وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معمار شهر - به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: ستاد ملی پسماند کشور متولی مسئله پسماند است و هر مسأله‌ای که مربوط به پسماند از جمله مالکیت آن باید در همین جا حل شود.

    وی ادامه داد: در بحث مالکیت پسماند داوری از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام شد و تکلیف آن مشخص شد. الان مردم بحثی در خصوص مالکیت پسماند ندارند و پسماند خود را تحویل می‌دهند بلکه در حال حاضر بحث آنها تبعاتی است که پس از تحویل زباله گریبانگیر آنان وفرزندانشان شده است.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره شرایط پسماند استان گلستان توضیح داد: در بازدیدی که از سایت زباله آزادشهر داشتم، متوجه شدم که بوی آن بسیار مشمئز کننده و تا کیلومترها ادامه دارد. مکان یابی این سایت متأسفانه در کناربستر یک رودخانه ودر کانون ارزشمندترین اراضی کشاورزی استان از سال‌های قبل انجام شده و از نظر فنی و تکنیکال مکان‌یابی اولیه آن کاملاً نابجا بوده است.

    سلاجقه ادامه داد: عجیب‌تر اینجاست که با وجود اینکه مکان‌یابی نادرست این سایت سال‌های بعد مشخص شد، اما باز هم سرمایه‌گذاری مبتنی برتوسعه و ایجاد تجهیزات جدید در این سایت در سال ۹۶ و ۹۷ انجام شد که این کار هم نادرست بوده است.

    وی تأکید کرد: به طور کلی باید بگوییم که استان‌های شمالی ما واقعاً با توجه به درجه حرارت و رطوبت شرایط دفن را ندارند اما در شرق استان گلستان از نظر اقلیمی شرایط کمی متفاوت است و می‌تواند در صورت همکاری پذیرای بخشی از پسماند سایر استان‌های شمالی باشد.

     رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه با همه تلاش های زیاد و هزینه هایی  که در جهت مدیریت سایت پسماند آزاد شهر شده است به نحوی که فقط درآنجا پردازش انجام می شود و باطله به مکان دیگر انتقال می یابد ولی بوی نامطبوع همچنان هموطنان عزیز در این شهر را اذیت می‌کند گفت:از معاونت علمی ریاست جمهوری می‌خواهم که به وزارت کشور(معاونت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها) کمک نماید تا حداکثر تا پایان مهر ماه با استفاده از شرکت های دانش بنیان  بر روی پوشش حذف بو کار کنند و روش فنی -اقتصادی و محیط‌زیستی مناسب را ارائه دهند همچنین سناریوی میان مدت مدیریت پسماند که توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان با همکاری مدیریت پسماند استان انجام شده  در خصوص این سایت زباله در صورت تأمین اعتبارات، تصویب شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی