وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معمار شهر - به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی ، ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت با اشاره به کاهش هزینه ساخت مسکن گفت: نگاه وزارت راه و شهرسازی این است که تا حد ممکن هزینه های ساخت مسکن را کاهش دهد.

    نوروزی افزود: در این راستا یکی از بزرگترین هزینه ها، هزینه تأمین زمین است که در نهضت ملی مسکن صفر شده و زمین ۹۹ ساله ارائه شده است.

    سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در نهضت ملی مسکن ۵۰ هزار هکتار زمین تامین شده و همچنین به ۴۰۰ هزار متقاضی، زمین واگذار شده است.

    بیش از ۵۰ درصد هزینه مسکن مربوط به مصالح است 

    وی یادآور شد: اگر قیمت مصالح ساختمانی افزایش پیدا کند قیمت مسکن هم افزایش می یابد، از سوی دیگر باتوجه به واگذاری ۹۹ ساله زمین، حدود ۵۳ درصد هزینه مربوط به مصالح است و هزینه پروانه ساخت و بیمه و نظام مهندسی و غیره نیز ۲۵ درصد تخمین زده شده است.

    به گفته نوروزی هزینه کارگر ۲۳ درصد است و هزینه فولاد که از اهم مباحث این جلسه است به طور متوسط ۱۶ درصد است.

    وی اظهار کرد: در ایران اگرچه قیمت فولاد با یارانه های انرژی است اما در نهایت با قیمت جهانی مساوی است و به دست مصرف کننده می رسد.

    سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی رویکرد وزارت راه و شهرسازی را کاهش این هزینه ها دانست تا در نهایت در ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن تسریع شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی