وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معمار شهر - انتقاد از افزایش هفت برابری هزینه کسری پارکینگ در پایتخت طی سال‌جاری در حالی از سوی یک عضو شورای شهر تهران مطرح شده است که این شورا خود هزینه‌‌‌های مذکور را در بهمن ماه پارسال به تصویب رسانده است؛ اما پیچیدگی لوایح عوارض ساختمانی که سال‌هاست مورد انتقاد فعالان ساختمانی است، گویا موجب شده حتی برخی مدیران شهری نیز از جزئیات این عوارض در زمان بررسی و تصویب مطلع نشوند.

     حبیب کاشانی با اشاره به افزایش هفت برابری هزینه کسری پارکینگ در سال‌جاری گفت: در سالی که به عنوان سال مهار تورم نامیده شده، عوارض کسری پارکینگ هفت برابر شده و مشکل بزرگی برای مردم در مناطق ایجاد شده است. در مورد بررسی شده مربوط به منطقه ۱۱ هزینه کسری۳۰ پارکینگ ۳۶ میلیارد تومان اعلام شده است یا در منطقه ۱۰ معادل سه میلیارد تومان برای کسری سه واحد پارکینگ و در منطقه یک برای چهار واحد پارکینگ ۹ میلیارد تومان هزینه منظور شده است.

    اعداد و ارقام اعلامی از سوی این عضو شورای شهر تهران نشان می‌دهد در حال حاضر به ازای کسری هر واحد پارکینگ در مناطق نیمه جنوبی تهران حدود یک میلیارد تومان و در مرفه‌‌‌نشین‌‌‌ترین منطقه پایتخت یعنی منطقه یک واقع در شمال شهر این رقم بین ۲ تا ۵/ ۲ برابر و معادل حدود ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است. البته به طور کلی عوارض کسری پارکینگ به ازای هر مترمربع کسری با ضریبی مشخص محاسبه می‌شود؛ کمااینکه بر اساس برخی ضوابط تسهیلگر ساخت‌وساز در بافت فرسوده، حداقل مساحت هر واحد پارکینگ قدری کمتر از این استاندارد در محدوده‌‌‌های خارج از بافت فرسوده است و در نتیجه ارقام ذکر شده بابت هزینه کسری هر واحد پارکینگ در مناطق مختلف با یکدیگر ارتباط خطی و مستقیمی ندارد؛ اما در عین حال می‌تواند گویای حدود این هزینه از بین انواع سرفصل‌‌‌های هزینه‌‌‌ای مربوط به ساخت‌وساز در تهران باشد.

    کاشانی روز گذشته در حالی خواستار بازنگری جدی معاونت شهرسازی و معماری در این زمینه شد که شورای شهر تهران خود با گذراندن مصوبه‌‌‌ای انواع عوارض ساختمانی برای سال‌جاری را تعیین کرده است. با این حال از آنجا که لوایح مربوط به تعیین عوارض ساخت‌وساز سال‌هاست با درج فرمول‌‌‌های پیچیده به نحوی تنظیم می‌شود که نه‌تنها سازنده‌‌‌های حرفه‌‌‌ای نیز از مفاد آن سر در‌نمی‌‌‌آورند، بلکه حتی جزئیات آن برای مدیران شهری نیز مبهم است. حالا اما یک عضو شورای شهر تهران پس از گذشت چند ماه از تعیین عوارض ساختمانی جدید به جزئیات هزینه‌‌‌های کسری پارکینگ در قالب این مصوبه پی برده و از آن انتقاد کرده است.

    دخل و خرج ۵ماهه شهرداری تهران

    به گزارش «دنیای اقتصاد»، افزایش هزینه‌‌‌های مربوط به عوارض کسری پارکینگ یک جزء از گزارش دخل و خرج شهرداری تهران در ۵ماهه نخست امسال بود. خزانه‌‌‌دار شورای شهر تهران دیروز در جریان اعلام سایر بخش‌‌‌های این گزارش خبر از تحقق ۲۹‌هزار میلیارد تومان درآمد در این بازه زمانی داد که معادل ۹۱‌درصد از رقمی است که باید محقق می‌‌‌شد. کاشانی خاطرنشان کرد: در این مدت باید ۳۲‌هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان درآمد محقق می‌‌‌شد اما آنچه تحقق پیدا کرده نیز به هدفگذاری برش ۵ماهه نزدیک است. بر اساس این گزارش متوسط درآمد شهرداری تهران در ماه‌‌‌های سپری شده از سال‌جاری حدود ۶‌هزار میلیارد تومان بوده است.

    دیروز همچنین اعضای شورای شهر تهران از روند کاهشی برخی سرفصل‌‌‌های درآمدی مثل درآمد حاصل از تبلیغات محیطی و سازه‌‌‌های تبلیغاتی انتقاد اما در عین حال عملکرد شهرداری در حوزه تحقق برخی دیگر از سرفصل‌‌‌های درآمدی پایدار مانند سهم شهرداری از مالیات ارزش افزوده را مطلوب ارزیابی کردند. بر اساس این گزارش در۵ماه نخست امسال حدود ۸‌هزار میلیارد تومان درآمد از محل مالیات ارزش افزوده محقق و به خزانه شهر واریز شده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی