور سبب مشکلات بسیار در تردد شهروندان شده است. به علاوه آسیب به منابع اب زیر زمینی و هدر رفتن آن طی سالهای ساخت وساز تا به حال و پمپ آب ها به روی زمین و جوی ها اطراف از دیگر مشکلات ساخت این بیمارستان بلندمرتبه است.
     
    از این رو تصرف زمینهای شهرک غرب فاز ٣ که در طرح تفصیلی به فضای سبز و بازارچه تعریف شده بود از دیگر مسائل پیش رو بوده است. به گفته ساکنین این محل، اجرای پروژهای برج و بلند مرتبه سازی مغایر با قوانین شهرک غرب است از این رو اجرای عملیات بتون ریزی حمل مصالح سد معبر داخل کوچه تقریبا ٢٤ ساعت شبانه روز حتی ایام تعطیل به طور هم زمان با حضور چندین ماشین سنگین همراه با آلودگی هوا و صوتی دردسرهای بسیاری برای ساکنین ایجاد کرده است.
     
    نکته جالب توجه آن است که تمامی موارد همواره باعث تضییع حقوق شهروندی و دور زدن قوانین و مصوبات دولت به بهانه خدمت به مردم میباشد .
     
     
    ساخت بیمارستان اتیه ٢ در محلی اجرا میشود که تنها کمتر از ٥٠٠ متر با بیمارستان فوق تخصصی اتیه ١ و همچنین بیمارستان مجهز لاله و با فاصله کمی از بیمارستانهای عرفان - بهمن - پارسیان - شهید مدرس - بیمارستان اعظیم میلاد وابسته به تامین اجتماعی - و ده ها پلی کلنیک و درمانگاه قرار گرفته در حالی که فاصله بین میدان ونک تا راه اهن شهر تهران فاقد بیمارستانی مناسب و با ظرفیت مشابه وجود ندارد .در این باره خبرنگار تیتر شهر به سراغ اهالی رفت و عمق مسئله را از آنان جویا شد.
     
     
    پیرمرد 62 ساله از اهالی محل با گلایه از سر و صدای شبانه روزی در این کوچه گفت: همسر من بیماری قلبی و نیاز به آرامش دارد.
     
    وی افزود: متاسفانه از وقتی که ساخت این بیمارستان آغاز شده آرامش و هوا را همزمان از ما گرفته اند.
     
    این پیرمرد از نگرانی های گذشته خود در خصوص ساخت این برج گفت: در گذشته نگران نشست زمین در اثر ساخت این بیمارستان بودیم و خانه هایمان در امان نبود.
     
    وی ادامه داد: صدای این تجهیزات سبب شده تا امثال من که در طبقات فوقانی ساختمان هستیم با صدای لرزش منزلمان توامان شود و گاهی تصور میکنیم زلزله می آید و خواب شبانه را از ما گرفته است. در گذشته با قرص خواب می توانستم بخوابم اما در حال حاضر نور و صدا ناشی از ساخت و ساز حتی نمی گذارد به راحتی استراحت کنیم چه برسد به آن که خواب راحتی داشته باشیم.
     
    از سوی دیگر امیر مشرفی، ساکن شهرک غرب فاز ٣ خیابان شهید حسن کوچه هفتم از پیگیری های بی امانش برای رفع مشکل این کوچه می گوید. او در مصاحبه با تیتر شهر گفت: پیگیری های زیادی در خصوص این ساختمان انجام داده ایم. متاسفانه پیگیری هایمان از شهرداری بی نتیجه مانده است و در حال حاضر همراه 47 خانوار دیگر به آقای جهانگیری، معاون رئیس جمهور در خصوص این ساختمان نامه نوشته ایم.
     

    وی افزود: اهالی از اینهمه مشکلاتی که برایشان ایجاد شده عاصی هستند و خواستار برخورد جدی مسئولان با متخلفان می باشند. بر این اساس تصمیم گرفتیم تا مسئله را رسانه ای کنیم شاید عده ای از مسئولین به این گونه مشکلاتی نگاه جدی تری داشته باشند

    نظرات  (۲)

    من خود ساکن کوچه هفتم هستم
    بیشتر مسائل مطرح شده کذب محض است

    با سلام میخواستم بگم نصف بیشتر این کوجه را پروژه تجاری دوقلوهای عرش گرفته. سوال اینجاست که مسئولین محترم این سایت جرات دارن راجع به مالک و نحوه گرفتن پروانه این دو تا برج چیزی بنویسن.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی